Volg hier de slottijdrit van Tirreno-Adriatico 2015
dinsdag 17 maart 2015 om 13:15 Volg in Google

Volg hier de slottijdrit van Tirreno-Adriatico 2015

Met Nairo Quintana in de blauwe leiderstrui gaat het peloton van Tirreno-Adriatico de slotrit in. In deze laatste etappe moeten de renners een tijdrit afleggen over tien kilometer. Kan de Colombiaan standhouden? En kan Bauke Mollema zijn tweede plek in het algemeen klassement verdedigen? Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de rit tegen de klok.

Francisco Ventoso is om half twee de eerste die van start gaat. Om één minuut voor vier is Quintana de laatste. De uitzending op Eurosport begint om half drie, Sporza start tien minuten later.

7

Links:
Officiële website
Deelnemerslijst
Parcours
Voorbeschouwing Tirreno-Adriatico 2015
Starttijden

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews, Engels)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
96 Reacties
17-03-2015 14:43
ben echt benieuwd naar quintana in een biljartvlakke tijdrit zou hij toch nog aardig wat seconden kunnen verspelen tegenover uran.
17-03-2015 14:51
Nogmaals: Quintana wordt grandioos onderschat hier. Die verliest nooit genoeg om in gevaar te komen, was vorig jaar de beste klassementsrenner van allemaal!
17-03-2015 14:53
@LyndaLid eens. Zonder pech is Quintana eindwinnaar.
17-03-2015 14:55
Devolder ook prima. Die gaan we hopelijk ook nog zien op de kasseien. Weliswaar in dienst maar toch.
17-03-2015 14:56
Schitterende stroomlijn van Cancelara.
17-03-2015 14:56
Malori op 1 nu.
17-03-2015 14:56
@LL
Nou was de tijdrit van Uran hier vorig jaar ook wel ruim zijn slechtste van het seizoen, maar 48 seconden lijkt me ook echt wel te veel. Quintana is geen dramatische tijdrijder (meer) en Uran is ook geen superspecialist. Dan is dit verschil op zo'n korte afstand (haast) niet te doen.
17-03-2015 14:58
Wat ben ik toch blij dat Sven Nys naast die zefbenoemde wielerman zit zeg. Renaat kent alleen maar slappe feitjes, Nys heeft echt kennis van zaken, heerlijk.
17-03-2015 14:59
Lekker voor je ritme, om de 100m een drempel.
17-03-2015 14:59
Geweldige tussentijden van Navardauskas en Kiriyenka!
17-03-2015 15:00
Niet alleen die drempels zijn een hel, maar het hele wegdek ligt er ontzettend slecht bij. Als Cancellara niet wint, zal hij hierover wel klagen.
Hij ligt nu op +2 van Malori. Cancellara schijnt Mollema gisteren met heel veel moeite terug gebracht hebben in het peloton na een lekke band. Misschien dat dat nog parten gaat spelen.
17-03-2015 15:01
@Pingdo
Hoezo? Rijdt de rest over andere wegen dan?
17-03-2015 15:06
Uran reed vorig jaar in zowel de Giro als de Vuelta toch machtige tijdritten (1, 2 en 3)?
17-03-2015 15:06
Cancellara 4 sec sneller
17-03-2015 15:07
@ifor
Klopt, maar het is geen Cancellara, Martin of Wiggins natuurlijk.
17-03-2015 15:10
Ik zeg niet dat hij de tijdrit wint, maar van de top10 is het denk ik de best tijdrijder. In spanje eindigde hij trouwens net achter Martin en net voor Cancellara...
17-03-2015 15:13
Denk ook dat Uran het kan
17-03-2015 15:14
@krypton
Cancelara is een diesel die warmer en warmer moet draaien waarbij elke drempel dit proces verstoort, zal hem niet winnen vandaag waarschijnlijk.
17-03-2015 15:19
@schipperaar
Voor een diesel heeft hij wel erg veel prologen gewonnen dan... Ik verwacht dat Cancellara 'gewoon' wint.
17-03-2015 15:21
dit zijn toch echt grote verschillen hoor had ik niet verwacht over 10km.
17-03-2015 15:21
Toch zeer grote verschillen hier, komen zeker nog verschuivingen in de top tien!
17-03-2015 15:32
iemand een fatsoenlijke livestream? Thanks!
17-03-2015 15:33
Quintana houd normaal gesproken gewoon stand. Is op die korte afstand echt zo slecht nog niet. Uran voor plek 2 en denk dat Mollema nog lastig kan krijgen voor podium met bijv Contador.
17-03-2015 15:33
@krypton
Bedoel dat een diesel ook op 10km heel hard kan als ie niet te hard van start gaat, lekke koppakking.
17-03-2015 15:43
Cummings kan met een goede tijdrit nog naar de vierde plek stijgen. Ik verwacht hem vandaag in ieder geval als snelste van de top tien.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.