Volg hier de slotetappe van het Critérium du Dauphiné 2019
zondag 16 juni 2019 om 13:40 Volg in Google

Volg hier de slotetappe van het Critérium du Dauphiné 2019

Wie wint de 71e editie van het Critérium du Dauphiné? Vandaag zullen we het weten, aangezien de renners eindigen in Champéry. De slotetappe is slechts 113,5 kilometer lang, maar belooft bijzonder zwaar te worden. Leider Jakob Fuglsang is kortom gewaarschuwd! Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de koers.

De organisatie kiest dus voor een explosieve etappe waarin van alles kan gebeuren. Zeker in het begin, als het tijd is voor de Côte de Châtillon-sur-Cluses (5,4 km aan 4,8%), de Côte de Rond (4,4 km aan 5,9%) en de Montée des Gets (6 km aan 4%). Vervolgens is er – even – de tijd om op adem te komen.

Maar niet voor lang, want na ruim veertig kilometer begint de zeer onregelmatige Col du Corbier (7,7 km aan 7,4%, maar met vier kilometer aan ruim 10%). Is dit de uitverkoren plek voor enkele favorieten om aan te vallen? Misschien wel, al moet het zwaarste nog komen met de Côte de Rives (8,4 km aan 6,2%).

De Rives is niet zo lastig als de Corbier, maar ligt wel een stuk dichter bij de finish. Op de top is het nog twaalf kilometer tot de streep in Champéry, maar het is nog niet helemaal gedaan met klimmen. Na een korte afdaling volgt er nog een pittige strook van 8,5 kilometer.

Het is nergens echt steil meer, maar de weg piekt nog geregeld aan 5%. Wie mag zich op 1036 meter hoogte eindwinnaar noemen van het Critérium du Dauphiné? We zullen het weten tussen 16.45 en 17.04 uur, als de eerste renners zullen binnendruppelen. De start is om 13.55 uur. Eurosport 1 (vanaf 15.45 uur) en Sporza (15.30 uur) zijn er live bij.

Links
Voorbeschouwing: Critérium du Dauphiné 2019

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
74 Reacties
16-06-2019 16:08
Laatste man.. Gewoon negeren.. reacties zijn zn voeding.
16-06-2019 16:14
Schei toch uit man, ze zijn allemaal ziek, zwak en misselijk.
Interesseert mij niet veel of er reactie komt hoor, dus je beschuldiging dat ik het om de reacties doe, slaat nergens op.
Ik mag best vinden dat men tegenwoordig veels te snel klaagt over ziek, zwak en misselijk zijn en alweer de brui aan geven en afstappen. In het voetbal word het spelers ook al snel verweten als er een mentaliteitsprobleem is. Nou sorry, maar ik zie dat in het wielrennen ook steeds meer gebeuren.

Dat mag ik *** best vinden zonder dat je meteen voor trol uitgemaakt word hiero.
[i]edit wf: let op je taalgebruik[/i]


Dus hou je beschuldigende toontje lekker voor je, ik word dat spuugzat
16-06-2019 16:15
Wat een jankers gelijk, fiets zelf maar eens 120 kilometer in hele zware regenbuien. Dat zijn echt geen mietjes.

Ideaal is het niet voor de Tour maar nog zekere geen man overboord. In 3 weken kan je wel herstellen van een griepje.
    16-06-2019 16:25
    Het is feitelijk onmogelijk om in topvorm aan de start van de Tour te staan als je 3 weken van tevoren nog ziek bent geweest. Zo moeilijk is het echt niet om simpele biologie en sportwetenschappen te begrijpen.
    16-06-2019 16:29
    Maar stappen ze uit omdat ze ziek zijn of omdat ze bijna ziek zijn? Dat weet niemand...
16-06-2019 16:15
Wat een kansloze reactie... Jij kan waarschijnlijk niet eens op je fiets klimmen laat staan een berg beklimmen.
16-06-2019 16:19
Op het moment dat je qua reactie niet verder komt dan het intens trieste niveau van 'Ja maar doe het dan zelf!!!!' moet je gewoon lekker uitloggen hier niet meer terug komen.
16-06-2019 16:21
De Tour komt er weer aan, dus dan is het weer tijd om voor een dikke twee maanden een break te nemen van WF.
    16-06-2019 16:31
    Doe maar niet. Deze site kan jouw dosis gezond verstand goed gebruiken.
    16-06-2019 16:38
    Dank u, daar ben ik nog nooit van beticht.. :)
16-06-2019 16:21
Intussen fietst Sky het gat heel snel dicht. Poels met plannen?
edit: INEOS natuurlijk
16-06-2019 16:25
Kuss heeft wel een mooie stijl als hij op de pedalen staat, doet wat aan Landa denken.

Hagen ook verrassend sterk in de kopgroep. Klimmer van Baarle verbaasd me al niet meer haha
    16-06-2019 16:30
    Perfecte klim voor hem a 5-6%.
16-06-2019 16:25
Van Baarle is echt sterk.
16-06-2019 16:25
Kruijswijk ondertussen ziek afgestapt
16-06-2019 16:25
Kruijswijk en Clarke abandon
16-06-2019 16:26
Van Baarle rijdt toch wel heel makkelijk, zo lijkt het.
16-06-2019 16:26
Yates en kruijswijk niet ideaal dit lijkt me. Hopelijk valt t mee voor kruijswijk
16-06-2019 16:32
Hoe sterk is van Baarle? Klimt sterk hoor!
16-06-2019 16:33
Gaat er op deze manier nog een Nederlandse kopman fris/in vorm aan het begin van de tour verschijnen?
    16-06-2019 16:45
    Dylan?
    16-06-2019 16:46
    Kruijswijk waarschijnlijk.
    16-06-2019 16:48
    Wout Poels!
16-06-2019 16:35
Gilberto is gewoon een groot liefhebber van Tramadol. Laat die jongen.
16-06-2019 16:36
Wel een lopende klim voor van Baarle.
16-06-2019 16:36
Hup Dylan!
16-06-2019 16:50
Waar zit kuss ergens? Ik was ff weg en ben m helemaal kwijt. Achter als Philippe of ervoor?

Edit hij is in beeld gekomen bij flip
16-06-2019 16:55
Ik weet niet of Van Baarle het op een sprint moet laten aankomen. Misschien nog een demarrage rond de rode vod om dan als tijdrijder vooruit te blijven?
16-06-2019 16:57
Nou dat was een nette sprint van Van Baarle en hij wint het!
16-06-2019 16:58
Dat Ineos is toch volledig afhankelijk van z'n Nederlanders ;-)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.