Volg hier de openingsetappe van de Arctic Race of Norway 2015
donderdag 13 augustus 2015 om 12:40 Volg in Google

Volg hier de openingsetappe van de Arctic Race of Norway 2015

Vandaag start in Harstad de derde editie van de Arctic Race of Norway. Deze vierdaagse rittenkoers wordt georganiseerd door de ASO en kende met Steven Kruijswijk vorig jaar een Nederlandse winnaar. Dit jaar heeft de wedstrijd door de prachtige Noorse landschappen voor het eerst de 2.HC-sticker opgeplakt gekregen van de UCI.

De openingsetappe is ook direct de langste: 213,5 kilometer. In de zeer noordelijk gelegen provincie Troms is Harstad de start- en finishplaats. Het hoogste punt dat in deze rit bereikt wordt, is 196 meter boven zeeniveau. Dat is op één van de drie beklimmingen van de dag. De top van de laatste gecategoriseerde klim van de dag, de Folkeparken Summit, ligt op zes kilometer van de meet. Zal deze 700 meter lange klim aan 6,5% de sprinters angst inboezemen? De laatste kilometer loopt ook nog omhoog, dus de ritwinnaar zal over een paar sterke benen moeten beschikken.

De start in om 12:40 uur. De finish wordt verwacht omstreeks zes uur. De wedstrijd wordt – aansluitend op het verslag van de Eneco Tour – vanaf ongeveer vijf uur live uitgezonden op Eurosport.


Links:
Voorbeschouwing Arctic Race of Norway 2015

Website organisatie
Informatie eerste etappe
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
23 Reacties
13-08-2015 12:55
Kristoff vs. Eddy Boss voor de winst? Coquard en Bennett als outsiders.
13-08-2015 13:07
Bonifazio ook niet uitsluiten. Hoop ook op Holst Enger.

Zie trouwens dat Cofidis hier verschijnt met het broertje van Nacer, net zo rap?
13-08-2015 13:14
@Colbrelli
Aan zijn uitslagen te zien lijkt het me meer een soort Jurai Sagan. Hij is wel redelijk rap en zou zeker iets kunnen presteren in het continentale circuit, maar zonder Nacer zou hij hier waarschijnlijk nooit gereden hebben.
13-08-2015 13:29
Denk dat er dan wel meer talent op zit dan bij Juraj. Rayane is pas 19 en toch Frans kampioen bij de junioren. Zal zeker nog wel verbeteren lijkt me.
13-08-2015 14:06
vandaag boasson hagen denk ik voor coquard en kristoff
13-08-2015 16:24
Bouhanni jr. is zeker wel een talent, heeft al een paar goede AK's gereden in meerdaagse juniorenwedstrijden. Dan kun je in elk geval ook wel een heuvel over (echt geklommen wordt er vaak niet in die koersen).
13-08-2015 17:10
voor de geïnteresseerden: https://www.procyclinglive.com/livestream/#
13-08-2015 17:13
Hoeveel kilometer nog die teller staat buiten me beeld...
13-08-2015 17:23
Nu nog 13 kilometer
13-08-2015 17:27
cimolai is er ook nog trouwens
13-08-2015 17:30
Dit gaat geen pure massasprint worden, lekker laatste stukje. Wellicht die kleine Van der Haar!
13-08-2015 17:30
Lekkere laatste kilometer
@nick doup: Ik zou het echt fantastisch als Lars Jackie Russel Van Der Haar wint!
13-08-2015 17:31
Lastige aankomst! Gaat nog goed omhoog de laatste 500 meter.

Ik gok op:
1. Boasson Hagen
2. Kristoff
3. Van der Haar
13-08-2015 17:32
1. Bo Hagen
2. Van der Haar
3. Cimolai

Maar ik hoop op Lars.
13-08-2015 17:32
1.Eddy
2.Coquard
3.Cimolai
13-08-2015 17:35
Die Teuns is echt goed zeg
13-08-2015 17:37
Coquard en Cimolai zijn er al af. Nog 2 km.
13-08-2015 17:38
Lars zit ver.
13-08-2015 17:39
ah jammer, dan rest er maar een absolute favoriet
13-08-2015 17:40
kristoff
13-08-2015 17:40
Lars wel goed in het peloton over de meet. Strijd der Noren in Kristoffs voordeel beslecht.
13-08-2015 17:44
off: Is de rit in Tsjechie al gedaan?
On: Opletten voor Kristoff op het WK.
Livetiming Tsjechie http://championchip.cz/new/livetime24/clasic/2015081311/0/1/10/0/0/2/0/link?vyhledat=0
13-08-2015 19:48
Wat is er gebeurd met Theo Bos? Eindigt als allerlaatste.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.