Volg hier de tweede etappe in de Ronde van Romandië 2016
donderdag 28 april 2016 om 12:30 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe in de Ronde van Romandië 2016

We hoeven in de Ronde van Romandië niet lang te wachten voor de eerste bergetappe. Die staat vandaag namelijk al op het programma. De renners krijgen in de finale twee pittige hindernissen voor de kiezen. Na Les Champs (van tweede categorie) wacht de slotklim naar Morgins, een skidorp op 1.335 meter hoogte.

De laatste keer dat de Ronde van Romandië hier aankwam was in 2007, toen Igor Anton in de sprint met vier sneller bleek dan Thomas Dekker, Chris Horner en John Gadret. Voor de komende editie is het vooral uitkijken naar Nairo Quintana en Chris Froome. Zij moeten op de 7,3 kilometer lange slotbeklimming een stijgingspercentage van gemiddeld 7,1 procent overwinnen. De top ligt op twee kilometer van het einde, maar daarna volgt nog een stuk van gemiddeld drie procent.

De renners gaan om 12:45 van de start en zouden tussen 17:09 en 17:31 moeten eindigen. Sporza zendt de wedstrijd vanaf 16:15 rechtstreeks uit. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Romandië 2016 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
156 Reacties
28-04-2016 14:11
helemaal mee eens tight :) De belgische lotto zie je tenminste bijna altijd, of in de finale of in de ontsnapping. Maarja er zijn zat ploegen die dat niet voor elkaar krijgen (dus niet enkel TLJ)
28-04-2016 14:12
Best grappig, die uitslag van negen jaar geleden: https://twitter.com/faustocoppi60/status/725653683195777029
28-04-2016 14:15
Dit bericht is verwijderd
28-04-2016 14:18
@ KK: hahaha, 'positief' ja. Zelfs in de contra

Hier overigens de slotklim(men); https://twitter.com/faustocoppi60/status/725637091611258880

op het eind dus niet echt steil...
28-04-2016 14:24
@Bertvd: Gesink toen al knap 13e. Heeft ie goed vastgehouden ;)
Vandaag Kelderman in de voetsporen van TD?
28-04-2016 14:24
Normaal altijd een geslaagde sneer maar :

Anton/Horner/Gadret/Evans/Szmyd/ASchleck/Savoldelli/Rodriguez/Gomez(?)/Kreuziger/Gesink > allemaal nooit geschorst geweest toch ?

Juist in dit specifieke geval een misser dus.
28-04-2016 14:27
@RV, wat niet is kan nog komen.

On: benieuwd naar Lopez vandaag
28-04-2016 14:31
Best grote verschillen toen, negen jaar geleden!
Ik heb de disk thuis aanstaan - vanavond lekker op mijn gemak kijken. Als het saai is kun je fijn doorspoelen totdat het spannender wordt. :-)
Ik ben heeeeel benieuwd wat Tom ervan bakt, zo net voor de giro.
28-04-2016 14:37
Dit bericht is verwijderd
28-04-2016 14:37
@ RV: eens. Komt waarschijnlijk omdat TD hier de basis legde voor zijn eindklassement. Zit nog steeds een beetje top of mind.
28-04-2016 15:11
Ben benieuwd naar Mollema en Gasparotto vandaag.
28-04-2016 15:17
Kijken of Kelderman last heeft van zijn val, ik verwacht dat hij 25ste wordt dan kan het alleen maar meevallen.
28-04-2016 15:19
Livestream om 16.15u
Over een uurtje hoeft u geen enkele trap te meer missen van de Ronde van Romandië. Dan start de uitzending op Eén en onze livestream. Sporza
28-04-2016 15:23
Vervaeke stapt af vanwege eerdere val deze etappe.

@ Wielermuis: de tweede dag heb je vaak het meeste last van een val...
28-04-2016 15:38
Arredondo heeft ook opgegeven.
28-04-2016 16:00
Procycling live link4 ronde van Romandië om 16.00 uur
28-04-2016 16:08
Politiek geneuzel weer op één, in ieder geval tot 16.15 uur maar wie weet tot 16.30 uur.
28-04-2016 16:16
Hoera, Sporza op tijd!
28-04-2016 16:20
benieuwd of Valls en Formolo vandaag nog wat gaan laten zien, die hebben in ieder geval wel een hele goede tijdrit gereden voor hun doen.
28-04-2016 16:21
Lammertink deed daar toch goed kopwerk voor tlj!
28-04-2016 16:24
Die kopgroep gaat het dus nooit halen.

TLJ zit er goed voorin het peloton
28-04-2016 16:26
TLJ goed van voren.. of kelderman is dus slecht en wil de schade beperken of hij is goed :P iets ertussen in zal wel niet. TLJ mag iig een compliment krijgen dit seizoen voor het afzetten van hun kopmannen op de laatste klim, dat gaat vrij goed.
28-04-2016 16:28
@sephiroth
tot nu toe zitten juist de knechten vaak vooraan en raken de kopmannen hun wiel kwijt
28-04-2016 16:28
Dumoulin ook op de eerste rijen.
28-04-2016 16:28
Pinot is iets van plan?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.