Volg hier de slottijdrit in de Ronde van Zwitserland 2015
zondag 21 juni 2015 om 14:30 Volg in Google

Volg hier de slottijdrit in de Ronde van Zwitserland 2015

De Ronde van Zwitserland wordt vandaag afgesloten met een 38,4 kilometer lange slottijdrit in hoofdstad Bern. Thibaut Pinot verdedigt zijn leiderstrui en heeft een voorsprong van 34 tellen op Geraint Thomas. Voor Tom Dumoulin – op de openingsdag al winnaar van de proloog – ligt hier opnieuw een kans op succes.

De wedstrijd wordt vanaf 16:20 live uitgezonden door Eurosport. De Fransman William Bonnet vertrekt om 14:46 als eerst van in totaal 124 renners. Tom Dumoulin – die in het algemeen klassement een achterstand van 1:24 heeft op klassementsleider Thibaut Pinot – vertrekt om 16:49. Pinot vertrekt om 16:59 als laatste. Bespreek hier de ontknoping van de Ronde van Zwitserland 2015.

Final GC-1425903528
Links

Starttijden slottijdrit

Voorbeschouwing Ronde van Zwitserland 2015
Website organisatie
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker met tussentijden (Matsport)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
302 Reacties
1 3 4 5 6 7 13
21-06-2015 16:44
Lutsenko heeft een aanhangwagen
21-06-2015 16:44
Pinot heeft echt geen slechte tijdrit. Elke tijdrit dit jaar top 20. Spilak doet ook niet veel onder voor Thomas. Wordt lastig voor hun op meer dan een halve minuut te pakken.
21-06-2015 16:45
Dank je. Lijkt me niet heel comfortabel zitten.
21-06-2015 16:45
even off:

Dani Moreno van startlijst gehaald Tour de France. Purito zonder zijn hulpje.
21-06-2015 16:46
Dumoulin draait zijn benen rond als een wasmachine:
https://vine.co/v/eiV5gFnwrVK
21-06-2015 16:47
De Liveticker is ook gestopt volgens mij
21-06-2015 16:47
@ sven

Dat klopt, maar Pinot zegt zelf dat dit hét meest nadelig mogelijke parcours is voor hem. En dat zal dan wel zo zijn, want zand in de ogen strooien heeft bij een afsluitende tijdrit niet zo'n zin meer.

@ matisz

Huh, dat is wel opvallend. Te slecht op de Rettenbach? Caruso is dus nu zijn meesterknecht.
21-06-2015 16:49
Live ticker doet het bij mij niet meer.
21-06-2015 16:49
Go TOM!!!
21-06-2015 16:49
Trouwens even iets gevoelsmatigs:

Hebben meer mensen een soort sensatie dat dit een van de spannendste en meest betekenisvolle dagen voor het Nederlandse wielrennen in recente jaren is?

HUP TOM!!
21-06-2015 16:49
Dumoulin!!! Daar gaat ie.
21-06-2015 16:49
Hup Vandermolen, dis is die moment (nou ja, bijna).
21-06-2015 16:50
Meyer nu wel in de voorlopige eindstand op matsport, maar heeft het vierde tussenpunt blijkbaar gemist.
21-06-2015 16:50
Neemt Dumoulin nu twee gelletjes mee voor onderweg?
21-06-2015 16:50
@LL
Omdat ik er niet zoveel vertrouwen in heb, heb ik dat niet super erg moet ik zeggen.
21-06-2015 16:50
@LyndaLid

Wel ik vind het ook vreemd. Nu de rettenbach vond ik niet verrassend het echte hooggebergte is niets voor Dani. Maar Purito en Dani Moreno verwacht je normaliter samen aan de start. Ik heb alleszins nergens een reden gelezen voor zijn mogelijke niet start in Frankrijk. Vreemd.
21-06-2015 16:50
@LyndaLid
Nee
21-06-2015 16:51
[url]http://www.cyclinghub.tv/livestream[/url]

voor iedereen die nog geen beeld heeft. livestream van eurosport.
21-06-2015 16:52
@Lyndalid

Dat vind ik wel wat te ver gaan. Zelfs als Dumoulin hier wint zie ik dat niet als dé prestatie van de laatste jaren. En qua gevoel haalt het het niet bij koersen als Vlaanderen, Roubaix of TdF. Het is natuurlijk zeer knap gedaan van Dumoulin maar wat er hier ook gebeurt, ik zie hem nooit een grote ronde winnen.
21-06-2015 16:54
Ik bedoel ook niet het wielergevoel van een klassieker of de Tour. Maar een Nederlander die de ronde van Zwitserland wint vind ik nogal wat! Ik zie nog steeds Thomas als favoriet hoor, maar wie had er durven dromen dat een Nederlander (en dan niet eens Mollema, Gesink of Kelderman) een echte klimmersronde zou winnen! En betekenisvol ook omdat dit voor mij voelt als de geboorte van de ronderenner Dumoulin, vorig jaar telde voor mij niet echt omdat dat een minder selectief parcours was.
21-06-2015 16:56
Jungels volgens een Twitter-bron op 4 seconden op 1e tussenpunt.
21-06-2015 16:56
Open Zwitsers kampioenschap tijdrijden , nu met Dillier en Elmiger er ook nog bij :)
21-06-2015 16:57
2 seconden op Meyer....verloren... 1seconde voor op Cancellara ;)
21-06-2015 16:57
Tom 2e tijd op 2 sec
21-06-2015 16:57
@LL
Met een lange tijdrit, een proloog en een hoop (zo goed als) vlakke ritten kan je het toch moeilijk een echte klimmersronde noemen.
1 3 4 5 6 7 13

Reacties zijn gesloten.