Volg hier de slotrit in de Volta Ciclista a Catalunya 2015
zondag 29 maart 2015 om 11:35 Volg in Google

Volg hier de slotrit in de Volta Ciclista a Catalunya 2015

Een spannende slotdag staat ons te wachten in de Ronde van Catalonië. Richie Porte is in het bezit van de leiderstrui, maar de verschillen zijn extreem klein. De top vijf staat binnen achttien seconden van elkaar. In de korte slotrit van en naar Barcelona zouden er nog veranderingen plaats kunnen vinden. Het peloton moet achtmaal een lokale ronde, met telkens de Alto de Montjuïc, afleggen. Deze beklimming is twee kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 5.7 procent. Het laatste stuk gaat zelfs aan acht procent omhoog. Volg hier op WielerFlits het verloop van de laatste etappe.

De renners worden om 11.50 uur op gang geschoten in Barcelona, waarna rond half drie de binnenkomst van de winnaar verwacht wordt. Eurosport 1 zendt vanaf 12.45 uur live uit.

Links:
Voorbeschouwing: Volta Ciclista a Catalunya 2015

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (organisatie, Catalaans)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
47 Reacties
29-03-2015 11:42
kan een mooie rit worden die beklimming meerdere keren telt wel door op het laatst.hopelijk goeie beelden vanaf 12.45
29-03-2015 12:17
Valverde zal vast nog wat in petto hebben! Ben heel benieuwd of hij het verschil nog goed kan maken. Hoeveel bonificatieseconden zijn er?
29-03-2015 12:18
@Javier
Als het goed is 10-6-4 voor de eerste drie
29-03-2015 12:24
Bedankt Nick!

Wordt nog spannend zo.
29-03-2015 12:45
Wordt lastig voor Kelderman om de 9e plek vast te houden, met een D. Martin in zijn nek.
En ik verwacht ook dat Movistar de wedstrijd hard gaat maken zodat Valverde er nog een flinke snok aan gaat geven de laatste keer op de Montjuïc.
29-03-2015 12:46
Valverde heeft 2s boni's gepakt bij de eerste tussensprint.
29-03-2015 12:50
Alejandro gaat voor winst, mooi dan moet de rest ook aan koers!
29-03-2015 12:57
Als Valverde de etappe pakt moet hij dus nu 4 seconden demarreren op Porte.
29-03-2015 13:00
Live op eurosport, mooi zo'n korte spannende etappe om mee af te sluiten.
29-03-2015 13:09
iemand ne goeie stream ergens?
29-03-2015 13:19
cyclinghub altijd streams
29-03-2015 13:21
Ze zijn begonnen aan de finale, eerste van de 8 plaatselijke rondes is begonnen.
29-03-2015 13:23
Dit is overigens de gemakkelijke kant van de Montjuïc, net als vorig jaar. Verschillen gaan hier amper gemaakt worden, of je moet echt meer dan super zijn.

Het is bijvoorbeeld niet de beklimming van de Montjuïc in de Vuelta van 2012, waar Purito en Gilbert wegreden van de rest.
29-03-2015 13:36
@Purito

Vorig jaar was er een kopgroep vooruit, jaar daarvoor trouwens ook. Boni's waren daardoor al weg. Dat is dit jaar anders, want de kopgroep wordt zeer goed gecontroleerd door het peloton. Valverde lijkt dit jaar erg goed, het is dat hij in die ene etappe pech had. Bovendien heeft hij vandaag al 2 seconden boni's gepakt.

Ik weet het nog zo net niet, wat het gaat worden. Ben zeer benieuwd. Ik verwacht dat de koers hard gemaakt zal gaan worden door Movistar en ik verwacht zeker een demarrage van Valverde. Indien hij de etappe wint, heeft hij maar een paar seconden voorsprong nodig..
29-03-2015 13:39
Weet iemand wat we nu moeten denken van Betancur? Rijdt voorlopig alle koersen uit maar wel achteraan en volledig anoniem
29-03-2015 13:44
Coquard gevallen bergop
29-03-2015 13:50
Kelderman daar nou achteraan?
29-03-2015 13:52
Als ik dat beklimminkje bekijk op TV verwacht ik echt nog verschillen. Valverde voelt zich goed!
29-03-2015 13:58
Valverde gaat hoe dan ook wat proberen, of het hem wel of niet gaat lukken maakt het alleen maar meer de moeite waard om te kijken.
29-03-2015 14:04
Ligt het aan mij of gebeuren er steeds meer valpartijen bergop??
Arroyo ftw!!!!
29-03-2015 14:11
Voorsprong kopgroep nog 10 sec
29-03-2015 14:17
Aru heeft ook een versnelling op zijn fiets hoor ik net.
29-03-2015 14:17
alles zusamen
29-03-2015 14:20
Dan Martin valt aan
29-03-2015 14:22
niet gunstig voor Kelderman

Om te reageren moet je ingelogd zijn.