Volg hier de tweede etappe in de Ronde van het Baskenland 2016
dinsdag 5 april 2016 om 12:31 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe in de Ronde van het Baskenland 2016

Met Luis Leon Sanchez in de leiderstrui wordt het peloton om 12.40 uur op gang geschoten voor de tweede etappe in de Ronde van het Baskenland. Hoewel er gisteren twee keer zoveel beklimmingen op het programma stonden, krijgen we vandaag de eerste aankomst bergop te zien. De finish ligt op de Amurrio-Baranbio, een 2,7 kilometer lange klim, met een gemiddeld stijgingspercentage van 11,7%. Er zitten zelfs uitschieters bij tot 20%. Welke specialist komt hier als eerste boven?

Voordat de slotklim wordt bereikt, moeten de renners eerst nog een col van de tweede en twee van de derde categorie over. De finale is vanaf 15.30 live te zien op Eurosport. De finish van de 174 kilometer lange etappe wordt verwacht tussen kwart voor vijf en kwart over vijf.

rit 2

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing (WielerFlits)
Officiële website
Parcoursinformatie etappe 2

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
178 Reacties
05-04-2016 17:22
Mimi!
05-04-2016 17:22
weer 2e
05-04-2016 17:22
Hele goede prestatie van kelderman en gesink. Jammer dat kelderman het niet af kon maken
05-04-2016 17:22
Knap van Kelderman dat die in het wiel van Landa mee kan.
05-04-2016 17:23
Landa 1 kelderman 2 henao 3 gesink top 10 volgens mij

Ook mooi dat Sammie 4e is geworden.
05-04-2016 17:23
Verdomme, zo dichtbij. Maar complimenten aan Wilco, mooi gereden, dit willen we zien.
05-04-2016 17:23
Ooooh, heel sterk van Kelderman, helaas geen winst. Maar wel goed voor z'n klassement met het vooruitzicht op de tijdrit!
05-04-2016 17:23
Louis Verveake ook goed
05-04-2016 17:23
Louistje! En Wilco is echt super sterk
05-04-2016 17:23
Waar Contador? Quintana?
05-04-2016 17:24
Heel mooi gereden van Wilco en Robert. En van TLJ als geheel!
05-04-2016 17:24
Heel netjes van Kelderman en Gesink. Voor Gesink niet echt een klim op zijn maat. En Kelderman heeft me helemaal verrast. Landa trouwens ook, die had ik ook niet verwacht.
05-04-2016 17:24
Die aanval van Kelderman deed pijn aan de ogen ;-)
05-04-2016 17:24
Indien in z.t. dan Kelderman leider
05-04-2016 17:24
grrrrrr, erg jammer dat hij het niet kan afmaken. Laten we zeggen dat Landa ook geen pannenkoek is :p
05-04-2016 17:24
Landa met 2 koersdagen.....
05-04-2016 17:24
Zo, de kritische monden weer even gesnoerd.
05-04-2016 17:24
Prima van Kelderman; hij is op de weg terug zo te zien.
05-04-2016 17:24
Knap hoor. Hij bleef cool, kon het alleen niet afmaken, jammer. Belooft wat vrijdag en zaterdag
05-04-2016 17:24
Landa gaat met gemak de Giro winnen.
05-04-2016 17:25
@Purito, beetje voorbarig? :)
05-04-2016 17:25
2e in AK is perfect
05-04-2016 17:26
Toch maar voor het klassement gaan Kelderman. Ik las dat hij er niet voor ging.
05-04-2016 17:27
Dan hoop ik op een seconde verschil tussen Landa en Kelderman, want anders gaan de Jumbo's morgen onnodig op kop rijden.
05-04-2016 17:27
Jammer, weer 2e.. overwinning was hem gegund!

Wel hoopvol deze koers van wilco en ook gesink.
Als die hier kan aanvallen op zo'n klim.. dat beloofd wat voor de klassiekers. Hij gaat volgens pcs echter alleen Waalse pijl rijden zie ik

Om te reageren moet je ingelogd zijn.