Volg hier de ontknoping in de Ruta del Sol 2016
zondag 21 februari 2016 om 10:45 Volg in Google

Volg hier de ontknoping in de Ruta del Sol 2016

Met Wilco Kelderman in het kielzog van Tejay van Garderen start de Vuelta a Andalucia-Ruta del Sol aan haar laatste etappe. Over vijf beklimmingen weten we wie de Spaanse voorbereidingskoers wint. Gaat het tussen de Nederlander en de Amerikaan? Of worden zij vanuit de achtergrond nog aangevallen op de slotklim naar Peñas Blancas? Volg het hier op WielerFlits!

De koninginnenrit! Vier klimmen als voorgift op hét hoofdgerecht: de Peñas Blancas. Vijftien kilometer lang aan 6,6 procent (max. 12,5). Om 11.00 uur klinkt het startschot in San Roque. Tussen 15.15 en 15.45 uur is de aankomst voorspeld van de ritwinnaar.

Eurosport komt vanaf 13.36 uur op het hoofdkanaal, vanaf 14.00 uur zijn er livebeelden. De kans bestaat dat Belgische kijkers het niet kunnen ontvangen op Eurosport 1, waarschijnlijk wel op Eurosport 2.

Update parcours
Volgens de website CyclingQuotes is er een wijziging in het parcours gedaan. De voorlaatste klim, de Puerto del Cruz, is geschrapt. Daarvoor in de plaats wordt de Peñas Blancas nog een keer aangedaan, maar dan van de andere kant (15,4 km à 5%). Na het ronden van de top moet nog 47,8 kilometer gereden worden. De afdaling voert de renners naar een vlakke ronde, waarna de slotklim begint. De etappe is nu 171 kilometer lang.

Het nieuwe etappeprofiel (via Twitter Bauke Mollema)

Links
Voorbeschouwing (WielerFlits)

Officiële website
Informatie etappe 5
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
120 Reacties
21-02-2016 15:39
TJVG heeft het meest te verliezen, dus die Nederlanders moeten zich nu niet gek laten maken.
21-02-2016 15:39
Schitterende kampioenstrui van Spanje zeg. Ook lekker opvallend.
21-02-2016 15:39
Dit is weer zo typisch. Gewoon laf koersen. Niemand durft. Zelfs niet in een rondje als deze
21-02-2016 15:40
valt me tegen van kelderman, komt tot nu zijn woorden van giter totaal niet na
21-02-2016 15:41
40 seconde nu
21-02-2016 15:41
Kelderman doet het prima. Het zou dom zijn om nu op kop te gaan rijden.
21-02-2016 15:41
50 seconde
21-02-2016 15:41
Holy shit. Dit is het verschil tussen een winnaar en een paar losers.

Van Garderen, Mollema, en zelfs Kelderman. Wat een non-coureurs.
21-02-2016 15:42
Valverde is gevlogen.
21-02-2016 15:42
Inderdaad een beetje laf koersen zeg. Ik snap hier echt niks van. Zoals die commentatormuts zegt.. anticlimac
21-02-2016 15:42
Slappe piemel krijg ik van deze zaadclimax
21-02-2016 15:42
1 minuut
21-02-2016 15:43
Ik krijg op deze manier steeds minder zin in de rest van het jaar. Als ze in de Ruta Del Sol al niet durven, wil ik niet weten wat ze in de grote koersen gaan doen.
21-02-2016 15:43
Als je wilt winnen moet je nu gaan Kelderman zijnde, eigenlijk al 2k geleden
21-02-2016 15:44
Valverde viel aan toen Nieve een aanval van Poels aan het inleiden was. De rest blijkbaar niet goed genoeg om op dat moment te versnellen.
21-02-2016 15:44
Anti-climax zeg!

Ah, toch nog koers.
21-02-2016 15:44
Wat een suffe vertoning. Hopelijk maken de klassieke renners het vanaf volgende week wel spannend!
21-02-2016 15:44
Kelderman moet passen.
21-02-2016 15:44
waarschijnlijk kan kelderman gewoon niet beter
21-02-2016 15:45
Maar laten we vanaf de bank maar over lafaards spreken die niet durven..
21-02-2016 15:45
Mooi Bauke snakt lekker mee :)
21-02-2016 15:45
Mollema wel goed. Mooi om te zien.
21-02-2016 15:46
@Vlek Waar slaat dat nou weer op? Mag je alleen over de koers zeuren als je er aan meedoet ofzo?
21-02-2016 15:46
Kelderman ploft, Poels kan het ook niet. Mollema goed, net als begin vorig jaar.
21-02-2016 15:47
Mollema nu wel in zijn typische houding. Goed om hem hier te zien.

[quote]@Vlek Waar slaat dat nou weer op? Mag je alleen over de koers zeuren als je er aan meedoet ouzo?[/quote]
Nee, je mag best zeuren. Het slaat alleen nergens op om renners laf te noemen, wanneer ze niet beter kunnen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.