Volg hier de Ronde van Lombardije 2015
zondag 4 oktober 2015 om 10:20 Volg in Google

Volg hier de Ronde van Lombardije 2015

De koers van de vallende bladeren. Alle facetten zijn in Lombardije aanwezig om deze bijnaam eer aan te doen vandaag. De enige smet is de afwezigheid van tweevoudig winnaar Joaquim Rodriguez. Het vertrek is in Bergamo, de finish is in Como. Zoals gebruikelijk is de finale het zwaartepunt van de koers. Wie gaat Daniel Martin opvolgen? Volg het hier op WielerFlits.

De finale wordt gekleurd door de Madonna del Ghisallo, de Colma di Sormano (met de gevreesde Muro di Sormano), de Civiglio em de San Fermo della Battaglia. Het lijkt een koers te gaan worden voor de echte klimmers. Gestart wordt er om 10.35 uur, om 245 kilometer later te finishen rond de klok van 17.00 uur.

De NOS komt via internet met een livestream vanaf 14.40 uur en zal in de Studio Sport-uitzending schakelen met de koers. Sporza begint om 14.30 uur op Één. Op Eurosport 1 beginnen ze om 15.30 uur met de liveuitzending.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (SpazioCiclismo, Italiaans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
165 Reacties
1 2 3 7
04-10-2015 10:29
Heel veel zin in! Mooiste klassieker van het jaar, hoop op Nibali.
04-10-2015 10:38
Benoot voor zijn eerste klassieker go-go Lotto-Soudal
04-10-2015 10:47
Het gaat weer spoken in Lombardije! Verder eens met Italia, de mooiste klassieker van het jaar. Samen met Roubaix dan.
04-10-2015 10:49
Wat een weer daar. Gaat zwaar worden voor de mannen.
04-10-2015 10:54
1.Roubaix 2.Lombardije 3.Sanremo 4.LBL 5.RVV 6.Amstel 7.WP 8.DDV 9.Strade 10.Almaty!
04-10-2015 11:03
Jij zet MSR op 3? Raar
04-10-2015 11:04
Zou het weer gelukt zijn om in de ontsnapping terecht te komen? [url=https://twitter.com/Il_Lombardia/status/650591664638152704]#BreakawayBert[/url]
04-10-2015 11:09
Je zou MSR kunnen ruilen met bv Strade maar ik hou wel van het opbouwende historisch karakter en een sprintklassieker al dan niet mag van mij ook als ultieme bekroning van een (sprint)carriere.
04-10-2015 11:12
Nibali gaat dit gewoon winnen, zonder pardon.
04-10-2015 11:13
Voorspelling: 1 Nibali 2 Kwiakofski 3 Gesink
04-10-2015 11:18
Katusha kan ook het ploegenklassement vergeten. Alleen landenranking nog belangrijk. Je weet nooit voor Nederland. Astana rijd wel verdomd sterk rond de laatse (Vuelta)tijd. Toch zie ik het Nibali niet afmaken tegen de andere internationale toppers.
04-10-2015 11:21
Voor mij 1. PR (toch de mooiste) 2. Strade (de hipste) 3. LBL (de zwaarste en waar ik zelf altijd ben) 4. MSR (de langste, golvend langs de golven) 5. Omloop (de eerste en daardoor mooier dan het ongeveer vergelijkbare DDV/E3/RvV-gedoe, RvV genadeloos gedegradeerd vanwege het trieste parcours sinds 2012 en het schandalige opofferen van de muur) 6. GW (esthetisch schitterend met alle monumenten en WWI-geschiedenis) 7. San Sebas (spookachtige) 8. Paris Tours (mooie finale, zonde dat die koers kapotgedegradeerd is) 9. AGR

GdL van vandaag is een 'hangend element' Ze hebben er zoveel met zitten klooien de laatste jaren dat hij bij mij van de radar verdween, het parcours ziet er goed uit ditmaal, laten we hopen op een blijvertje en binnenkomst op 6-7 of zo.
04-10-2015 11:23
Kopgroep: Van Winden (LottoNL-Jumbo), Barbin (Bardiani), De Negri (Nippo), Geschke (Giant), Gatto (Androni), Benedetti (Bora), Schumacher (CCC), Polanc (Lampre), Canola (UnitedHealthcare) en Busato (Southeast).

