Volg hier de Scheldeprijs 2017
woensdag 5 april 2017 om 12:15 Volg in Google

Volg hier de Scheldeprijs 2017

Drie dagen na een enerverende Ronde van Vlaanderen is vandaag de provincie Antwerpen het decor van een onvervalste sprinterskoers. De Scheldeprijs (1.HC) wordt de laatste wedstrijd van Tom Boonen op Belgische bodem. Speciaal voor het afscheid van Boonen werd de start verlegd naar zijn geboorteplaats Mol. De finishlijn ligt na een wedstrijd van 202 kilometer in Schoten, vlakbij Antwerpen.

Met de deelname van Marcel Kittel, André Greipel, Peter Sagan en Nacer Bouhanni kan de organisatie rekenen op de nodige grote namen. Onder meer Dylan Groenewegen en Danny van Poppel verdedigen de Nederlandse eer. Kittel wist hier al vier keer te winnen. Wie houdt de Duitser van de vijfde overwinning?

Scheldeprijs 2017

Het officiële startschot wordt gegeven om 12:33 en de aankomst wordt verwacht tussen 16:54 en 17:19. Sporza begint om 15:20 met de uitzending, Eurosport2 doet vanaf 15:30 live-verslag. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Links
Website organisatie
Informatie parcours
Voorbeschouwing Scheldeprijs 2017 (WielerFlits)
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
13 Reacties
05-04-2017 13:05
Hop hop!
05-04-2017 13:29
Roompot weer mee!
05-04-2017 13:55
Demare of Bouhanni kan misschien de Franse vloek op deze koers opheffen. De laatste Franse winnaar was in 1907 (110 jaar geleden) wat tevens de eerste editie was :)
05-04-2017 14:39
Misschien kan Groenewegen de Nederlandse vloek opheffen.
05-04-2017 14:46
Of Wippert ;)
05-04-2017 15:38
Wat is er mis met sprinterskoersen vraagt Wuyts? Een hele hoop. Net als elke wedstrijd waar de finale pas op 100 meter voor het eind begint. Rijdt dan alleen die 100 meter.
05-04-2017 15:58
Roosen die voorin het peleton valt, lijkt pijn te hebben.
05-04-2017 16:14
Roosen valt omdat hij remt volgens mij, omdat de TLJH voor hem verkeerd stuurt (half in het gootje terecht komt?). Wie dat was weet ik niet, leek iets op Lars Boom?
05-04-2017 16:53
waarom rijden ze nu al op kop als TLJ zijnde? straf expeditie, je zoutoch denken dat wachten tot de laatste ~6km beter is?

edit: ah mooi ze zitten weer achter andere treintjes. beetje afwachten kan geen kwaad :)
05-04-2017 16:55
Sprinterskoersen... niks mis mee, maar waarom 200 km als de uitslag na 20 km krek dezelfde zou zijn...
05-04-2017 17:08
Val voorin, pech voor groenewegen, stond volledig stil, onmogelijk nog voorin komen op 4 km....
05-04-2017 17:08
Elk jaar hetzelfde hier. Wat een k*t koers is dit.
05-04-2017 17:09
Wat een trieste wedstrijd zo.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.