Volg hier de ontknoping in de Ruta del Sol 2016
zondag 21 februari 2016 om 10:45 Volg in Google

Volg hier de ontknoping in de Ruta del Sol 2016

Met Wilco Kelderman in het kielzog van Tejay van Garderen start de Vuelta a Andalucia-Ruta del Sol aan haar laatste etappe. Over vijf beklimmingen weten we wie de Spaanse voorbereidingskoers wint. Gaat het tussen de Nederlander en de Amerikaan? Of worden zij vanuit de achtergrond nog aangevallen op de slotklim naar Peñas Blancas? Volg het hier op WielerFlits!

De koninginnenrit! Vier klimmen als voorgift op hét hoofdgerecht: de Peñas Blancas. Vijftien kilometer lang aan 6,6 procent (max. 12,5). Om 11.00 uur klinkt het startschot in San Roque. Tussen 15.15 en 15.45 uur is de aankomst voorspeld van de ritwinnaar.

Eurosport komt vanaf 13.36 uur op het hoofdkanaal, vanaf 14.00 uur zijn er livebeelden. De kans bestaat dat Belgische kijkers het niet kunnen ontvangen op Eurosport 1, waarschijnlijk wel op Eurosport 2.

Update parcours
Volgens de website CyclingQuotes is er een wijziging in het parcours gedaan. De voorlaatste klim, de Puerto del Cruz, is geschrapt. Daarvoor in de plaats wordt de Peñas Blancas nog een keer aangedaan, maar dan van de andere kant (15,4 km à 5%). Na het ronden van de top moet nog 47,8 kilometer gereden worden. De afdaling voert de renners naar een vlakke ronde, waarna de slotklim begint. De etappe is nu 171 kilometer lang.

Het nieuwe etappeprofiel (via Twitter Bauke Mollema)

Links
Voorbeschouwing (WielerFlits)

Officiële website
Informatie etappe 5
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
120 Reacties
21-02-2016 13:48
@ xistnc,

Mooi dat je Battaglin noemt. Groenewegen wint de print in Valencia voor Bouhanni. Kelderman en Kruijswijk goed in de TT.

Andere ploegen zijn ook in opbouw, maar je weet net zo goed als ik dat Orica van TDU een hoofddoel maakt, net als BMC. Veel sprintersploegen proberen in Qatar er al te staan om de lijn door te trekken naar San Remo. Jumbo heeft een (sub)topper voor de kasseien, dus komt wat later. De kracht van Jumbo ligt m.i. in het (grote) rondewerk, en daarvoor hoef je er nu nog niet zo te staan als bovengenoemde ploegen.
21-02-2016 13:58
ben nieuw hier btw, maar als ik kijk naar dit jaar en vorig jaar heeft TLJ veel meer agressie in zich. vorig jaar lieten ze zich overal wegduwen en hadden ze niet eens heel veel ereplaatsen in koersen met goede tegenstand. heb vertrouwen in TLJ dit jaar
21-02-2016 14:00
Welkom! :) @pappers89.

Ben ik met je eens, ik denk dat LTJ flink wat keer de handen in de lucht mag steken dit seizoen!
21-02-2016 14:03
@daan niet alleen vaak in de lucht maar hopelijk ook in mooie koersen. Ik hoop echt dan van marcke dit jaar zijn belofte gaan inlossen in de klassiekers
21-02-2016 14:04
We zijn live op cyclinghub: www.cyclinghub.tv/livestream

LTJ goed vooraan, Wellens solo met maar 1:35 voorsprong op het Peloton.
21-02-2016 14:04
Zo, hier ga ik eens even goed voor zitten. Applaus voor Eurosport dat ze dit uitzenden!
21-02-2016 14:07
Gewijzigd parcours: http://ust.chatango.com/um/k/a/kaasknabbel/img/l_0.jpg
21-02-2016 14:07
het peleton is een hééél lang lint.
21-02-2016 14:09
Respect voor Wellens en zijn koersgedrag. Heerlijk! Hij probeert een Enecootje, maar dat lijkt me stug. Aan de andere kant, het peloton zal steeds verder uitdunnen.
21-02-2016 14:10
[b]Situatie:[/b]
Wellens (Soudal) solo met 1:30 voorsprong op het peloton dat wordt geleid door BMC, daarachter TLJ en Sky. Nog ruim 55 km te gaan.
21-02-2016 14:11
Wellens met een niet zo snuggere actie, verspild zijn energie als je het mij vraagt, hij wordt waarschijnlijk gewoon teruggepakt. Typisch: Gilbert gaat achter Wellens aan :p.
21-02-2016 14:17
Battaglin dan wel met zijn beste Lindeman impressie.
21-02-2016 14:18
Fernandez en Geschke zijn gevallen begrijp ik, vandaar dat Wellens nu alleen is.
21-02-2016 14:18
Waarom niet zo snugger van Wellens ? Hij kan z'n energie sparen in het peloton en dan wordt ie er met z'n volle energie tankje alsnog afgereden. Kan juist wel genieten van die lange solo's van hem, of het nou werkt of niet.
21-02-2016 14:21
De nekhaartjes gaan helaas al wel lichtelijk omhoog staan door onze vriendin Jose.

"Er zijn wel al wat renners die inmiddels afgestapt zijn, zoals [blablablabla] en nog wat renners die inmiddels afgestapt zijn."
21-02-2016 14:29
Volgens mij is iedereen het er mee eens dat Jose niet echt een talent is. We moeten het er maar mee doen.
21-02-2016 14:29
Dit bericht is verwijderd
21-02-2016 14:29
Jose Been is wel van de lijstjes inderdaad en blijft ze stug voorlezen ook al gebeurt er iets; gisteren ook bij de tijdrit alle sprinters van Kuurne oplezen terwijl de eerste tijd bijna verbeterd wordt.
21-02-2016 14:32
Tjallingii zit inderdaad nog in de staart van het peloton.
21-02-2016 14:35
BMC heeft hier wel een hele sterke ploeg aan de start staan hoor, maar toch ook netjes nog van TLJ om in deze fase nog met 5 man erbij te zijn.
21-02-2016 14:38
Ze hebben hier hun hele ploeg rond Kelderman geselecteerd, dus nu nog met vijf man in het peloton zitten lijkt me dan niet meer dan normaal.
21-02-2016 14:40
Aan de andere kant, als Tjallingii er nog aanhangt zegt dat ook dat er bergop nog niet echt is doorgetrokken.
21-02-2016 14:43
Je hebt een punt, maar er is deze etappe al hard gereden... en dan is het afwachten hoe het is gesteld met de conditie. Tjallingii is van nature geen klimmer, Martens kwam hier niet in topvorm naar toe en Lindeman en Battaglin zijn geen topklimmers. Maar je hebt gelijk en blijkbaar is het dus goed gesteld met de ploeg.
21-02-2016 14:53
de stream van cyclinghub werkt bij mij niet, weet iemand andere plekken waar het live te volgen is?
21-02-2016 14:56
procyclinglive.com

Om te reageren moet je ingelogd zijn.