Volg hier de openingsrit van het Critérium du Dauphiné 2017
zondag 4 juni 2017 om 10:30 Volg in Google

Volg hier de openingsrit van het Critérium du Dauphiné 2017

Na de Giro d’Italia van Tom Dumoulin gaat het WorldTour-circus verder in Frankrijk. De belangrijkste Tourfavorieten ontmoeten elkaar daar in het Critérium du Dauphiné. In de eerste etappe is het direct raak: de 170 kilometer lange etappe met start en finish in Saint Étienne is alles behalve vlak. Wie slaat zijn eerste slag? Volg het hier op WielerFlits.

Het zwaartepunt begint op 51 kilometer van de meet, wanneer de renners het lokale circuit opdraaien. In totaal moet deze plaatselijke ronde – 15 kilometer – driemaal worden verreden. Het peloton zal telkens toewerken naar de beklimming van de Côte de Rochetaillée (3,4 km aan 5,4%). De finish ligt na een afdaling van ruim zes kilometer.

De etappe begint – voor een profwedstrijd – zeer vroeg, namelijk om 10.45 uur al. Dat betekent ook dat er vroeg gefinisht zal worden, tussen de klok van 14.45 en 15.15 uur. Sporza is er op één live bij vanaf 13.30 uur. Eurosport komt vanaf 13.45 uur met livebeelden op het tweede kanaal.

Links
Voorbeschouwing: Critérium du Dauphiné 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
34 Reacties
04-06-2017 10:40
Sporza !
04-06-2017 10:42
Eurosport 2!
04-06-2017 10:42
Tjonge, begint dit alweer? Onwerkelijk.
04-06-2017 10:43
Dat ziet er toch wel uit als een hele fijne eerste etappe!
04-06-2017 11:09
Doorkomst eerste klim:
1. De Gendt
2. Latour

Maar nog geen kopgroep.
04-06-2017 11:12
Al wel een staartgroep, waar de Fransen Bouhanni, Demare en Barguil worden gemeld.
04-06-2017 11:17
Break of the day has formed. Domont, De Gendt, Nibali, Sicard, Herklotz, Fernandez & Madrazo have 2'00".
04-06-2017 11:46
Ik wacht nog steeds op een race met een kopgroep Nibali, Quintana, Sagan, dat iedereen dan gek wordt, totdat men beseft dat het Antonio, Dayer en Juraj zijn :)
04-06-2017 11:58
@Thorsen
Dumoulin ;)
04-06-2017 12:03
Stop die er ook maar bij inderdaad!
04-06-2017 12:44
@ Thorsen,
Een kopgroep met Zabel, Minali, Ballerini en van Hooydonck zou ook niet onaardig zijn.
04-06-2017 13:17
Vergeet Moser niet!
04-06-2017 13:42
En Brambilla, Battaglin, Farazijn, Frison, Roche, van der Poel, ... :p
04-06-2017 13:44
En Gilbert
04-06-2017 13:53
Ergens al een werkende stream te vinden van sporza of eurosport 2?
Ik heb erg veel respect voor mensen die van tennis houden ,maar laat ze dat aub op een andere planeet gaan bekijken;-)

Ok gevonden:http://cycling-today.com/criterium-du-dauphine-2016-live-streaming/
04-06-2017 14:08
Bouhanni, Demare en Kristoff er weer af. Interessante finale met deze klim.
04-06-2017 14:09
Kristoff is inderdaad te dik.
04-06-2017 14:09
Leuk stuk in de Volkskrant over de rol van ten Dam.

http://www.volkskrant.nl/sport/hoe-laurens-ten-dam-de-bewaker-werd-van-de-roze-droom~a4498855/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=shared%20content&utm_content=paid&hash=1bb64924c1c8deb686bb807aa66b3a4df5831e3f

Sprinters vliegen er ondertussen af.
04-06-2017 14:15
En het verschil loopt weer op sinds sprinters weg zijn.
04-06-2017 14:18
Leuk weer zo'n flut kopgroep die voor de zege strijdt... bah bah
04-06-2017 14:19
Zou Bauhaus dit aankunnen?
Ik snap overigens niet waarom Orica(Gerrans) en Bahrain(Colbrelli) niet meewerken.
Dat Astana werkt vind ik dan weer vreemd. Voor LL Sanchez? Lutsenko?
04-06-2017 14:22
@TeamNL Leuk artikel met Ten Dam inderdaad. Die neemt geen blad voor de mond en zegt waar het op staat. Hou ik van, kunnen voetballers in de media nog een vb aan nemen.

On-Topic, gaat dit weer een De Gendtje worden, zou mij niks verbazen.
04-06-2017 14:32
De Gendt weer aan het beuken. Als ze niet overnemen dan is dat maar zo, ik blijf rijden denkt hij. Chapeau. Zoals De Gendt rijdt er toch maar één rond in het peloton. :)
04-06-2017 14:34
TLJ moet mannetje erbij zetten, zodat Battaglin of een andere renner kan aanvallen op de laatste klim
04-06-2017 14:36
Wel leuk dat er veel mannen af moeten nu.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.