Volg hier de tweede etappe in de Ronde van Romandië 2016
donderdag 28 april 2016 om 12:30 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe in de Ronde van Romandië 2016

We hoeven in de Ronde van Romandië niet lang te wachten voor de eerste bergetappe. Die staat vandaag namelijk al op het programma. De renners krijgen in de finale twee pittige hindernissen voor de kiezen. Na Les Champs (van tweede categorie) wacht de slotklim naar Morgins, een skidorp op 1.335 meter hoogte.

De laatste keer dat de Ronde van Romandië hier aankwam was in 2007, toen Igor Anton in de sprint met vier sneller bleek dan Thomas Dekker, Chris Horner en John Gadret. Voor de komende editie is het vooral uitkijken naar Nairo Quintana en Chris Froome. Zij moeten op de 7,3 kilometer lange slotbeklimming een stijgingspercentage van gemiddeld 7,1 procent overwinnen. De top ligt op twee kilometer van het einde, maar daarna volgt nog een stuk van gemiddeld drie procent.

De renners gaan om 12:45 van de start en zouden tussen 17:09 en 17:31 moeten eindigen. Sporza zendt de wedstrijd vanaf 16:15 rechtstreeks uit. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Romandië 2016 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
156 Reacties
28-04-2016 16:29
Nu met het hele team lekker in de bus bij Kittel ;)
28-04-2016 16:30
Lekke band Froome
28-04-2016 16:30
Oei, Froome pech
28-04-2016 16:31
Pinot is gewoon van plan deze ronde te winnen. Is één van de topfavorieten en misschien wel de grootste favoriet en heeft een goede TT gereden.
28-04-2016 16:31
Froome lek.. (of natuurlijk een motortje :P) die zal wel veel kruit moeten verschieten nu om terug te komen.
28-04-2016 16:31
Wissel achterwiel Froome!! Je weet wat dit wil zeggen
28-04-2016 16:32
Wat is er eigenlijk mis met de servers van WF? Reacties komen traag door en vaak laden pagina's helemaal niet.
28-04-2016 16:32
@sephiroth: een motortje uit het voorwiel van Nieve? Die had nog wel een accu over, ofzo?
28-04-2016 16:33
En nu is Lotto weg
28-04-2016 16:34
Joh hakkie2 er staat een :P achter ergo ik maak enkel een grapje, maar is goed ik zal het voortaan bloedje serieus houden.

jerteg, er zitten er nog 2 in het peleton minimaal
28-04-2016 16:36
@sephiroth: je hoeft niet bloedserieus te blijven hoor ;)

Cannondale heeft er zin in.
28-04-2016 16:38
awww, had me er net op verheugd. Rolland met dombrowski een paar meter voor het peleton. Cannondale heeft een mooi team voor deze ronde met nog uran en talansky en formolo
28-04-2016 16:38
Klopt, maar ze zaten zo goed vooraan en nu zitten ze in het midden
28-04-2016 16:40
Zijn er mensen zonder beeld die updates willen ?
28-04-2016 16:40
Ik verwacht het meest van Mollema (van de Nederlanders). Kelderman zal wel last hebben en eigenlijk verwacht ik uberhaupt niet zo veel van hem. Dumoulin zal wel weer in fuel saving mode gaan.
28-04-2016 16:40
Keizer bij Froome, dan heeft Kelderman denk ik niemand meer over.
28-04-2016 16:41
Iemand een piepklein updateje van de koers?
28-04-2016 16:41
Keizer gelost, reed bij Froome achter het peloton
28-04-2016 16:42
Jerteg, ik snap dat je kritisch bent, maar voorlopig zit de kopman 'gewoon' in het peloton. Weinig reden om kritisch te zijn toch?
28-04-2016 16:42
Froome is niet goed hoor. Hoeft ook niet natuurlijk.
28-04-2016 16:42
Froome lijkt te kraken, en daang wat rijdt impey sterk :S
28-04-2016 16:43
Froome nog steeds niet terug na een lekke band
28-04-2016 16:43
Een goede Froome was binnen twee minuten terug. Die gaat vanaf morgen gewoon even een trainingsritje doen.
28-04-2016 16:43
Dumoulin, goed van voren
28-04-2016 16:43
Froome op achterstand op de top en is natuurlijk een slechte daler.

Dumoulin vooraan in het peloton en ook Kelderman ziet er prima uit.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.