Volg hier de ontknoping in het Critérium du Dauphiné 2015
zondag 14 juni 2015 om 12:40 Volg in Google

Volg hier de ontknoping in het Critérium du Dauphiné 2015

Met Tejay van Garderen in de leiderstrui gaat het Critérium du Dauphiné 2015 op voor haar laatste dag. De finishplaats van gisteren – Saint-Gervais Mont Blanc – is de startplaats van vandaag. In slechts 156,5 kilometer liggen zes gecategoriseerde klimmen in het verschiet. Bovenop de laatste ligt de eindstreep getrokken, dit is Modane Valfréjus (8,4 kilometer aan 5,7%). Kan Tejay van Garderen zijn voorsprong van 18 seconden verdedigen tegen Chris Froome? Of gaat het hele klassement weer op zijn kop gezet worden, net als vorig jaar? Volg op WielerFlits het verloop van de slotrit.

Om 12.55 uur beginnen de renners aan hun achtste en laatste etappe deze ronde, om tussen 16.38 en 17.00 uur aan te komen. Eurosport zendt vanaf 15.45 uur live uit vanaf het hoofdkanaal.

Links:
Voorbeschouwing: Critérium du Dauphiné 2015 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
141 Reacties
14-06-2015 13:44
3 man van Europcar in de kopgroep.
14-06-2015 13:45
De Clercq lijkt terug in het peloton te zijn. Boom nog in de pieperjacht.
14-06-2015 13:49
Boom en Simon zullen in de afdaling wel gaan aansluiten. De Clercq idd terug in het peleton.
14-06-2015 13:50
@Purito
Prachtige foto! Maar het aantal haarspeldbochten draagt dus bij aan de zwaarte, of hoe moet ik dat zien?

edit: ja echt zonde als we die klim niet te zien krijgen
14-06-2015 13:50
Peloton natuurlijk ;)
14-06-2015 13:52
@Natrix Maura
Nee dat zou ik niet durven zeggen. Maar het ziet er wel prachtig uit ;)

Ik denk dat vooral de smalle weg een invloed zal hebben. En uiteraard het gemiddelde stijgingspercentage van 8.2%.
14-06-2015 13:53
De Clercq zou bij Boom zitten dus nog altijd achtervolgend op de kopgroep...
14-06-2015 13:58
En nu zitten De Clercq en Boom er opeens toch bij: 13 man voorop.
14-06-2015 14:00
Vraag me af of het verstandig is van Kelderman. Gisteren vertelde hij nog dat hij na de val scheef op zijn fiets zat en forceerde met zen goede been. De volgende dag de aanval in en waarschijnlijk nog meer forceren. Het is een mooie actie natuurlijk maar met de val in het achterhoofd en de tour lijkt het me niet verstandig. Hij had beter rustig kunnen doen lijkt mij. Zonder vorm en met een beschadigd lichaam gaat hij toch nooit mee doen om etapewinst. Hij moet zich natuurlijk niet laten kennen tov de buitenwereld die hem graag in de aanval ziet.
14-06-2015 14:01
@Natrix
Ik denk dat het te maken heeft met het zwaartepunt van deze etappe. De Saint-André ligt op tien kilometer van de finish, die ook al een eerstecategorieklim is. Mocht die ook tweede of eerste worden, dan valt er wel heel veel aan punten te halen op het eind van de rit. Ik denk dat ze willen spreiden, vandaar ook dat die Derrieklim aan het begin ook van de tweede i.p.v. derde categorie is.
Daarnaast zegt het gemiddelde stijgingspercentage ook niet alles over de zwaarte van een klim. Een bergetappe die beneden eindigt heeft ook een gemiddelde stijging van nul procent. :)
14-06-2015 14:02
@J-L
Hij is gisteren gekraakt, dus laten we hopen dat alles inmiddels weer recht staat.
14-06-2015 14:06
Ik voorspel een interessante etappe. Verschillende ploegen sturen mannetjes vooruit.
14-06-2015 14:07
@J-L
Lijkt me voor zijn moraal wel slim om vandaag actief te zijn en de ronde een beetje met een goed gevoel af te sluiten.
14-06-2015 14:10
Als Kelderman weer last krijgt zal hij het wel rustig aan doen.
14-06-2015 14:16
Froome gaat sowieso de trui pakken. Deze klim ligt hem wel
14-06-2015 14:16
@purito en @poetertjes
Inderdaad schijnt het er (naast steilte en lengte) toe te doen hoever in de etappe de col zich aandient (hoe verder, hoe zwaarder de col gewaardeerd wordt, dunkt me). Dat maakt het in het geval van deze etappe nog vreemder dat het colletje van 3e categorie op het einde zoveel lichter wordt ingeschaald dan die met al die haarspeldbochten.
14-06-2015 14:18
Als ik Wilco was zou ik niet teveel meewerken, laat die jongens van Europcar maar het meeste opknappen.
14-06-2015 14:30
@jl
Gisteren heeft Kelderman het laten lopen en niets geforceerd. Neem aan dat hij vandaag kennelijk het goede gevoel weer heeft.
14-06-2015 14:31
Poels en co zijn al weer aan het werk gezet en hebben de voorsprong teruggebracht van 3.20 naar 3.00.
14-06-2015 14:32
Is de slotklim het kijken waard denken jullie, a 5,7%? Zitten er steile stukken in?
14-06-2015 14:33
Het zal niks voor de ontsnapping zijn vandaag...Jammer voor Kelderman.
14-06-2015 14:35
Het is duidelijk dat Froome die bonifactieseconden wilt pakken aan de streep ;). Geen enkele kopgroep gaat dit halen, ik denk dat ze de kopgroep op 3 minuten laten rijden en dan aan het einde terugpakken..
14-06-2015 14:38
Slotklim heeft een stuk van 1km van 9.6% en de laatste 1.5km vlakken af.
14-06-2015 14:38
Peloton zou nu nog maar op 2.20 achterstand staan.
14-06-2015 14:48
Nog ruim 80 kilometer, pas over een uur beelden. Dan zien we vermoedelijk net niks van die mooie haarspeldbochten.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.