Volg hier de Ronde van Vlaanderen 2015
zondag 5 april 2015 om 09:59 Volg in Google

Volg hier de Ronde van Vlaanderen 2015

Met de Ronde van Vlaanderen staat vandaag de hoogmis van het Vlaamse wielerjaar op het programma. Door het ontbreken van drievoudig winnaars Fabian Cancellara en Tom Boonen zullen veel renners deze 99e editie als de ideale kans zien om hun naam op de erelijst te krijgen. Wie komt er vanmiddag als winnaar over de streep in Oudenaarde? Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Het startschot op de Grote Markt van Brugge wordt gegeven om 10.15 uur. Bij een gemiddelde snelheid van 45 km/u is de finish al om 16.22 uur. Volgens het langzaamste tijdschema (39 km/u) is de aankomst voorzien om kwart over vijf. Er moeten in totaal 264,2 kilometer worden afgelegd.

Ook de vrouwen rijden vandaag hun Ronde van Vlaanderen. Zij starten om 11 uur in Oudenaarde en finishen daar ongeveer vier uur later, na een afstand van 145 kilometer.

Op Sporza is de voorbeschouwing al om half 10 begonnen. De NOS begint de uitzending om 13.15 uur.

Links

Website organisatie
Startlijst
Parcours

Voorbeschouwing WielerFlits
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
537 Reacties
1 9 10 11 12 13 22
05-04-2015 15:58
Dit bericht is verwijderd
05-04-2015 15:59
[b]Koers Update°[/b] Nu richting de Koppenberg.. nog 48,2 km.
05-04-2015 15:59
@LL
Plak er dan ook ff een uitslag op ;)
05-04-2015 16:00
Lotto J met minimaal 4 man nog in het peloton dus goed!
05-04-2015 16:00
Het is 'spannend' om vanmarcke zover naar achter te zien zitten tot nu toe. Aan de andere kant is er niks gebeurd in de koers en gooit ie iig minder krachten weg dan als die te ver en te veel van voren zit. Was alleen wel fijn geweest als er een ploegmaat vooraan reed. Dat doen ze nu iig beter
05-04-2015 16:00
@ krypton

Haha tweede natuurlijk. Ik denk overigens serieus dat we een Kwaremont huzarenstukje kunnen verwachten zoals drie jaar geleden!
05-04-2015 16:01
Boom zat trouwens wel heel rustig achterin voor een aankomende Koppenberg.

Greipel is trouwens een BEEST.
05-04-2015 16:01
[b]Koers Update°[/b] We hebben nu dus het 1ste peloton, daarachter groep Wiggins dat aan gaat sluiten.
05-04-2015 16:01
Gaat Greipel weer...
Iemand Boom gesignaleerd?
05-04-2015 16:01
Greipel! Toch mooi hoe hij zich hier vol wegcijfert voor z'n ploeg
05-04-2015 16:02
[b]Koers Update°[/b] Greipel gaat, niemand reageert! 45,4 km te gaan, we gaan richting de Koppenberg. Hij heeft een voorsprong van 15 seconden op het peloton.
05-04-2015 16:03
Boom zat achter in de eerste groep
05-04-2015 16:04
[b]Koers Update°[/b] Greipel begint aan de Koppenberg, gaan we spektakel beleven.. Nog 44,7 km, Devolder op kop van het peloton. Trentin gevallen bij het opdraaien van de Koppenberg.
05-04-2015 16:04
100% dankjewel
05-04-2015 16:05
Oss echt op zijn dooie gemakje, mooi dat contrast met Stannard.
05-04-2015 16:05
[b]Koers Update°[/b] Devolder gaat, Thomas in zijn wiel..
05-04-2015 16:06
Lol, Ladagnous wandelt gewoon iedereen voorbij
05-04-2015 16:06
Boom voor zijn doen wel heel erg weinig van voren.
05-04-2015 16:07
Ik ging ff een broodje smeren en opeens zat Pozzato met Cimolai helemaal achterin op de Koppenberg onderaan.. Iets gebeurd? Trentin er ook uit?
05-04-2015 16:07
Leuk die beelden van achteraan het peloton..
05-04-2015 16:07
Wiggins krijgt irritant veel aandacht.
05-04-2015 16:08
Weinig volk van EQS voorin bij de Koppenberg. Schakel trouwens net in maar het is een tamme koers of niet?
05-04-2015 16:08
LOL, waar is Stybar z'n tand naartoe xD?
05-04-2015 16:09
Boom zit trouwens niet bij de beteren, toch wel jammer
05-04-2015 16:09
[b]Koers Update°[/b] Na de Koppenberg hebben we een favorietengroepje gekregen met daarin o.a. Sagan, Degenkolb, Vanmarcke, Thomas, Devolder, Stybar, Terpstra, Boom enzovoorts..
1 9 10 11 12 13 22

Om te reageren moet je ingelogd zijn.