Volg hier de slotrit in de Tour of Alberta 2016
maandag 5 september 2016 om 21:50 Volg in Google

Volg hier de slotrit in de Tour of Alberta 2016

In de Tour of Alberta staat vandaag de slotrit op het programma. Bauke Mollema heeft nog altijd kans zijn eindzege te prolongeren want in het algemeen klassement is zijn achterstand slechts één seconden.

Om te winnen moet Mollema wel een truc uit de hoge hoed toveren want op het programma staat een criterium in de straten van Edmonton.

De renners vertrekken om 21:50 Nederlandse tijd. De aankomst wordt verwacht rond 00:50. De etappe is live te volgen via de inmiddels bekende Tourtracker. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker- en stream (TourTracker)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
25 Reacties
05-09-2016 22:13
Slechts één seconde. ;)

De rit proberen te winnen is de beste tactiek lijkt me.
05-09-2016 22:15
We moeten er gewoon vanaf nu alles op alles zetten, om iedere wedstrijd te winnen
05-09-2016 22:18
Ja, ik zet hem hier ook op alles !
05-09-2016 22:18
In de sprint legt ie die Carpetner er niet op, hij moet hem ergens onderweg zien te dumpen.
05-09-2016 22:35
Of op een ronde zetten!
05-09-2016 22:36
Gas erop mollema. Laat je ploeg het peloton kapot rijden. Jullie hebben meer kracht dan die proconrinentale en continentale ploegjes.
05-09-2016 22:44
@batchieboy
Zoveel steun heeft Bauke niet gehad aan zijn ploeg helaas.
05-09-2016 22:47
Zelfs Frank Schleck op kop zou zo'n tempo erop moeten kunnen leggen dat alle conti renners helemaal kapot zitten.
05-09-2016 22:58
@goalgettert, haha Lokhorst: "We moeten alles zetten op het feit dat we vanaf nu iedere wedstrijd moeten winnen." Tis wel een statement.

@batchieboy, je onderschat Amerikaanse renners die in Amerika koersen flink.

Hoop dat Carpenter dit wint, zou ie wel verdienen want ik had hem twee jaar geleden al bij BMC verwacht. Huffman zou ook wel leuk zijn, die koerst aanvallend als sprinter en laat zien dat hij niet voor niets een jaartje bij Astana is geweest.
05-09-2016 23:01
@heuvelcolombia
Indrukwekkende argumenten voor Carpenter en Huffman. Vergeef me dat ik daardoor niet kan kiezen - en toch maar voor Bauke ga.
05-09-2016 23:18
@xistnc
Leuk die keuze maar dan moet je er zelf ook bij vertellen op wat voor manier je denkt dat Mollema hier seconden gaat pakken.
05-09-2016 23:24
@Bollentrui
Sarcastisch: de ploeg van Bauke werkt zich de pleuris en slaagt erin de koers zo hard te maken, dat Bauke het alleen nog maar hoeft af te maken.

Realistisch: Bauke redt het net niet, ondanks een ultieme poging in de finale.

Ik moet overigens niks, maar dat geheel terzijde ;)

Edit: lijkt er toch op, alsof Trek z'n best doet. Nu een poging voorwaarts van Hesjedal vanuit het peloton. Voorin counteren Arrendondo en Stetina een aantal aanvallen. Maar of het nu allemaal vanuit een Mollema-visie is, vraag ik me af.
05-09-2016 23:38
Het niveau van die Amerikaanse renners wordt wel flink onderschat. Eigenlijk voor die continentale ploegen wel jammer dat Cali volgend jaar World Tour wordt. Zij kleuren toch altijd de koers.
05-09-2016 23:54
Het lijkt er trouwens op dat ze met het hele peloton naar de streep gaan rijden. Wel zonde voor Mollema dat er niet één fatsoenlijk bergetappe in zat.
06-09-2016 00:01
Leuke koers, prima voorbereiding op het Canadese tweeluik deze rit. Denk dat Ten Dam likkebaardend meekijkt hoe zijn oude maatje mag koersen tussen deze renners in deze streek.
06-09-2016 00:29
Dumoulin 2 jaar geleden tweede op één seconde en nu Mollema?
06-09-2016 00:37
Uhm... Regie?
06-09-2016 00:37
Wat een regie zeg...
Alleen Mancebo in beeld nemen wanneer hij over de streep komt, en niks laten zien van de rest. Alsof de beslissing in het AK niet belangrijk is? Meende wel Mollema mee te zien sprinten.

Edit: misschien sprintte Mollema ook wel niet mee. Hij is in ieder geval niet in de top-10 geëindigd.
06-09-2016 00:38
Idd, je kan amper van regie spreken eigenlijk
06-09-2016 00:39
Lol, een willekeurig valpartijtje is natuurlijk véél belangrijkerderder dan boni's of tijdverschillen die eventueel de eindzege bepalen :|
06-09-2016 00:40
hahaha prachtig die laatste beelden. Amateurs......
06-09-2016 00:41
En opeens was daar weer eens een motor op een vreemde plek... zeg maar net voor Mancebo... ach maakt het uit, je kunt er hooguit tegenaan knallen toch?
06-09-2016 00:41
Mooi hoor, 40 jaar!
06-09-2016 00:41
Carpenter voor Mollema, dus geen veranderingen in het klassement.
06-09-2016 00:44
Die motor in de laatste 500 meter was ook bizar.

Vorig jaar nog 5 WT teams, dit jaar slechts 2. Trek en Garmin starten hier natuurlijk enkel voor sponsorbelangen. Deze ronde zal (helaas) langzaam verdwijnen.

Reacties zijn gesloten.