Volg hier de koninginnenrit in de Volta ao Algarve 2016
donderdag 18 februari 2016 om 11:35 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Volta ao Algarve 2016

De tweede etappe in de Volta ao Algarve 2016 is al meteen de koninginnenrit, met aankomst op de Alto da Fóia van eerste categorie. De klassementsrenners mogen gelijk aan de bak. Is de vorm van onder meer Alberto Contador, Geraint Thomas en Fabio Aru al goed genoeg voor winst?

Na een relatief makkelijke aanloop, zijn de laatste pak ‘em beet zestig kilometer zeer slopend zo aan het begin van het seizoen. Achtereenvolgens wachten de renners twee beklimmingen van de derde categorie, eentje van de tweede en tot slot de eerste categorie-klim naar Alto da Fóia. Het gemiddelde stijgingspercentage van deze klim bedraagt 5,8 procent, over een lengte van 7,5 kilometer. De kans dat we Robert Gesink op de voorposten zien in de finale, is afwachten. Mocht de klassementsrenner daar niet zitten, dan is er geen man over boord. De kopman van LottoNL-Jumbo rijdt in deze ronde in dienst van sprinter Dylan Groenewegen.

Het startschot in Lagoa klinkt vanmorgen om 11.50 Nederlandse tijd (in Portugal is het een uur eerder), terwijl men de finish op de Alto de Fóia rond de klok van vier uur verwacht. