Volg hier de Ronde van Zeeland Seaports 2015
zaterdag 21 maart 2015 om 12:15 Volg in Google

Volg hier de Ronde van Zeeland Seaports 2015

In Nederland vindt vandaag de Ronde van Zeeland Seaports plaats. De Zeeuwse eendagskoers voert dit jaar over een 196.1 kilometer vlak parcours met Terneuzen als start- én finishplaats. Achter de dijken van de Westerschelde strijden de renners op twaalf kasseienstroken en tegen de wind. Vorig seizoen greep Theo Bos hier de zege. Kan opnieuw een Nederlander winnen?

De renners beginnen om half één aan de wedstrijd. De aankomst wordt tussen 17:01 en 17:18 verwacht. De wedstrijd wordt  rechtstreeks uitgezonden door de lokale omroep CTV Zeeland. De zender brengt vanaf 16:00 de koers in beeld. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Links:
Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcours

Liveticker (organisatie)
Livestream (vanaf 16:00)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
77 Reacties
21-03-2015 16:31
Ze zijn hier wel lekker renners uit koers aan het nemen. Misschien steen-papier-schaar voor de overwinning?
21-03-2015 16:37
haha echt? hoeveel dan?? Word dit het Trucje van Teunissen?
21-03-2015 16:38
Ik gok op wisniowski voor de overwinning :p
21-03-2015 16:40
Wisniowski verdient eigenlijk de overwinning! Heeft zich de afgelopen wedstrijden echt afgebeuld voor de ploeg. Maar ja, we zijn in Nederland dus winnaar gekend zeker? :D
21-03-2015 16:41
Nog 18 man in koers. Kopgroep en achtervolgers. Verder iedereen uit koers genomen.
21-03-2015 16:41
4.15 met nog 25 km, dus de voorsprong groeit alleen maar. Toch wel bijzonder dat 3 van die mannen de 15 daarachter (waarin de vier van Etixx natuurlijk niet meewerken) zo hard naar huis rijden. Verschil in niveau toch wel erg groot. Overigens ook nog maar 18 man in koers:D
21-03-2015 16:41
Nog 25km te gaan en ze hebben een voorsprong van 4.15 op de 15 achtervolgers. Nog maar 18 renners in koers..
21-03-2015 16:44
vind ik niet raar want daar achter zal geen georganiseerde jacht meer zijn
21-03-2015 16:44
Lekker geloofwaardig weer, 7 etixx mannen bij de eerste 18. Ik vind dit niet leuk meer.
21-03-2015 16:46
Leuk is het zeker niet, tenzij je fan bent. Voor de neutrale kijker/volger is het boksaai zo.
21-03-2015 16:47
Keisse, gaan voor die overwinning...
Hoop dat EQS tegen de 3 zeggen dat ze tegen elkaar mogen strijden voor de overwinning. De koers is nu toch gereden.
21-03-2015 16:48
Er komt nog reactie uit de achtervolgende groep! Lampaert en Theuns rijden weg.. Zou het? :D
21-03-2015 16:49
Tegenstand stelt hier nu ook eenmaal niets voor. Etixx is met een degelijke ploeg afgezakt (zonder de meeste toppers wel). Als Barcelona Ajax klopt met 4-0, is dat dan ook niet geloofwaardig? Het klasse verschil is nu eenmaal groot.
21-03-2015 16:51
ik hoop dat er volgende jaren een sterker deelnemersveld is, dat er maar 18 nog in koers zijn wil toch zeggen dat het een interessante wedstrijd is voor renners die hardheid willen opdoen en eens een keer met kasseien wil kennis maken
21-03-2015 16:53
Appels met peren ... Er zijn er nog maar 18 in koers ... Dat zou betekenen dat ze niet alleen met 4-0 van Barcelona verliezen, maar ook conditioneel de rust niet eens halen ...
21-03-2015 16:58
Dit is eenmaal niet een koers die je koste was kost uit wil rijden eh...:)
21-03-2015 17:07
Ook waar ja ...
21-03-2015 17:10
Nog 3 km ... puntje van de stoel, dames en heren!!
21-03-2015 17:14
Iljo voor Niki en Lukasz!
21-03-2015 17:14
Keisse dus ...
21-03-2015 17:14
ljo Keisse wint voor Niki Terpstra en Lukasz Wisniowski (3e)
21-03-2015 17:15
Niet eens gesprint voor de winst. Met zijn 3en juichend over de finish.
21-03-2015 17:15
Nou Keisse mocht winnen van onze Niki. Zal de organisatie niet zo blij mee zijn, een pelotonvuller ipv een wereldtopper ;)
(voor de zekerheid: prima prestatie, is 'm gegund).
21-03-2015 17:18
Geweldig, een ex-dopingbetrapte als winnaar. Daar ben je vast trots op als organisator.
21-03-2015 17:18
@Colbrelli.

Hoe weet je dat? Ben je aanwezig mss?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.