Volg hier de tweede etappe in de Ronde van de Toekomst 2015
maandag 24 augustus 2015 om 11:45 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe in de Ronde van de Toekomst 2015

Na een lange solo van Jonas Koch gisteren, maakt het beloftenpeloton in de Tour de l’Avenir zich vandaag op voor de langste etappe in de rittenkoers. De rit brengt de talenten over 193,5 kilometer van Avallon naar Arbois. Op papier moet dit een etappe voor een machtsprinter zijn, aangezien de laatste kilometers lichtjes oplopend zijn. Maar niets is minder waar: het is opletten geblazen voor de klassementsmannen vandaag, want het gevaar van waaiers ligt op de loer.

Mathieu van der Poel: “De vlakke ritten zijn altijd gevaarlijk. De ploegen met sprinters zullen hier zeker werken. Maar als er op een lastig stuk een grote groep wegrijdt, moet je wel zorgen dat je meezit. Je kunt de wedstrijd in deze ritten niet winnen natuurlijk, maar wel verliezen. Zelf ga ik me waarschijnlijk niet mengen in het gedrang, want na een volledig vlakke etappe ga ik nooit een massasprint winnen. Ik kan vooral goed sprinten na een zware wedstrijd met oplopende aankomst, wat in deze ritten niet echt het geval is. Het belangrijkste is om die etappes goed door te komen, hè.”

Het départ réel is om 12.00 in Avallon, terwijl de organisatie de renners rond de klok van kwart voor vijf verwacht in Arbois. Bespreek op WielerFlits het verloop van de etappe.

Links
Special/voorbeschouwing WielerFlits
Weekendinterview: Sam Oomen

Wesbite organisatie
Deelnemerslijst
Informatie etappe 2

Liveticker (DirectVelo)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
15 Reacties
24-08-2015 13:41
7 in de aanval, peloton op 3 minuten, patatjachtrenner op 2 minuten

samenstelling kopgroep:
Daniel Lehner (Autriche), Tom Bohli (Suisse), Mads Pedersen (Danemark), Imanol Estevez (Espagne), Aksel Nommela (Estonie), William Barta (Etats-Unis), José-Luis Rodriguez (Centre Mondial).
24-08-2015 13:48
Pfff, weer geen Rabo mee, net als gisteren. Slecht.
24-08-2015 13:54
Pfff, weer geen SEG renner mee, slechte zaak;)
24-08-2015 13:57
Pfff, nog 137 km...
24-08-2015 14:02
ik hoor nogal wat banden leeglopen hier (pfff). iemand met spijkers gestrooid misschien? ;)
24-08-2015 14:20
De Denen, met Andersen in het geel, hebben met Pedersen (wel) een vooruitgeschoven post. Ondertussen hebben we het eerste colletje gehad, Estevez kwam daar als eerste boven. Nog een uurtje koers voordat het waaiergedeelte komt.
24-08-2015 15:02
De voorsprong van de 7 loopt op naar 6 minuten...
24-08-2015 16:02
Met nog 50 km te gaan is de voorsprong geslonken naar 4 minuten.

45 km nog, 3.25 nog over, geen waaiers vooralsnog, sprinten dus?
24-08-2015 16:23
Ok, het gaat dan toch los vandaag, nog maar een 30-tal renners in het eerste peloton, met Henao en Oomen er in elk geval nog bij.

edit: bij het 30-tal geen een Fransman maar wel alle Belgen!
24-08-2015 16:43
Nog meer oranje?
24-08-2015 16:49
Toch jammer dat hier geen beelden van zijn. Een stream op youtube van de UCI zou hiervoor perfect zijn.
24-08-2015 16:51
Peloton is weer samen, zo te lezen.
24-08-2015 16:57
Met nog 10 km te gaan nog steeds meer dan 2 min voor de koplopers... dus toch jammer dat Nederland niet mee was vandaag!
24-08-2015 17:06
Weinig organisatie dus van achteruit de afgelopen twee etappes. Als die Mads Petersen meer dan 2 minuten pakt zie ik die ook nog lang meegaan in het GC.
24-08-2015 17:08
Mads Pedersen is redelijk rap en moet hier wel kunnen winnen!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.