Volg hier de openingsetappe van Parijs-Nice 2019
zondag 10 maart 2019 om 11:25 Volg in Google

Volg hier de openingsetappe van Parijs-Nice 2019

Organisator ASO heeft opnieuw voor een typisch Parijs-Nice parcours gekozen. De route is gevarieerd, maar de beslissing zal naar verwachting pas in het slotweekend vallen. Toch zijn de eerste etappes verraderlijk, zeker als de wind waait. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de openingsrit!

Parijs-Nice begint met een etappe voor de snelle mannen. Start en finish zijn in Saint-Germain-en-Laye, een stad even ten westen van Parijs. Voor de Franse revolutie uitbrak eind 18e eeuw was dit een residentie voor veel Franse koningen: onder meer Lodewijk XIV werd hier geboren.

Veel geschiedenis dus in deze nagenoeg vlakke etappe, waarin onderweg twee klimmetjes van derde categorie zitten. Leuk voor de vluchters. Wel opmerkelijk: op drie kilometer van de eindstreep ligt nog een tussensprint waar bonificatieseconden te winnen zijn.

Dat zal midden in de sprintvoorbereiding zijn. Wie gaat daar een bonus pakken? De laatste kilometer is compleet vlak. Het startschot van de openingsrit zal klinken om 11.40 uur, terwijl de finish wordt verwacht tussen 14.45 en 15.00 uur. Sporza en Eurosport 2 beginnen om 13.30 uur met uitzenden.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Nice

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
92 Reacties
10-03-2019 14:12
Pozzovivo, wat had hij graag in Italië gereden.
10-03-2019 14:14
Groepen 2-3-4 zijn samen en naderen groep 1. Maar er ligt nog een flinke groep af, met daarachter nog een man of 5.
10-03-2019 14:14
Eerste waaiers weer bij elkaar. Half peloton.

Henao, Pozzovivo, Kittel en Cavendish bij de geloste renners.
10-03-2019 14:16
Zo, een paar pakten dat bultje midden op die rotonde mee joh, gekkenwerk
10-03-2019 14:17
Sunwebber onderuit.
10-03-2019 14:17
Kelderman?
10-03-2019 14:17
Dat was toch geen Kelderman hè?
    10-03-2019 14:19
    Het leek wel iemand met zijn gestalte.
    10-03-2019 14:19
    Leek me geen Kelderman. Tusveld of Vervaeke, volgens mij.
10-03-2019 14:18
Lindeman weer heel goed in de waaiers.
10-03-2019 14:18
Dat was echt een lelijke val
10-03-2019 14:18
Kelderman waarschijnlijk
10-03-2019 14:18
Raakte een pothole vol met water ofzoiets. Bah.
10-03-2019 14:19
Het zal toch niet...
10-03-2019 14:19
Ai was een beste klapper
10-03-2019 14:21
Jumbo met zijn allen vooraan.
    10-03-2019 14:21
    Eenkhoorn enige afwezige.
10-03-2019 14:22
Zit Jakobsen nog vooraan?
    10-03-2019 14:23
    Nee
    10-03-2019 14:30
    Of zag ik hem wel zitten?
10-03-2019 14:23
Een tjv niet vooraan
10-03-2019 14:24
Valt weer stil. Jakobsen weer terug
10-03-2019 14:24
Er komt na de klim nog wel een stuk waar er waaiers kunnen komen als het goed is
10-03-2019 14:25
Gaudin voor de bergtrui !
10-03-2019 14:28
Dit bericht is verwijderd
10-03-2019 14:29
Kelderman zit er volgens mij nog bij
10-03-2019 14:30
Het was de Buyst die zo hard viel bevestigd door de ploeg
10-03-2019 14:30
Vervaeke is de gevallen sunweb volgens mij (weet niet zeker) leek Belgische vlag op broek...
10-03-2019 14:33
Wel zuur voor vervaeke, maar ik ben opgelucht dat het Kelderman niet was.
10-03-2019 14:35
Een groep van 20 man met oa Eenkhoorn probeert van achteruit terug aan te sluiten. Maar dat is volgens mij niet het volledige achterveld.

LLS jumpt voor de boni's. Daarachter Kwiatkowski en nog een Sky.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.