Volg hier de tweede etappe in de Ronde van Catalonië 2016
dinsdag 22 maart 2016 om 12:35 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe in de Ronde van Catalonië 2016

In de Ronde van Catalonië gaat vandaag de tweede rit van start in Mataró, dat net als Callela onderdeel is van de Costa Brave en ook aan de Middellandse Zee-kust ligt. In deze ‘Spaansvlakke’ etappe liggen twee beklimmingen. De Alt de Els Angels van eerste categorie is de laatste, op ongeveer zestig kilometer voor de meet. De laatste 25 kilometer lopen echter constant omhoog, waardoor klimmers met snelle benen of sprinters met klimmerskuiten hier een kans hebben op ritwinst.

Rit2

De officiële start is om 12:40 en de aankomst wordt verwacht tussen kwart voor vijf en kwart over vijf. Eurosport begint om 15:30 met de live-uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing Ronde van Catalonië 2016
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)


Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
63 Reacties
22-03-2016 17:10
Oh het gaat alleen om vandaag? Ok @ vlek! Laten we de koers maar gaan bekijken of niet ...
22-03-2016 17:13
[quote]Oh het gaat alleen om vandaag?[/quote]
Nee, dat kun je onmogelijk uit mijn opmerking halen.
22-03-2016 17:13
@vlek
Het gaat erom dat het opvalt dat Roompot als wildcardploeg voor de tweede dag op rij niet meezit in de ontsnapping. Ook in een nutteloze vroege vlucht zie je meestal wel de wildcardploegen meedoen.
Natuurlijk worden aanvallen snel vergeten. Ik denk dat een willekeurige niet-Nederlandse wielervolger ook niet had geweten dat Tjallingii vorig jaar in de aanval was in MSR. Het gaat om de momenten dat zo'n aanval wel slaagt en daar zijn gelukkig ook genoeg voorbeelden van. Daarom zie ik graag dat ploegen moeite doen om een mannetje in een vlucht te krijgen, ook al is dat vaak zonder resultaat en wordt zoiets snel vergeten.
22-03-2016 17:16
Ondertussen zitten ze in de laatste 5 km en ben ik benieuwd wie er nog een aanval plaatst. iets voor kruijswijk?
22-03-2016 17:16
Er is ook niets tegen iedere dag aanvallen, er zijn echter tegelijkertijd genoeg andere koersopvattingen met goede argumenten te onderbouwen. Ook voor een wildcardploeg als Roompot.
22-03-2016 17:17
@ vlek

I just did.
22-03-2016 17:19
Gesink is gretig. Zie hem sprinten dan.
22-03-2016 17:20
Wat een saaie etappe. Iedereen leek het prima te vinden dat Bouhanni wint.
22-03-2016 17:21
iemand nog een stream
22-03-2016 17:21
[quote]I just did.[/quote]
Teleurstellend.
22-03-2016 17:24
@lottojumbofan het is al gespeeld
22-03-2016 17:25
Ik was ook enigszins teleurgesteld. Ik discuseer graag, maar onze discussie was gedoemd te mislukken. Misschien komen we elkaar nog eens tegen voor een herkansing. ;)
22-03-2016 17:25
Je hebt niets gemist als je de laatste kilometer nog ergens kunt vinden.

Reacties zijn gesloten.