Volg hier de Scheldeprijs 2015
woensdag 8 april 2015 om 11:55 Volg in Google

Volg hier de Scheldeprijs 2015

Met de Scheldeprijs (1.HC) staat vandaag een van de oudste Belgische wielerkoersen op het programma. Traditioneel is dit een podium voor de sprinters, maar door de afwezigheid van snelle mannen als Marcel Kittel, André Greipel en Mark Cavendish ontrolt zich dit jaar misschien een ander scenario. Bespreek het verloop van de wedstrijd hier bij WielerFlits.

De start voor de 103e editie van de Scheldeprijs wordt om 12.15 uur gegeven voor de poorten van het Antwerpse Museum Aan de Stroom. De finish in Schoten staat gepland tussen 16.50 en 17.15 uur. Vanaf 14.45 zendt Sporza de koers live uit.

Links

Parcours
Wedstrijdinformatie
Startlijst

Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
60 Reacties
08-04-2015 12:07
Wie houdt Kristoff van de zege af?
08-04-2015 12:18
@Stelvio-fan
Kristoff zelf wellicht indien hij geen risico's neemt met het oog op komende zondag.
08-04-2015 12:28
verwacht Viviani... Kristoff zal toch niet iedere koers winnen waarin hij start? Als 'ie vandaag wint en dan zondag weer... tja, zou bizar zijn.
08-04-2015 12:29
Kristoff heeft in de driedaagse zich ook niet ingehouden he. En concurrentie is
maar dunnetjes he
08-04-2015 12:43
Go Bos!
08-04-2015 12:49
Ik las dat het bij Quickstep voor Renshaw of Sabatini zou zijn voor vandaag, maar Trentin moet dit soort koersen toch ook wel een keer aankunnen?
08-04-2015 12:58
Ik mag het hopen voor Bos , maar Bos heeft dit jaar nog geen enkele top 10 plaats gereden , is redelijk wat op zijn donder gegaan in valpartijen , moet daar dus gewoon last van hebben. Het is voorlopig nog niet een goed jaar voor Theo , maar wie weet , dat hij ons maar is goed verrast .
08-04-2015 12:59
En van Poppel? Heeft hij een kans?
08-04-2015 13:02
@noah rs
Moeilijk te zeggen, in de Panne heb ik hem niet echt gezien. Maandje geleden in West-Vlaanderen wel goed.

Het is pas twee jaar geleden dat Barry Markus hier 3e werd achter Cav en Kittel en met een enorme smak aan Theo Bos in volle sprint. Waar is het toch mis gegaan bij die jongen?
08-04-2015 13:10
"Dit is een gouden kans. Met of zonder Greipel, dat maakt een wezenlijk verschil. Die was na De Panne op revanche belust, dacht ik." Aldus Kristoff (van de Sporza liveticker)
08-04-2015 13:15
Kom er maar in, Daan ;)
08-04-2015 13:19
Zozo Urban Steel, jij gebruikt jouw profiel voor een monoloog :D

escapados, indien Kristoff de wedstrijd zo serieus neemt, rijst de vraag wie hem gaat kloppen. Misschien Guardini met een Eneco-achtige aanval in het slot...
08-04-2015 13:25
Markus FTW! Of Boom met een jump in de laatst KM
08-04-2015 13:26
Of ben ik nou iets te chauvinistisch?
08-04-2015 13:28
@martini151
Nee, hoor. Zou wel leuk zijn als Markus wint!
08-04-2015 13:28
Wim > Ik denk zelf dat Viviani een goede kans heeft. Hij heeft een erg sterke trein voor zich, al lijkt het me niet dat Thomas en Wiggins zichzelf er in gaan gooien.
08-04-2015 13:34
Als Bos wint, dan sta ik echt te juichen. Van Poppel lijkt me ook een mooie, Guardini ook prima. Een succes voor LottoNL zou ook niet verkeerd zijn. Arndt zie ik ook graag winnen. Kristoff is een prachtrenner dus een mooie winnaar. Viviani ook al zo'n leuke gast....dark horse Zepuntke zie ik ook graag schitteren. Petacchi op zijn oude dag zou te gek zijn maar de jongens van Roompot gun ik ook wel de winst. ;) :p
08-04-2015 13:35
En dan vergeet ik Theuns nog, fijne gozer.
08-04-2015 13:36
Backaert, Vanbilsen, Busato, Duijn en Putt sloegen een eerste kloof, De Vreese en Jérôme sloten aan. We hebben dus drie Belgen vooraan, een Italiaan, een Nederlander, een Fransman en een Amerikaan.
08-04-2015 13:43
Ik denk ook Viviani, als hij er tenminste in slaagt om goed gepositioneerd te zijn. De honger zal bij Kristoff niet al te groot meer zijn.
08-04-2015 13:52
Toch krijg ik steeds meer respect voor Roompot. Het is echt zeer zeldzaam dat ze niet mee zitten in de ontsnapping van de dag. Vandaag weer met Huub Duyn. Geen zeges tot dusver maar wel altijd zichtbaar.
08-04-2015 13:54
wheely ook nog.mensen niet of wil je het hele pelton tegeltegelijkertijd
08-04-2015 13:58
Als het ff kan geen Ettix, die mogen zondag weer winnen met Terpstra.
08-04-2015 14:07
Ik hoop ook op Bos, wellicht tegen beter weten in, maar het zou wel kleur geven aan de dag.
08-04-2015 14:28
@Man met de hamer
Dan liever Groenewegen, net iets meer kleur ;-)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.