Volg hier de proloog van de Ronde van Romandië 2017
dinsdag 25 april 2017 om 14:40 Volg in Google

Volg hier de proloog van de Ronde van Romandië 2017

Vorig jaar ging de Ronde van Romandië van start met een proloog van 3,95 kilometer. Dit jaar is de proloog van de Zwitserse WorldTour-koers ietsje langer, namelijk 4,8 kilometer.


De eerste renner die van start gaat is Fabien Doubey (Wanty-Groupe Gobert). De Fransman vertrekt om 14:53 uur vanaf het podium in Aigle. Alex Dowsett verlaat om 17:44 uur het podium als allerlaatste. De meeste favorieten voor de eindzege starten kort daarna. Vanwege de voorspelde regen hebben zij besloten vroeg te starten. Volg hier het verloop van de proloog.

Links
Voorbeschouwing (WielerFlits)
Starttijden proloog (WielerFlits)

Officiële website
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Tissot)

Livestream L’Equipe (Frans, vanaf 16:00u)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
149 Reacties
25-04-2017 15:56
Felline is gewoon enorm goed in sturen, dat maakt het verschil vandaag. Jungles en Oss verwacht ik ook nog wel.
25-04-2017 15:56
@ Jopie:
?
volgens de ticker van Tissot heeft Feline zelfde tussentijd als Campenaerts hoor.
25-04-2017 15:58
@8.6 dat was de tussentijd....
25-04-2017 15:58
@klimmer99 vd Broeck verwacht ik hier nog niet. Net terug van hoogtestage. Komt ook nog is bij dat het regent en het parcours veel bochten heeft, terwijl sturen niet zijn grootste kunst was de laatste jaren...
25-04-2017 15:58
Van Garderen dezelfde tijd als Porte inclusief valpartij, netjes...
25-04-2017 16:00
Pakarin op 42 sec, neemt ook geen risico met de Giro in zicht
25-04-2017 16:01
Nette tijd van Gesink ook.
25-04-2017 16:01
Enkel Dowsett en Jon Izagirre kunnen de tijd van Felline nog overtreffen lijkt mij.
25-04-2017 16:02
Van Kämna had ik ook wel een goede proloog verwacht, benieuwd of hij risico's durft te nemen.
25-04-2017 16:05
José Been is weer in vorm. Kelderman "heel goed, gezien de omstandigheden". Gesink (iets daarachter) "niet slecht".
25-04-2017 16:06
@xistnc wat is daar mis mee dan?
25-04-2017 16:07
Vd broeck ook niet slecht op 22. Met +25 seconden.
25-04-2017 16:11
Dat valt me mee van JVDB.

@jessevdalen
De uiteenlopende, bijna tegengestelde woordkeuze voor een klein verschil in tijd.
25-04-2017 16:12
Achja, het verschil tussen top 10 en top 15 eh @xistnc ;)
25-04-2017 16:15
@xistnc, vooral in het begin. ''Froome die hier toch duidelijk diep is gegaan maar aan de streep toch flink wat tijd inlevert, heeft dus geen risico genomen.''
25-04-2017 16:18
Beens woorden worden op een weegschaal gewogen zie ik.
@ TiesW:
diep gaan op de rechte stukken en geen risico nemen in de gladde bochten, dat zou gewoon samen kunnen gaan, hoor.
25-04-2017 16:19
@TiesW altijd jammer als je diep gaat en dan blijkbaar achteraf blijkbaar als een oud wijf hebt gereden ;)

Maar dat kan uiteraard wel.
25-04-2017 16:23
Martinelli kan dit ook wel denk ik. Lijkt me in ieder geval de eerste die weer een beetje in de buurt kan komen, al zal het denk ik net buiten de top zijn.
25-04-2017 16:26
@achtpuntzet, @kittelkolb, tuurlijk kan het wel, maar diep gaan is niet alleen hard fietsen, gaat om het geheel. Hele tegenstrijdige uitspraak gewoon ;)
25-04-2017 16:26
TLJ's Youri zelfde tijd als JVDB, heel behoorlijk.
25-04-2017 16:33
"Ik heb het idee dat alles bij Louis Meintjes te groot is"
25-04-2017 16:39
@KMA
It can't be unheard...
25-04-2017 16:39
Ik ook ...

VDB viel inderdaad niet tegen!
25-04-2017 16:40
Hoei Bouwman!
25-04-2017 16:42
Nu Serpa gestopt is nomineer ik Schwarzman voor de mooiste snor en stetina als goede tweede

Om te reageren moet je ingelogd zijn.