Giro 2018: Volg hier de twaalfde etappe
donderdag 17 mei 2018 om 11:55 Volg in Google

Giro 2018: Volg hier de twaalfde etappe

Na een aantal venijnige etappes zijn de sprinters voor de vierde keer aan de beurt in de twaalfde etappe van de Ronde van Italië. Langs de grotendeels vlakke kust van de Adriatische Zee krijgt het peloton alleen op twaalf kilometer een klimmetje voor de kiezen. Wie grijpt in Imola de ritzege? Volg het hier op WielerFlits

Op de Autodromo Enzo e Dino Ferrari in Imola vlogen enkele dagen geleden nog motocoureurs over het asfalt, vandaag zullen dat wielrenners zijn; de twaalfde etappe in de Giro finisht namelijk op het fameuze autocircuit, dat ooit onderdeel uitmaakte van de Formule 1. Een kolfje naar de hand van de sprinters? Dan moeten zij op twaalf kilometer niet lossen op de Tre Monti, die met een gemiddeld stijgingspercentage van 4,2% niet bij veel coureurs angst in zal boezemen. Maakt Elia Viviani in Imola zijn hattrick compleet? Of kaapt Sam Bennett de zege opnieuw voor de ogen van de Italiaan weg?

Om 12:10 worden de renners vanuit Osimo op gang geschoten voor 214 kilometer koers richting finishplaats Imola, waar het peloton tussen 17:00 en 17:28 arriveert. Eurosport 1 is er vanaf 13:00 weer bij om de etappe te verslaan.

Links
Voorbeschouwing etappe 12 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
110 Reacties
17-05-2018 15:01
Oerend saai hoor, dit soort etappes. Ideetje voor de nieuwe website: koers-alert inbouwen, dat waarschuwt als het leuk gaat worden. Kunnen we rustig werken/studeren zonder bang te zijn iets te missen.
17-05-2018 15:04
Kroon kan in zijn eentje presenteren, Van Bellegem bestaat alleen nog als klankbord, en om de reclameblokken aan te kondigen..
17-05-2018 15:04
Stelletje zeikerds
17-05-2018 15:06
Modolo wint vandaag. Reed gisteren erg sterk.
17-05-2018 15:08
Goed idee Tuubke
17-05-2018 15:10
Who let the dogs out
17-05-2018 15:11
Battaglin vandaag??
17-05-2018 15:11
Ik vind Van Bellegem eigenlijk best prima. Deze etappe is trouwens inderdaad te lang, 100 km je tijd verdoen om dan een klein sprintje te rijden. Gelukkig ratelen onze commentatoren lekker door.
17-05-2018 15:15
Ach zo een dagje hoort bij een grote ronde. Ook deze gaat in de benen zitten, en als het toevallig takkeweer was en er uber wind stond was het weer de vetste etappe ooit misschien. Drie weken alert zijn is ook een voorwaarde om een grote ronde te kunnen winnen.
17-05-2018 15:17
Dit soort etappes horen er ook bij. Anders kom je nooit aan het hoge aantal kilometers.
17-05-2018 15:20
Als lotto nl veel.gas geegt op dat laatste klimmetje dan kunnen ze de meeste sprinters eraf rijden toch?
Van poppel moest et hebben van de zwaardere aankomsten
17-05-2018 15:26
Door het gemis aan tv coverage kijk ik naar Eurosport. Hoewel ik Open sta voor commentatoren, begin ik me nu toch een beetje te ergeren aan Karsten Kroon. Soms kan hij echt hautain uit de hoek komen tov zijn collega commentator. Het lijkt alsof hij vergeten is hoe het was als renner. Kreten als "Nou en," etc geven niet echt blijk van een positive commentator wissel werking. Ik verlang steeds meer naar Jose... en hoe deze zonder te oordelen commentaar kan geven.
17-05-2018 15:31
@Eerq Ik hoop dan toch wel dat je het hebt over Jose de Cauwer, en niet over ene Jose Been...
17-05-2018 15:31
@Eerq, verlang je naar Jose de Cauwer of Jose Been?
17-05-2018 15:35
Eerq, de cauwer mag ik hopen?
17-05-2018 15:36
Fan van Kroon. Goeie mix van kennis, anekdotes en gewauwel. En van Bellegem voor het snel herkennen van de renners, dat kan ie best aardig.
17-05-2018 15:36
@Eerq, daar ben ik het wel mee eens.
17-05-2018 15:43
Als ik het profiel bekijkt, kan dit nog weleens best tegenvallen voor de sprinters. Er zit zelfs een kleinstukje van 10% bij op dat colletje aan het eind.
Juist als de vluchters ingehaald zijn zal het één en al spervuur zijn van demarrages. Ik moet nog zien wie van de sprinters er dan nog bij zitten. Mogelijk Bennett, Gavazzi en Modolo die gisteren wel erg sterk finishte. Maar voor de rest denk ik niet. Wordt het geen sprinter dan hebben Mohoric, Bilbao en Battaglin een goede kans.
17-05-2018 15:45
Bellegem heeft vaak gelijk, maar is te bescheiden.
17-05-2018 15:55
Hoezo gelijk? Meningen hoort hij aan de expert over te laten. Bellegem zijn taak is renners herkennen, algemene info geven, de juiste vragen stellen/voorzetjes geven en koffie halen.
17-05-2018 15:58
Er zijn hier mensen die de functie omschrijving van de meeste wielercommentatoren op hun bureau hebben liggen ;)
17-05-2018 16:04
En bovendien in het verkeerde topic aan het typen zijn
17-05-2018 16:15
Dat klopt wel Abdoe.
17-05-2018 16:24
Van Asbroeck zegt net op Eurosport dat ze zaterdag ook voor de sprint van Modolo gaan. Op het einde moet hij het zo goed mogelijk doen. Succes op de Zoncolan!
17-05-2018 16:25
Serieus rotweer nu. Hopelijk blijft iedereen overeind.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.