Volg hier de sprintkoers van de Hammer Series Limburg 2017
zaterdag 3 juni 2017 om 14:45 Volg in Google

Volg hier de sprintkoers van de Hammer Series Limburg 2017

Na de klimkoers van gisteren volgt vandaag de sprintkoers in de Hammer Series. Het concept is vergelijkbaar: opnieuw vallen er na elke ronde punten te verdienen, alleen vindt de wedstrijd ditmaal plaats op een vlak parcours.

De renners rijden vandaag acht rondjes van 12,4 kilometer in en rondom de gemeente Sittard-Geleen. In de rondes twee, vijf en acht tellen de punten dubbel. Die punten worden opgeteld bij de uitslag van gisteren. Het puntenklassement gaat zondag de startvolgorde bepalen in de afsluitende ploegenachtervolging. Hoe meer punten, hoe eerder je mag beginnen.

De wedstrijd duurt opnieuw slechts twee uur (start om 15:00, finish rond 17:15) en is te zien via de regionale zender L1. Zij zijn vanaf 14:45 uur live. De NOS komt met een livestream op de website. Daarnaast levert Hammer Series zelf ook beelden via sociale media. Op hun eigen Facebook-pagina komt een stream en ook via het YouTube-kanaal van GCN is de koers te volgen.

Staat Movistar na vandaag nog steeds bovenaan in het klassement? Dat is nog maar de vraag, aangezien de Spaanse formatie op papier minder sterke sprinters heeft. Sunweb, de nummer twee in het klassement, kan daarentegen rekenen op de snelle benen van Max Walscheid, Ramon Sinkeldam en Zico Waeytens. Kortom: het wordt spannend. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Links
Voorbeschouwing: Hammer Series Limburg 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Puntentelling (Velon, zie Race Data > Live)

Liveticker (Twitter organisatie)

Livestream (L1, vanaf 14.45 uur)
Livestream (NOS.nl, vanaf 14.55 uur)
Livestream (Facebook Hammer Series)
Livestream (YouTube GCN)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
68 Reacties
03-06-2017 15:51
Gisteren was leuk, dit heeft niets met sprinten te maken.. Teleurstellend. Te weinig mensen om elke ronde een break terug te rijden.
03-06-2017 15:53
@tdola: Nee, volgens mij niet. Punten blijven gewoon tellen volgens mij.
03-06-2017 15:53
Petje af voor Nippo.
03-06-2017 15:54
Geen idee waarom Quick Step toppers als Gilbert en Gaviria aan de start brengt. Hebben allebei 0 punten opgebracht en rijden met 0,0 zin rond. Blijf dan thuis!
03-06-2017 16:00
Qua publiek loopt het ook niet storm zo te zien...
03-06-2017 16:00
@ tdola en Verweggistan

De renners moeten finishen, anders tellen hun punten niet.
03-06-2017 16:02
Punten voor Nippo!
03-06-2017 16:05
Nippo is gewoon heel goed bezig, net als gister met Filosi. Blijft onbegrijpelijk dat ze niet welkom waren in de Giro.

Commentatoren bij L1 herkennen de renners niet...
03-06-2017 16:08
Maar hoe zou de opzet anders moeten om het wel een sprintersfeestje te maken? Grotere ploegen? Punten voor de top 20?
03-06-2017 16:08
@chavanelfan
Gilbert komt net uit hoogtestage, en wou gisteren vanuit het peloton in het tweede deel van de wedstrijd punten scoren. Achteraf gezien was dat de foute tactiek, maar dat kon je vooraf niet weten. Vandaag rijdt hij trouwens niet mee. Over Gaviria kan ik enkel zeggen dat het best moedig is om als 22-jarige na een zware en succesvolle giro meteen weer te fietsen, maar logisch is het niet. Het kan best zijn dat Quick Step hem gewoon op naam had gekozen, als publiciteitstrekker.

De koers valt gewoon slecht op het jaar. De meeste topper komen net uit de Giro, de andere staan in volle voorbereiding voor de Tour. Dan kun je wel een wedstrijd als deze missen. Toch lijkt/is het een prestigieus evenement dus willen verschillende ploegen toch enkele grote namen aan de start brengen. Door het gebrek aan individuele eer en de huidige planning is het duidelijk dat het vooral "kleinere" namen zijn die de koers maken
03-06-2017 16:09
@tvm
Wat is er mis met deze race dan? Ik vind dit een stuk leuker om te kijken dan een sprint-etappe in een grote ronde, waar de eerste 5 uur geen bal gebeurt en dan 1x een massasprint.
03-06-2017 16:09
Ik snap het negatieve commentaar niet zo, is toch gewoon ontzettend leuk om naar te kijken. Er gebeurt constant wat en het is nog niet stilgevallen.
03-06-2017 16:10
Waarom zou het een sprintersfeestje moeten worden dan? Ik vind de ruimte voor de variatie die we nu zien aantrekkelijker, dan ieder rondje een sprint met een compact peloton.
03-06-2017 16:12
Ik vind het ook leuk.
03-06-2017 16:16
Wagner deed het perfect, Groenewegen kon gewoon niet volgen in zijn wiel...
03-06-2017 16:16
Massasprint :)
03-06-2017 16:17
Dat ging niet helemaal goed bij TLJ. Wagner had beter kunnen proberen zelf top tien te rijden.
03-06-2017 16:17
Groenewegen, heel magertjes tot nu toe
03-06-2017 16:18
Viviani en Stuyven komen hier goed tot hun recht. Hofland doet het ook behoorlijk. Groenewegen al helemaal naar de klote zo te zien.
03-06-2017 16:18
Groenewegen moet komende winter maar heel veel koersen op de baan gaan rijden. Leren sturen in een onrustig peloton. Wagner op kop en Dylan nergens te zien.
03-06-2017 16:19
Groenewegen niet goed idd, 0 pumten bij dubbele bonus sprint voor tlj, zonde
03-06-2017 16:22
Gert Jakobs met zijn Boom-Groenewegen fixatie is echt hilarisch; heeft ze aan de start naast elkaar zien staan, ze zwaaide nog even naar hem en nu ziet hij overal waar Boom rijdt ook een denkbeeldige kampioenstrui in zijn wiel zitten.
03-06-2017 16:27
Betancurt mee!
03-06-2017 16:28
The Hammer event/series heeft tijd nodig om een grote naam op te bouwen, daarom lijkt dit allemaal nog niet prestigieus. Maar qua actie gebeurt er wel wat. Inderdaad leuker dan de gemiddelde 5 uurs grotenaam sprintkoers/etappe die eindigt met een massasprint.
03-06-2017 16:34
Volgens mij heeft Dylan er gewoon geen zin in. Dit is zo ver onder zijn niveau, dat het geen kwestie van 'niet goed' kan zijn.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.