Giro 2018: Volg hier de twaalfde etappe
donderdag 17 mei 2018 om 11:55 Volg in Google

Giro 2018: Volg hier de twaalfde etappe

Na een aantal venijnige etappes zijn de sprinters voor de vierde keer aan de beurt in de twaalfde etappe van de Ronde van Italië. Langs de grotendeels vlakke kust van de Adriatische Zee krijgt het peloton alleen op twaalf kilometer een klimmetje voor de kiezen. Wie grijpt in Imola de ritzege? Volg het hier op WielerFlits

Op de Autodromo Enzo e Dino Ferrari in Imola vlogen enkele dagen geleden nog motocoureurs over het asfalt, vandaag zullen dat wielrenners zijn; de twaalfde etappe in de Giro finisht namelijk op het fameuze autocircuit, dat ooit onderdeel uitmaakte van de Formule 1. Een kolfje naar de hand van de sprinters? Dan moeten zij op twaalf kilometer niet lossen op de Tre Monti, die met een gemiddeld stijgingspercentage van 4,2% niet bij veel coureurs angst in zal boezemen. Maakt Elia Viviani in Imola zijn hattrick compleet? Of kaapt Sam Bennett de zege opnieuw voor de ogen van de Italiaan weg?

Om 12:10 worden de renners vanuit Osimo op gang geschoten voor 214 kilometer koers richting finishplaats Imola, waar het peloton tussen 17:00 en 17:28 arriveert. Eurosport 1 is er vanaf 13:00 weer bij om de etappe te verslaan.

Links
Voorbeschouwing etappe 12 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
110 Reacties
1 2 3 5
17-05-2018 11:59
Tosh van der Sande voor de verrassing
17-05-2018 12:00
Profiel klopt niet toch?
17-05-2018 12:03
@superduke
Nee klopt dat is van gisteren. De link van de voorbeschouwing is ook nog die van gisteren.
17-05-2018 12:20
Och laat ze die etappe gewoon nog eens rijden dan, zalige finale!
17-05-2018 12:30
Vijf continental rijders op pad, Zhupa, Mosca, Senni, Frapporti en Maestri. Succes! Ik schakel om 17:00 uur weer in.
17-05-2018 12:35
Wellicht het saaiste parcours van deze Giro.
17-05-2018 12:42
Ja, en toch weer met nog 2 deftige knikjes aan het eind. Maar vanaf hier tot de laatste 25km/15km zal het inderdaad saai zijn!
17-05-2018 12:44
Frapporti er weer bij.
17-05-2018 12:52
Da's frappant...
17-05-2018 12:54
Als ze die vluchters weten te pakken dan gaan de sprinters eraf op de Tre Monti. Bennett uitgezonderd misschien. Maar dit is zo'n rit dat ze zich misrekenen.
17-05-2018 12:59
ik ga voor Aru vandaag. wordt niet direct op gereageerd. kan prima dalen en peloton voor blijven een paar km lang
17-05-2018 13:02
Mohoric voor zijn tweede?
Als ze echt hard dat klimmetje oprijden dan is het nog maar afwachten met die sprinters. Zal niet veel over blijven denk ik.
17-05-2018 13:04
In 2015 gingen zelfs de klassementsmannen zich bemoeien op het klimmetje, is best een lastig ding en met de verwachte regen kan het nog gevaarlijk worden ook. Zie hier de etappesamenvatting van toen: https://www.youtube.com/watch?v=AHfxLdSPvWw
17-05-2018 13:06
Afdaling is vrij vlak (7.5km constant aan max 3%). Daalcapaciteiten dus niet noodzakelijk denk ik. Zal er vooral van afhangen hoe snel er organisatie komt na de top, en dus ook van het feit of er nog iemand in het peloton zit die de ritoverwinning mogelijk acht en belangrijk genoeg vindt om z'n ploeg op kop te zetten.
17-05-2018 13:23
Froome gaat het proberen op de Tre Monti.
17-05-2018 13:25
De afdaling zal wel meevallen. Nota bene Zakarin heeft hier gewonnen.
17-05-2018 13:33
@Magnus Cort Nielsen
Verder wel een heel andere etappe toentertijd: https://www.procyclingstats.com/images/profiles/ap/fd/giro-d-italia-2015-stage-11-profile.jpg
17-05-2018 13:39
@ Abdoe: hahaha. +1
17-05-2018 13:41
Aan alle hopers: als je kijkt hoelang Elia er gisteren nog aan bleef hangen hoeven we ons weinig illusies te maken.
17-05-2018 13:47
Kroon is begonnen over meeuwensoorten en zoekt nu naar goudvissen in de Adriatische Zee. Ducrot begint straks met een zware depressie aan de Tour: hoe kom ik hier overheen?
17-05-2018 14:28
Profiel ziet eruit als een biljartlaken... dat iets te groot is voor de tafel.
17-05-2018 14:37
Deze etappe is minstens 60km te lang.. wat een onnozel lange aanloop met een nikszeggende kopgroep.
17-05-2018 14:48
Ach, ik ben blij met etappes als vandaag. Als we iedere dag spektakel zoals dinsdag zouden hebben, zou ik helemaal niet meer aan studeren toekomen.
17-05-2018 14:50
Zometeen grote kans op hoosbuien :)
17-05-2018 14:54
Als je de etappe van morgen bekijkt denk je dat iemand het profielplaatjs van 1 etappe 2 dagen gebruikt heeft. Ik moest 2x kijken in ieder geval.
1 2 3 5

Om te reageren moet je ingelogd zijn.