Volg hier de ontknoping in de BinckBank Tour 2017
Tom Dumoulin gaat als leider de slotdag van de BinckBank Tour in, maar de strijd is alles behalve gestreden. Zijn dichtste concurrent is Tim Wellens, op vier seconden. De rest staat op meer dan 45 tellen. Wat wacht is een Ronde van Vlaanderen-achtige koers, die de laatste jaren al meermaals voor veel verschillen heeft gezorgd. Pakt Tom Dumoulin de eindoverwinning?
De start is in Essen, in het noorden van Antwerpen. Van daaruit wordt er koers gezet in zuidelijke richting naar Geraardsbergen, waar de aankomst ligt op de met kasseien geplaveide aankomststraat de Veste. Voordat het zover is, moeten er onderweg de nodige Vlaamse kuitenbijters bedwongen worden. De Muur van Geraardsbergen en de Bosberg moeten in de laatste ronde twee keer worden beklommen.
De start is om 11.40 uur, waarna de finish rond 16.15 uur verwacht wordt in Geraardsbergen. De NOS (NPO1) komt met livebeelden in het sportprogramma van 14.00 uur. Sporza begint om 14.30 uur op één, terwijl Eurosport 1 vanaf 15.15 uur inschakelt. Regionale zender L1 is vanaf 14.30 uur van de partij.
Links
Website BinckBank Tour
Voorbeschouwing BinckBank Tour 2017
Deelnemerslijst BinckBank Tour 2017
Informatie etappe 4
Livestream + liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)
Wat dat betreft is geen enkel profiel plaatje representatief. Om zo'n afstand te presenteren op een 3 cm breed schermpje zouden de hoogteverschillen in pixels zijn, vandaar dat het zo steil lijkt.
Ik vind het trouwens opvallend dat daar geen standaarden in zijn, of zijn die er wel? Er zit zoveel verschil in de profielen verhoudingen tussen verschillende organiserende partijen
Het is misschien een beetje overrated, maar vaak worden de verschillen niet alleen gemaakt in het stuk naar boven. De plaatsing in de kilometers ervoor vreten energie, en dan is het maar de vraag of je het tempo van de snelste man kunt bijbenen. Vervolgens komen de renners op een lint aan boven, en is er een verschil van 30 seconden tussen de nummer 1 en de nummer 50. Die gaan allemaal 1 voor 1 naar beneden en omdat er dan vol gereden wordt vallen er gaatjes tussen deze renners. Zit je verkeerd dan ben je gezien, en daar is in dit geval niet eens een heel lange steile helling voor nodig, slechts de mogelijkheid om de groep op een lint te brengen is hier al genoeg om voor afscheiding te zorgen.
Dus, of dat het nou 1 kilometer aan 3% of 2 kilometer aan 6% is maakt wat dat betreft weinig uit, het dilemma voor de renners zit hem eerder in de smalle wegen en de positionering van te voren.
beter profielplaatje? hoewel de afstand en de hoogtes er bij staan vind ik dat vooral een wazig profielplaatje.
Bedankt voor het kaartje , wordt gewoon kasseien vreten en zorgen dat je bij de eerste 5 a 10 de muur opgaat. Zal me benieuwen of Tom en Tim echte kasseien vreters zijn. Sagan , Van Avermaet, Stuyven, Naessen en uiteraard Wellens zijn de jongens die Dumoulin zelf in de gaten moet houden en de rest is voor de ploeg (Sunweb) om in de gaten te houden, met een goed gevulde wielermaag moet dat te doen zijn .
het blijft vandaag waarschijnlijk droog, dus ik denk geen Wellens vandaag.
Das dan een winstpunt voor ons Nederlanders.
Maar ik mag die twee wel , samen in een wielerploeg stoppen , Tim voor de kleinere rondes (en als hulp in de grote rondes) + klassiekers , Tom voor , de grote rondes en klassiekers. Dat zou een mooi duo zijn.
Toch denk ik dat het echte gevaar voor beide heren van achter gaat komen.
Van Aert is gevallen in de finale van de derde rit.
Wanneer heeft MVDP dan getoond dat hij wel mee zou doen in dit deelnemersveld?