Volg hier de ontknoping in de BinckBank Tour 2017
zondag 13 augustus 2017 om 11:25 Volg in Google

Volg hier de ontknoping in de BinckBank Tour 2017

Tom Dumoulin gaat als leider de slotdag van de BinckBank Tour in, maar de strijd is alles behalve gestreden. Zijn dichtste concurrent is Tim Wellens, op vier seconden. De rest staat op meer dan 45 tellen. Wat wacht is een Ronde van Vlaanderen-achtige koers, die de laatste jaren al meermaals voor veel verschillen heeft gezorgd. Pakt Tom Dumoulin de eindoverwinning?

De start is in Essen, in het noorden van Antwerpen. Van daaruit wordt er koers gezet in zuidelijke richting naar Geraardsbergen, waar de aankomst ligt op de met kasseien geplaveide aankomststraat de Veste. Voordat het zover is, moeten er onderweg de nodige Vlaamse kuitenbijters bedwongen worden. De Muur van Geraardsbergen en de Bosberg moeten in de laatste ronde twee keer worden beklommen.

De start is om 11.40 uur, waarna de finish rond 16.15 uur verwacht wordt in Geraardsbergen. De NOS (NPO1) komt met livebeelden in het sportprogramma van 14.00 uur. Sporza begint om 14.30 uur op één, terwijl Eurosport 1 vanaf 15.15 uur inschakelt. Regionale zender L1 is vanaf 14.30 uur van de partij.

Links
Website BinckBank Tour
Voorbeschouwing BinckBank Tour 2017
Deelnemerslijst BinckBank Tour 2017

Informatie etappe 4
Livestream + liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
87 Reacties
13-08-2017 13:50
Waar ligt de gouden kilometer vandaag precies? Op een helling of erna?
13-08-2017 13:52
Van Aert heeft veel pech deze ronde met lek en val. Had best een goede notering kunnen neerzetten hier. Met of MvdP hier zomaar even tussenfietst. Beide hebben de potentie.
13-08-2017 13:53
Donderde + 100
13-08-2017 14:03
Van Aert is naar hier gekomen met het -al dan niet realistische- idee om hier mee te strijden voor de eindzege. Vooraf gaf hij aan dat de Ardennenrit voor hem de moeilijkste zou worden, maar dat de andere etappes hem goed zouden moeten liggen. Na zijn lekke band in rit 5 waar hij 15 kilometer alleen moest achtervolgen en uiteindelijk een minuut verloor op iedereen, heeft hij beslist om het klassement te laten vallen, wegens minder interesse in plek 9, 12 of 14 AK dan in een ritzege. Gisteren gaf hij aan om energie te willen sparen, zodat hij vandaag zou kunnen meedoen om toch met een goed gevoel te kunnen afsluiten.
Scorebordreageerders die WVA afschrijven op basis van zijn resultaat gisteren zijn onwetend en respectloos.
13-08-2017 14:07
De term respectloos word wat mij betreft tegenwoordig veel te vaak gebruikt.
13-08-2017 14:10
Hup team Sunweb!!
13-08-2017 14:11
Dondersje EN Matthias +1
13-08-2017 14:22
@Noud: +1
13-08-2017 14:24
@noud89
Ik vind het neerzetten van WVA, één van de meest talentvolle renners voor het klassieke voorjaar, als "een leuke veldrijder, maar niet meer dan dat" best wel respectloos. Des te meer om dat er geen reden toe is: door pech heeft hij zijn ambities moeten verleggen, that's it.

Het is inderdaad niet respectloos in de orde van "ik steek mensen met een ander geloof of huidskleur in brand", maar toch nog steeds respectloos. Het ligt er natuurlijk aan waar je tolerantiegrens ligt.
13-08-2017 14:26
Het ligt er ook aan of je het trol gehalte kunt peilen..
13-08-2017 14:29
@ MatthiasVDH:
standaard de term 'respectloos' gebruiken wanneer anderen een andere mening hebben is zo ehh... respectloos. :p
13-08-2017 14:31
Laten we niet verwachten dat veldrijders iedereen eraf rijden, hun seizoen ligt al ver achter de rug maar zoals Wout vorige week reed maakt ie best kans op de Muur.
13-08-2017 14:33
Gelukkig is het vandaag beter koersweer dan afgelopen dinsdag. Ik ben eens benieuwd welke renner dat er voor de eerste keer over de Muur gaat rijden.
13-08-2017 14:38
@8.6
Geen probleem met mensen met een andere mening, tenzij ze die mening door een gebrek aan kennis niet kunnen onderbouwen.
13-08-2017 14:43
@Matthias: ik vind Van aert wegzetten als één van de meeste talentvolle klassiekerrenner, terwijl hij nog nooit een klassieker heeft gereden ook niet echt onderbouwd...
13-08-2017 14:43
Wordt voor vanavermaet of naesen. Tis de dag van de parelvissers want hun trainingsmakker stijn de bock is net belgisch kampioen bij de elite z/c geworden
13-08-2017 14:46
Dit bericht is verwijderd
13-08-2017 14:54
@AZH
Op die manier kun je ook zeggen dat renners als Oomen of Bernal geen talentvolle ronderenners zijn omdat ze nog nooit een ronde hebben gereden of zeggen dat Gilbert geen medefavoriet kon zijn in de RvV omdat hij nog nooit op het nieuwe parcours heeft meegedaan.
Als je als renner in eenzelfde type wedstrijden toont dat je zo'n parcours aan kan, vind ik dat zeker onderbouwd. Van Aert toont, net als Oomen of Bernal, in zijn specialiteit, bij de beste van zijn leeftijdscategorie te horen.
13-08-2017 14:57
@Matthias: talent Is natuurlijk ook maar iets vaags he.
13-08-2017 14:59
MatthiasVDH

Is dat de Bernal van que si que no.
13-08-2017 15:03
Hah, daar is de Boom met goesting weer.
13-08-2017 15:04
@oborobo
Nee, Egan Bernal is zijn jongere broer.
13-08-2017 15:05
Zó, Boom test de benen even.
13-08-2017 15:05
Wat denken we eigenlijk van van Aert tov van VdPoel ? Wie heeft er nou meer potentie ?
13-08-2017 15:05
Gilbert, van aert, respectloos... leuk en aardig allemaal. Tijd voor de koers?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.