vrijdag 22 april 2016 om 12:00
•
Volg in Google
Volg hier de slotrit in de Giro del Trentino 2016
De Giro del Trentino is vandaag toe aan zijn vierde en laatste etappe. De slotrit is allerminst een wedstrijd waarin de renners rustig uit kunnen bollen. Weet Mikel Landa zijn leiderstrui te behouden, of doet Astana op de slotdag nog een machtsgreep?
De 160,9 kilometer lange etappe van Malè naar Cles is bijna een kopie van de slotrit van vorig jaar. Destijds klopte Paolo Tiralongo zijn medevluchters David Arroyo en Fabio Duarte. De rit volgt de route van de Trofeo Melinda, een voorloper van deze rittenkoers. Aankomstplaats Cles is de geboorteplaats van Maurizio Fondriest, de eerste winnaar van de Trofeo Melinda. De beklimming van de Forcella di Brez is nieuw. Deze zes kilometer lange klim kent een gemiddeld stijgingspercentage van negen procent, met stukken die oplopen tot maar liefst 20%. De spanning wordt op deze manier tot het einde toe vastgehouden.De start is om 12:15, de aankomst wordt verwacht tussen vier uur en half vijf. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing Ronde van Trentino 2016
Officiële website
Informatie etappe 4
Deelnemerslijst
Liveticker (Cyclingnews, Engels)
Liveticker (Organisatie, Italiaans)
Liveticker (Tutto Bici, Italiaans)
Kopgroep
3 X Astana, Fuglsang, Sarponi, En Nibali die terugkomt in de afdaling
2x Agr Bardet, Pozzovivo
, 2x Gazprom Firsanov en ?
Landa alleen
Komen er nog meer terug in de afdaling ?
Landa zit alleen en kan tot nu de aanvalletjes pareren.
kangert Ast En Dupont Ag2r sluiten aan vooraan.
Nog meer overwicht voor de 2 ploegen.
Edit:
Nibali en Gazprom2 worden ingehaald door sky treintje .....
Nu. Scarponi en Dupont op kop en hebben een gaatje
Uit deze kopgroep rijden Pirazzi en Busato naar de kop2 . Dus kop4
Nog < 15km . Ongecategoriseerd klimmen. Laatste speldenprikken van de kop4.
Kop Peloton ( Sky AST AG2R ) volgt kort
Edit;
Nog 10 km te gaan. Hergroepering. Sky man op kop Landa erachter.......
vele aanvalletjes. ..Nu weer Dupont...Dan weer Fuglsang voor de 12e keer. Of Pirazzi .....
Landa wel derde.
En een extra vermelding voor Fuglsang, Zag er goed uit
En Buchman die het gaatje dicht reed