Volg hier de openingsetappe van de Volta ao Algarve 2020
woensdag 19 februari 2020 om 12:45 Volg in Google

Volg hier de openingsetappe van de Volta ao Algarve 2020

Traditiegetrouw is de Volta ao Algarve een van de laatste voorbereidingskoersen op het nieuwe seizoen. De Portugese rittenwedstrijd gaat vandaag van start met een etappe tussen Portimão en Lagos. Krijgen we aan het einde van de rit een sprint tussen de rappe mannen? Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de koers.

De renners trekken vanuit Portimão in oostelijke richting en passeren daarbij Lagoa en Albufeira. Daarna staat met de Picota (derde categorie) het eerste klimmetje van de dag op het programma. Hier zijn vier, drie en twee punten voor het bergklassement te behalen. Vijftien kilometer later volgt nog de Santa Luzia (vierde categorie).

Op twintig kilometer voor de meet wacht nog een steil muurtje van zeshonderd meter. En wie weet grijpen renners het korte klimmetje op twee kilometer voor de meet nog aan voor een ultieme poging. Wie volgt Dylan Groenewegen (2018) en Fabio Jakobsen (2019) op in de haven van Lagos? We zullen het weten rond 18.05 uur.

De renners vertrekken om 13.00 uur Nederlands-Belgische tijd. De koers is de gehele week live te volgen bij Eurosport. De sportzender zendt de etappes dagelijks vanaf 16.00 uur uit, aansluitend op de Ruta del Sol.

Links
Voorbeschouwing: Volta ao Algarve 2020

Website organisatie
Deelnemers (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
38 Reacties
19-02-2020 13:05
Krijgen we vandaag weer een Nederlander die de leiderstrui mag aantrekken of zal enkel de sprint worden aangetrokken?
    19-02-2020 13:32
    Jakobsen voor geel. Of rood. Of wit. Of welke kleur de leiderstrui hier ook heeft.
    19-02-2020 13:40
    Geel is-ie, althans dat was vorig jaar zo.
    19-02-2020 14:36
    Ja, die is geel.. hangt bij mij thuis ;)
19-02-2020 13:20
Komt met 'supercompensatie' uit de cross, is ook al op hoogtestage geweest, was naar eigen zeggen laatstelijk op z'n best.... Lijkt dat hij dan met de rem erop gaat trappen. Beetje kms maken, niets hoeft, maar alles kan dunkt me.
    19-02-2020 14:04
    uw uitleg raakt kant nog wal
19-02-2020 13:23
Van Baarle DNS
    19-02-2020 13:31
    ziek?
    19-02-2020 13:39
    Nee, hij kon de torenhoge verwachtingen van de volgers hier niet aan.
    19-02-2020 13:45
    Tja, je zal maar de competitie met REV en VdP aan moeten gaan. Ik zou ook rechtsomkeert maken. Mazzel!
19-02-2020 16:35
Iedereen aan het wachten tot de Ruta del Sol is afgelopen?
19-02-2020 16:45
tijd om te schakelen tijd voor algarve!
19-02-2020 16:45
we zijn live!
19-02-2020 16:55
Wie is de commentator?
    19-02-2020 17:00
    Breukink, of bedoel je die andere?
    19-02-2020 17:01
    Die andere
    19-02-2020 17:09
    Sander Kleikers
    19-02-2020 17:09
    Thx!
19-02-2020 16:57
zo nog een dik uur koers, ik werk laat vandaag baas ;)
    19-02-2020 17:31
    Goed idee, anders is het morgen koos werkeloos.
19-02-2020 16:57
Hoeveel kilometer nog?
    19-02-2020 16:58
    52
    19-02-2020 17:30
    30
19-02-2020 17:04
op dat laatste heuvelopje moet matje toch wat kunne?
    19-02-2020 17:16
    Normally not.
19-02-2020 17:12
Was Evenepoel nou gelost? :o
    19-02-2020 17:29
    nee
    19-02-2020 17:30
    zag hem terugkeren tussen de wagens
19-02-2020 17:27
Lekker, die paaltjes midden op de weg zonder seingevers...
19-02-2020 17:30
Is Remco al los?
19-02-2020 17:52
Er wordt hard gereden. Ze zijn volop aan het warmdraaien voor de Omloop.
19-02-2020 17:54
Zet m op Rev!!
19-02-2020 18:00
Matje op kop
19-02-2020 18:02
Mooie treintjes van Sunweb, Alpecin en Deceuninck
19-02-2020 18:04
MvdP aan het knechten voor z’n sprinters
19-02-2020 18:07
VdP ruikt de meet!
19-02-2020 18:08
Jakobsen pakt hem.
19-02-2020 18:08
Ja lekkah Fabio!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.