Volg hier de tweede etappe in de Ronde van Catalonië 2016
dinsdag 22 maart 2016 om 12:35 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe in de Ronde van Catalonië 2016

In de Ronde van Catalonië gaat vandaag de tweede rit van start in Mataró, dat net als Callela onderdeel is van de Costa Brave en ook aan de Middellandse Zee-kust ligt. In deze ‘Spaansvlakke’ etappe liggen twee beklimmingen. De Alt de Els Angels van eerste categorie is de laatste, op ongeveer zestig kilometer voor de meet. De laatste 25 kilometer lopen echter constant omhoog, waardoor klimmers met snelle benen of sprinters met klimmerskuiten hier een kans hebben op ritwinst.

Rit2

De officiële start is om 12:40 en de aankomst wordt verwacht tussen kwart voor vijf en kwart over vijf. Eurosport begint om 15:30 met de live-uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing Ronde van Catalonië 2016
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)


Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
63 Reacties
22-03-2016 12:46
BMC Belgen rijden met een zwarte armband.
22-03-2016 12:55
Een sprint met een erg klein groepje vandaag? Eentje voor Gilbert misschien? Of Impey, al moest die in San Remo toch al vroeg afhaken.
22-03-2016 13:00
Hopelijk Gilbert, zou mooi zijn op een dag als deze..
22-03-2016 13:01
Hoop ook op Gilbert
22-03-2016 13:07
Of eentje voor Gerrans mits niet zwak ziek of misselijk.
22-03-2016 13:08
Ik schrijf Bouhanni weer op. Die kan zo'n finale ook prima aan.
22-03-2016 13:09
Jarlison Pantano vandaag! Al zou de Gendt op een dag als vandaag ook wel mooi zijn.
22-03-2016 13:14
ik zet vandaag in op mensen die klagen over Jose Been, mensen die klagen over de klagers op het commentaar, en mensen die daar weer over klagen. ;)
22-03-2016 13:19
8.6: it's all in the name!!! Jose Steen en Been klagers!
22-03-2016 13:21
Ik vraag me af of De Gendt niet veel meer zou kunnen dan keer op keer in de kansloze vlucht
22-03-2016 13:23
Ben Hermans voor vandaag.
22-03-2016 13:27
AZH Vraag je je dat werkelijk waar af? Dat weet ik namelijk wel zeker. Verprutst zijn talent met hopeloze aanvallen en bergtruien die 90% van het peloton niet boeit
22-03-2016 13:28
IKF als hij er plezier in heeft.
22-03-2016 13:37
De Gendt was een hartstikke leuke rittenkaper en daarnaast begenadigd tijdrijder die eigenlijk een carrière à la LLS in het vesrchiet had maar door zijn stunt in de giro ineens teveel gedachten in de kop kreeg mbt focus. Die kaper zit er mijns inziens nog steeds in maar dan is het wel later aangaan of écht de goede vlucht kiezen.
22-03-2016 13:42
Ik vraag me af of De Gendt op een andere manier fietsend wel net zo goed is. Of hij als hij bijvoorbeeld als klassementsrenner rijdt of als hij 'slimmer' gaat koersen wel onder die druk kan fietsen. Vergelijk het met Jacky Durand. Een steengoede renner, maar als je hem zijn aanvallen ging ontzeggen zou hij denk ik middelmatig of minder worden. Plezier in wat je doet is erg belangrijk. Ook om je op te kunnen laden voor de training. De Gendt lijkt me een type dat met zijn hart koerst. Haal dat weg en je hebt kans dat hij gewoon bij de eerste lost. Zelfde eigenlijk bij Sagan: ik denk dat Sagan als hij slimmer gaat rijden, niet meer gaat winnen. Bij hem staat duidelijk voorop dat hij na een koers kan zeggen dat hij lekker heeft gekoerst.
22-03-2016 14:09
@Hakkie2 Dus dan haal je niet alles uit je talent.
22-03-2016 14:09
Volledig eens met Hakkie2. Ook grillige types als Voeckler moet je niet in een keurslijf stoppen van constant tempo rijden. Nee die is impulsief en moet gekke bekken trekken. Elk beestje naar zijn aard laten rijden rendeert het best. Van Avermaet is ook een type wat van nature wil aanvallen. Weliswaar zonder maximaal resultaat, maar de hardheid en ervaring die hij op doet is wel mede de reden dan hij nu de finales wel goed kan rijden.
22-03-2016 14:10
Ik ben het wel eens met de uitleg van RV. Door die Giro (waarin hij met heel veel geluk en een hele mooie ritoverwinning hoog eindigde) dacht iedereen dat het een ronderenner was en ging dat bij hem zelf ook spelen.
Hij heeft een hele grote motor en kan het vaak lang volhouden in een ontsnapping daardoor.
22-03-2016 14:35
Die Dron is ook wel lekker bezig met aanvallen. Had nog nooit van hem gehoord. Wellicht iemand om in de gaten te houden de komende tijd
22-03-2016 14:38
Roompot zit weer niet mee.. Dat kun je toch wel een kleine afgang noemen. Kan Hoogerland dan helemaal niets meer?
22-03-2016 14:47
Inderdaad was al vergeten dat Roompot meedoet. Honig heeft het gisteren in het begin even geprobeerd. Het valt me wel op hoe weinig werk Roompot in alle koersen van bv. bergtruien maakt.
22-03-2016 14:47
@ikf

Als jij dat wil dan kan je dat. Verder ben je volgens mij op de verkeerde plek om dat te vragen, ik zou zeggen probeer het eens op http://www.johnnyhoogerland.nl/contact/ of @zeeuwseleeuw of wordt het dan te persoonlijk?
22-03-2016 14:48
8.6, Je hebt wel goed geslapen vannacht, denk ik aan al je reacties overal af te leiden. :)
22-03-2016 14:54
Laten we eerlijk zijn. Hoogerland bij Roompot is nog geen succes gebleken. Moet als wegkapitein fungeren, maar overal waar Roompot goed gepresteerd staat Hoogerland niet aan het vertrek. Al zijn zijn uitslagen dit jaar wel beter dan vorig jaar.
22-03-2016 14:54
@ iLLan:
heerlijk geslapen, alleen het nieuws van vanochtend was verschrikkelijk. en als ik dan van de grootste schrik bekomen ben ga ik met humor en relativeren de draad weer oppakken. thats it i think.

Reacties zijn gesloten.