Volg hier de ploegenpresentatie Tour de France 2015
donderdag 2 juli 2015 om 17:45 Volg in Google

Volg hier de ploegenpresentatie Tour de France 2015

Vanavond worden in het Park Lepelenburg te Utrecht alle deelnemende ploegen en renners aan het publiek gepresenteerd. De Utrechtse burgemeester Jan van Zanen en Tourdirecteur Christian Prudhomme geven rond 18.00 uur het startsein voor de officiële ploegenpresentatie van de Tour de France 2015.

Tijdens het evenement zijn ook oud-wielrenners Bernard Hinault, Bernard Thevenet, Jan Janssen en Joop Zoetemelk aanwezig. De presentatie van het evenement is in handen van NOS-presentator Herman van der Zandt uit Utrecht. Hij vervangt Eric Corton, die er wegens ziekte niet bij kan zijn.

De ploegen verzamelen zich eerst in het Spoorwegmuseum en gaan daarna met bootjes over de Maliesingel richting het park, waar zij officieel gepresenteerd worden aan het grote publiek. Op verschillende plekken langs het water en in het park staan grote schermen voor het publiek.

De ploegenpresentatie is live te volgen via Eurosport, NOS.nl en RTV Utrecht. Volg hier en bespreek de ploegenpresentatie van de Tour 2015 op Wielerflits.

Links:

NOS.nl
<RTV Utrecht

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
56 Reacties
02-07-2015 18:55
Maar de namen van de Nederlandse renners gaan best goed. Dat is ook niet in elke koers zo
02-07-2015 18:59
[i]edit redactie: tot ziens[/i]
02-07-2015 19:00
Serpa!
02-07-2015 19:00
Het is ook niet makkelijk wanneer je niet veel terug krijgt ... gelukkig werken de Australiërs en Canadezen goed mee ... en Pippo natuurlijk ... wat een kletsbak!
02-07-2015 19:02
Ik vind het wel lachen, het zijn toch allemaal lieve jongens die wielrenners. :)
02-07-2015 19:03
Wat is die Filemon een drama zeg...
02-07-2015 19:06
Ach.. Ik denk dat we blij mogen zijn dat eric corton het niet doet, althans dat ben ik wel..

En wees blij dat hij gewoon zijn talen kan en dit niet in gemaakt "cowboyamerikaans" doet zoals sommige nerderlanders graag zien.
02-07-2015 19:07
Herman doet t prima! Laat duidelijk merken dat hij aardig verstand van zaken heeft. En een mooie talenknobbel..
02-07-2015 19:07
Je hebt gelijk Wheely ... en bovendien knap dat hij zo snel kan schakelen tussen die talen. Wanneer heeft Herman gehoord dat hij moest invallen??
02-07-2015 19:12
Soms ook lastig ... sommige ploegen zijn zo sterk dat je iedereen wel een beetje aandacht moet geven! Etixx ... wat een team!
02-07-2015 19:22
WTF is dat??
02-07-2015 19:22
Dit bericht is verwijderd
02-07-2015 19:23
Herman kan wel frans en engels, maar voor spaans of italiaans heeft hij gewoon een tolk zitten die het hem voorzegt. Maar goed, maakt ook nie veel uit.
Het is nog altijd beter dan die fietsers die geen engels kunnen...
02-07-2015 19:40
Wel jammer dat hij niet weet wie Bardet is. haha
02-07-2015 19:40
Haha thank you Romain Bardet... :p
02-07-2015 19:41
Romain Bakelants
02-07-2015 19:41
Bardet is veranderd zeg! ;)
02-07-2015 19:41
Meen je dat nou? Bakelands lijkt niet eens op Bardet!!!
02-07-2015 19:41
Net nu ik wil typen dat Herman het best goed doet, denkt hij dat Bakelants Bardet is ;)
02-07-2015 19:42
Haha Bardet en Bakelants :)
02-07-2015 19:43
Oei... Herman doet het inderdaad niet slecht. Momentje met Bakelants was wel even pijnlijk om te zien.
02-07-2015 19:49
Bakelants wordt nooit goed gezien :D
02-07-2015 19:49
Pijnlijker dan Herman vind ik eigenlijk dat de grote namen van het wielrennen niet eens Engels spreken... Nibali, Valverde, Quintana
02-07-2015 19:50
Verschil tussen Astana en TLJ wel duidelijk. Ontspannen focus bij de ene, nervositeit bij de ander.
02-07-2015 19:51
Wat een sprekers zijn die wielrenners toch ook:p

En stond Wilco daar nu naast zijn grote idool op het podium(Gesink)

https://mobile.twitter.com/LottoJumbo_road/status/616226229230903297

Om te reageren moet je ingelogd zijn.