Volg hier de tijdrit in de Eneco Tour 2015
donderdag 13 augustus 2015 om 13:30 Volg in Google

Volg hier de tijdrit in de Eneco Tour 2015

Vandaag staat in de Eneco Tour een tijdrit op het programma. In Hoogerheide zou de leiderstrui wel eens van schouders kunnen veranderen. De Australiër Leigh Howard (Orica-GreenEDGE) zal om 13:48 uur als eerste vertrekken. Klassementsleider Jesper Asselman (Roompot Oranje Peloton) begint om 16:29 uur aan zijn race tegen de klok.

Een individuele tijdrit van 14 kilometer is niet gelijk de ultieme scherprechter van de Eneco Tour, maar wel een zeer belangrijk onderdeel. Een lus – uitgezet door parcoursbouwer Adrie van der Poel – rondom Hoogerheide zal potentiële eindwinnaars uit hun kot lokken, want wie hier tegenvalt, maakt het zichzelf niet makkelijk in het vervolg van deze ronde.

De tijdrit is live te volgen via Sporza en Eurosport. Beide zenders beginnen om 15:00uur aan de uitzending.
De livestream van de Limburgse omroep L1 begint om 14:15, die van de site van de Eneco Tour een half uurtje later.

Links:
Voorbeschouwing Eneco Tour 2015

Website organisatie
Informatie vierde etappe

Starttijden tijdrit
Deelnemerslijst

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter)

Livestream L1 (vanaf 14.15 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
153 Reacties
13-08-2015 16:16
@west,
Inderdaad, met buitenlandse renners hoef je sowieso geen rekening te houden en het parcours maakt ook niets uit.
13-08-2015 16:16
En of ik het TLJ gun!
13-08-2015 16:17
@west, ik ken hem qua wegwielrenner nog niet zo goed dus hij zal mij vandaag laten zien wat hij kan.
13-08-2015 16:17
Zou het kwartje eindelijk de goede kant op vallen?
13-08-2015 16:21
@west,
Om de Scratch te kunnen winnen heb je niet perse tijdritkwaliteiten nodig. Sprintsnelheid is daarbij doorgaans belangrijker.

edit: Over wie heb je het trouwens? Wat ik zo snel kan vinden is Youri Havik in 2013 NK geworden op de scratch.
13-08-2015 16:22
voor de leiderstrui mag ook niemand meer zich tussen kelderman en v Emden nestelen
13-08-2015 16:23
Is Grivko inmiddels al binnen?
13-08-2015 16:25
Het zou erg mooi zijn als dit lukt: 1e WT zege van TLJ dit seizoen en 1e WT zege van Van Emden ooit.
13-08-2015 16:26
Mocht van Emden winnen dan is het de eerste WT-overwinning van het seizoen voor TLJ.
Moeten nog 12 man binnen komen.
13-08-2015 16:26
Grivko en Gilbert beide niet. Dus zou me verbazen als hij nu niet wint.
13-08-2015 16:26
Joehoe, dit kan niet meer verkeerd gaan!
13-08-2015 16:27
Hopen dat het lukt! Gun het van Emden en TLJ!
13-08-2015 16:27
Nog een leuk statistisch feitje: van de 4 Nederlandse WT-zeges dit seizoen waren er al 3 uit tijdritten. Van Emden kan het hier 80% maken!
13-08-2015 16:29
En ook dikke kans op de leiderstrui
13-08-2015 16:29
Boonen geeft zeker 14" toe op Van Emden. Grote kans dat die ook in de leiderstrui komt
13-08-2015 16:30
Het ploegenklassement is ook dik voor TLJ (al doet BMC het ook niet slecht).
13-08-2015 16:31
@tutu, en als v. Emden wint zijn ook 3 van de 5 zeges van TLJ in de tijdrit.
13-08-2015 16:32
Het zou een mooie beloning zijn voor TLJ na de prestaties in de individuele tijdritten dit seizoen. Blijkt wel dat de tijdritfiets vorig seizoen echt niet in orde was.

De 4e zege van het seizoen komt eraan. Wat zullen de TLJ Fanatics straks losgaan in het nieuwsbericht.
13-08-2015 16:33
De motor voor Boonen is dichter dan die voor Asselman.
13-08-2015 16:34
@TeamNL,
Nogmaals, lag vorig jaar volgens mij meer aan de beschikbaar van überhaupt een tijdrit fiets om op te trainen dan aan de kwaliteit van de fiets.
13-08-2015 16:34
TeamNL de LTJ fanatics hebben dan ook een hoop te verduren gehad van de TLJ bashers. Die vaker aan bod komen. Ik gun het TLJ, van Emden en ook de TLJ fanatics
13-08-2015 16:38
even voor mijn begrip: momenteel Van Avermaet virtueel leider ?
13-08-2015 16:38
@Tutu
Wippert in de TdU en drie keer Dumoulin. Die van Wippert moest van diep komen.
13-08-2015 16:39
@ Zeewolde Nee Van Emden..
Boonen lijkt wel hard te gaan. Wel echt vervelend volgen zonder tussentijden..
13-08-2015 16:39
@Prima Facie
Je vergeet Poels in de Tirreno

Om te reageren moet je ingelogd zijn.