Volg hier de slotetappe van de Ronde van het Baskenland 2021
zaterdag 10 april 2021 om 14:25 Volg in Google

Volg hier de slotetappe van de Ronde van het Baskenland 2021

De Ronde van het Baskenland eindigt vandaag met een korte, explosieve etappe met aankomst op de berg Arrate. Met de top-5 binnen een minuut kan de eindzege nog alle kanten op. Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

Met 111,9 kilometer is de slotetappe de kortste rit-in-lijn, maar tegelijk is het misschien ook wel de zwaarste. Onderweg liggen zeven, typisch Baskische beklimmingen. Na 23 kilometer hebben de renners er al drie daarvan achter de kiezen. Na de Azurki krijgen ze alleen een afdaling om uit te rusten, want de lange Elosua-Gorla (9,6 km aan 5,7%) staat vervolgens te wachten. Een korte vallei volgt, maar al snel doemt de loeisteile Krabelin-klim op met stroken tot 17%.

Vanaf de top is het dan nog veertig kilometer tot de finish. Het profiel en de tussensprints inclusief bonificaties, nodigen de renners uit om hier een spektakel van te maken. De finale is ook zwaar, want met nog twintig kilometer te gaan bereiken de renners de top van Trabakua. Daarna blijft het op en af gaan, tot de voet van de slotklim. Eenmaal boven op de Usartza zijn de renners er nog niet: na een plateau van 500 meter wacht nog een korte afzink tot de finish in Arrate.

Om 14u40 wordt in Ondarroa het startsein gegeven. De aankomst in Arrate wordt tussen 17u20 en 17u40 verwacht. De rit worden live uitgezonden door Eurosport. De uitzendingen begint rond 15u30 op Eurosport 1. Ook via de Eurosport Player en de GCN-app is de koers te zien.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van het Baskenland 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Twitter #Itzulia)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
652 Reacties
10-04-2021 17:32
Bilbao is bergop minder sterk, maar Pogacar heeft veel meer onderweg gegeven. Als Bilbao kan volgen, dan komt UAE ook niet op podium.
10-04-2021 17:33
Heeft geen zin meer Pogi, hou gewoon je benen stil
10-04-2021 17:33
Benieuwd of, mocht roglic winnen, pogacar hem ook even komt feliciteren.
    10-04-2021 17:33
    Denk van niet.
    10-04-2021 17:34
    Waarschijnlijk wel.
10-04-2021 17:33
Slotklim. Ook meteen bam omhoog
10-04-2021 17:33
Pogacar zal toch niet veel meer over hebben op de slotklim
10-04-2021 17:34
Pffft. Het blijft spannend.
10-04-2021 17:34
Roglic zit volgens mij ook stikkapot.
    10-04-2021 17:36
    Ja, lijkt niet helemaal van weelde..
10-04-2021 17:36
Wat is het dit jaar toch vaak fantastisch om te volgen.
    10-04-2021 17:38
    Ik denk niet dat Pogacar vrolijk wordt van al dat volgen van Vinegaard.
10-04-2021 17:37
Hoop wel echt datti het redt! Na alle pech in het vorige rondje.
10-04-2021 17:37
Werk voor de bezemwagen, alle troep gaat overboord
    10-04-2021 17:39
    O, daarom heet dat ding de bezemwagen!
10-04-2021 17:38
Wat een tropela
10-04-2021 17:38
40sec......
10-04-2021 17:38
Gaudu gaat zn cadeau uitpakken.
    10-04-2021 17:41
    Mauri weer aan t harken
10-04-2021 17:38
Gaudu aanval, Carthy eraf, Roglic sluit aan
10-04-2021 17:38
Als Roglic hem niet pakt, wordt het Vingegaard he. Zou sterk zijn als Pogacar hem nu wel kan lossen na al dat werk.
10-04-2021 17:38
Pogi ruikt bloed...
10-04-2021 17:38
Gaudu met aanval. Roglic voorzichtig met de reactie.
10-04-2021 17:38
Go go go Gaudu
10-04-2021 17:39
Oef. Had Carthy toch sterker verwacht.
10-04-2021 17:39
Roglic kan nog aansluiten, al lijkt het wel eens soepeler geweest
10-04-2021 17:39
Pogacar lijkt wel Bilbao te kraken. Die puffende gezichten achter Pogacar...
    10-04-2021 17:40
    Vignegaard lijkt nog wel frisjes
10-04-2021 17:40
Gaudu moet nu toch lekker 5 km in het wiel blijven zitten?
    10-04-2021 17:40
    En dan teruggepakt worden? Ik neem aan dat hij de rit wel krijgt van Roglic.
    10-04-2021 17:41
    Waarom? Hij wint de etappe zo
    10-04-2021 17:41
    Waarom? Heeft van Roglic niets te vrezen, wel van de mannen erachter.
    10-04-2021 17:42
    Ja dan geloven jullie Roglic op zijn woord. Zou kunnen, maar zou hem toch lekker het werk laten doen.
10-04-2021 17:40
Gaudu lijkt me wel het beste, maar Roglic rijdt gewoon verstandig en blaast zichzelf niet op.
    10-04-2021 17:41
    Maar nu heeft Roglic er een fijne aan
10-04-2021 17:40
Die motor mag ook wel beetje afstand houden
10-04-2021 17:41
Bauke Vansevenant

Om te reageren moet je ingelogd zijn.