De voorsprong is aanvankelijk klein, maar loopt op tot 4+ minuten als Sky de rust in het peloton brengt.
04-10-2015 11:23
Wanneer vanavond Nibali, Gilbert of 1 vd Nederlanders deze koers weet te winnen ben ik blij. Martin, Valverde en aanverwante types liever niet SVP.
04-10-2015 11:25
Schumacher op zijn oude dag seg
04-10-2015 11:27
@RV wat kenmerkt het "type Martin-Valverde" wat jou niet aanstaat?
04-10-2015 11:43
Dat zijn mannen die gebaat zijn bij een late finale, wanneer zij een koers winnen is het een gesloten gedoe geweest en dat pruim ik niet zo best. Ik wil op 100km vd meet serieuze nervositeit, op 75 allerlei gekke anticipaties van subtoppers, met 50 km de eerste kleppers die al serieus aan de bak moeten en onoverzichtelijke paniek in de wedstrijd, op 25 km volledige gekte, op 10 het sleutelmoment waarbij 3 toprenners waaronder 1 relatieve verrassing een finalespel spelen wat ons nog lang bij zal blijven.

Wat ik niet wil is een gesloten peloton vol topfitte knechten en dezelfde belangen dat de boel strak onder controle houdt om het kopman onderaan het laatste klimmetje we te piloteren. Geef mij maar koersen zoals bijvoorbeeld GW2015, LBL2013, RvV2011, MSR2013, GdL2010, PR2013
04-10-2015 11:43
10 koplopers

De namen: Van Winden (LottoNL-Jumbo), Barbin (Bardiani), De Negri (Nippo), Geschke (Giant), Gatto (Androni), Benedetti (Bora), Schumacher (CCC), Polanc (Lampre), Canola (UnitedHealthcare) en Busato (Southeast).
04-10-2015 11:43
Terug deze discussie? :D
04-10-2015 11:46
F8ck, LBL moet natuurlijk 2012 zijn, de laatste 3 edities waren niet best.

Als jij echt Nick Nuyens bent moet mijn relaas je toch aanstaan, dat was een schitterende truc van je.
04-10-2015 11:49
@ rv:
je bent behoorlijk veeleisend, vind ik.
04-10-2015 11:55
@Romans: en Gilbert is niet zo een type die tot de laatste km wacht?
04-10-2015 11:58
Uiteraard, ik ben veel meer liefhebber dan iemand die palmaressen, wattages en WT-puntjes bekijkt. Koersen van het type beslissing in laatste 10km met miniem steekspel tussen toppers vergeet ik zo weer.

@17 > Gilbert kan op alle mogelijke manieren winnen, dat weet je ook wel. Je referentie is natuurlijk de AGR (en FW?) waar het parcours nauwelijks andere keuzes laat, die koersen staan dan ook laag in mijn lijst.
04-10-2015 12:01
PR vind ik dan weer een van de minste. AGR staat bij mij op 1. MSR staat ook hoog, mede omdat het de eerste van het jaar is. Strade B. is ook een puike koers, al hoort die nog niet echt in een ranking van klassiekers thuis.
04-10-2015 12:13
Romans leeft in een sprookjeswereld. Koersen als Lombardije 2010, en eigenlijk alle koersen voor 2009, gaan we nooit meer terugkrijgen.

Een verbeterd peloton, sterkere knechten/sub-kopmannen en een schoner wielrennen dragen hier aan bij. Of je er blij mee moet zijn is een tweede. Maar je verwachtingspatroon moet gewoon wat omlaag. Dan kun je alsnog genieten van prachtige koersen.

Renners hebben gewoon minder pijlen op hun boog om af te schieten. Dat is de prijs die je betaalt voor een schonere wielersport.
1 2 3 7

Reacties zijn gesloten.