Volg hier de tweede etappe in de Ronde van Zwitserland 2017
zondag 11 juni 2017 om 13:00 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe in de Ronde van Zwitserland 2017

Na zijn proloogzege draagt Rohan Dennis de leiderstrui in de tweede etappe van de Ronde van Zwitserland. Net als de openingstijdrit liggen start en finish in Cham, op een lokale ronde van 43,6 kilometer. Wie is de sterkste? Volg het hier op WielerFlits.

In het traject zit de klim naar Horben. Het eerste stuk is niet al te lastig, vervolgens krijgen de renners weer een vlak stuk en dan volgen de laatste twee kilometer die aan 8,8% omhoog lopen. Na deze klim volgt er nog 22,8 kilometer naar de eindstreep. In totaal is de etappe 172 kilometer lang.

De start is om 13.15 uur, de finish rond de klok van half zes. Vanaf 15.45 uur is de koers (alleen in Nederland) live te zien op Eurosport 2. Belgische kijkers kunnen achter de decoder terecht op Play Sports.

Links:
Voorbeschouwing Ronde van Zwitserland 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (L’Equipe, vanaf 16.00u)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
38 Reacties
11-06-2017 17:22
Halve minuut al voor de drie, met goede kansen om vooruit te blijven. Bora op kop van het peloton, vlak achter de motor...
11-06-2017 17:26
Ik keek nog eens naar de startlijst. Dumoulin heeft echt een zwakke ploeg mee om hem te ondersteunen. Het is helemaal op Matthews gericht blijkbaar. Maar mocht Tom in een goede positie komen dan kan ie weinig van zijn ploeg verwachen.
11-06-2017 17:29
10 km en 23 sec
11-06-2017 17:32
@boehoe,

Zeker geen zwakke ploeg,maar gebouwd rond Matthews. Dumoulin heeft alleen Preidler.
Maar kijk naar Kruijswijk,hoeft ook niet veel steun te verwachten in de echte bergen!
11-06-2017 17:32
Mannen van [s]Feline[/s] Degenkolb gaan de twee van Bora helpen. Wordt dan moeilijk voor de drie vooraan.
11-06-2017 17:35
Gilbert in een verdedigende rol... zonde.
11-06-2017 17:37
Geen Matthews? wat is er gebeurd?
11-06-2017 17:40
Gilbert. Wat een verrassing
11-06-2017 17:41
Gilbert !!!
11-06-2017 17:41
Gilbert!
11-06-2017 17:42
Vreemd dat ze die gasten nog wat lieten rijden in de laatste kilometer. Sagan kon er nooit meer doorheen komen.
11-06-2017 17:43
Van tlj zaten boom en kruijswijk erbij, vooral laatste weer mooi, wordt iig sterker. Helaas geen lobato en dit parcours zou olivier toch ook moeten aankunnen?
Maar alleen laatste 3 km gezien, dus wellicht opgehouden door val oid?
11-06-2017 17:46
Olivier zat er na de valpartij nog bij als derde van TLJ en leek ook redelijk makkelijk te zitten op de klim. Makkelijkere dan Boom in ieder geval.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.