Volg hier de ochtendetappe van de Driedaagse De Panne-Koksijde 2015
donderdag 2 april 2015 om 09:10 Volg in Google

Volg hier de ochtendetappe van de Driedaagse De Panne-Koksijde 2015

De derde etappe van de Driedaagse De Panne-Koksijde bestaat uit twee delen: vanmorgen een korte (sprinters)etappe en vanmiddag de afsluitende individuele tijdrit. Tijdens de ochtendrit rijden de wielrenners via Ichtegem en Diksmuide naar Koksijde-Oostduinkerke om na 111,4 kilometer te eindigen op de Zeelaan te De Panne.

Vanwege de korte afstand zullen veel renners proberen om de sprong te wagen en mee te zitten in de vlucht van de dag. De sprintersploegen is er uiteraard alles aan gelegen dit te voorkomen, terwijl de tijdrijders en klassementsmannen gaan proberen zoveel mogelijk hun krachten te sparen.

De ochtendrit start om 09.25 uur met nog altijd de Noor Alexander Kristoff in de leiderstrui. De finish wordt rond twaalf uur verwacht. De koers is live te volgen op Sporza en Eurosport. De uitzending begint op beide zenders om 10:30uur.

Stage-1426178581

Links

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing

Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
85 Reacties
02-04-2015 09:35
Kristoff voor zijn derde?
02-04-2015 09:46
Kristoff zal met zo min mogelijk inspanning de eindzege willen binnenhalen. In zijn geval zou ik me niet mengen in de sprint en dan vanmiddag nog een keer voluit gaat in de tijdrit. Maar met Kristoff weet je het nooit.
02-04-2015 09:49
10 seconden voor winst, dus zou me raar lijken? Aangezien niet meesprinten hem straks toch geen 10s gaat opleveren, of ben ik verkeerd?
02-04-2015 09:54
Nee, in halve etappes zijn de boni's aan de streep doorgaans kleiner. 6s-4s-2s of zo iets.
02-04-2015 10:09
Hopen dat we Bos voor het eerst dit jaar eens een keer gaan zien sprinten.
02-04-2015 10:16
boom en stuyven zijn er niet meer bij.denk 3a voor kristoff en 3 b voor wiggo en eindklassement ook voor wiggo
02-04-2015 10:29
@denistel
Dan zal Wiggo wel heel veel gas moeten geven in die 14KM om een gedreven Devolder nog te pakken.
02-04-2015 10:39
[b]KoersUpdate°[/b] Welkom, vanaf 10:45 beginnen we met de liveticker.
02-04-2015 10:39
Naast Kristoff, Devolder, Bak en Wiggins zie ik ook Vermote en vooral Durbridge ver komen in Ak. De verrassingen: Küng en Gruzdev. Die deed er niet voor niets alles aan om terug te komen na een lekke band gisteren en hij kan een sterke tt rijden
02-04-2015 10:44
[b]Koers Update°[/b] We hebben 13 renners voorop: Thomson, De Ketele, Van Melsen, Stevens, Warnier, Vermeulen, [b]Ligthart[/b], Lamoisson, Vinther, Pozzo, Tedeschi, Zhupa en [b]Kerkhof[/b]. Zij hebben nu [b]55[/b] seconden voorsprong op het peloton met nog [b]52,4 km[/b] te gaan.
02-04-2015 10:48
Zou leuk zijn als Ligthart vervolg kan gaan geven aan zijn goede seizoensstart.
02-04-2015 10:48
Kerkhof gewoon weer in zijn thuisregio. Die wil graag winnen :)
02-04-2015 10:50
Boom al naar huis volgens Wuyts.
02-04-2015 10:53
En gelijk heeft Boom. Gisteren nog een paar keer goed diep gegaan en nu supercompenseren richting de ronde van Vlaanderen.
02-04-2015 10:53
Denare en Pozzato ook
02-04-2015 10:56
[b]Koers Update°[/b] De 13 koplopers hebben nu de ploegwagens achter zich rijden, dat betekent dat de voorsprong nu [b]1:05[/b] minuut bedraagt op het peloton. Nog [b]43,4 km[/b] te gaan.
02-04-2015 10:57
Ook opgave van Debusschere.
02-04-2015 10:59
Het B woord is inmiddels gevallen op Sporza...
02-04-2015 11:05
@Wheely, echt hea. Over Boonen, en dat er in het 'buitenland' geen echte kampioenen zijn zoals Boonen.. :|
02-04-2015 11:05
[b]Koers Update°[/b] Met Team Sky aan de leiding van het peloton slinkt het gat nu naar [b]42[/b] seconden met nog [b]37,8[/b] km. Warnier rijdt in de kopgroep lek.
02-04-2015 11:08
@ Wheely, Het B woord is bijna erger dan het D woord als Wuyts praat haha.

On: Kerkhof laat zich toch goed zien dit seizoen. Leuk! Wordt hij alleen maar sterker van.
02-04-2015 11:15
[b]Koers Update°[/b] Het verschil stijgt weer, de kopgroep heeft nu 58 seconden voorsprong op het peloton met nog 31,7 km te gaan. Colbrelli rijdt lek.
02-04-2015 11:15
@Utrecht19, wat is het D woord als ik vragen mag? :p
02-04-2015 11:17
Ocharme..
02-04-2015 11:17
[b]Koers Update°[/b] Valpartij Bos van MTN. Verschil nu 38 seconden met het 1ste peloton en de kopgroep.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.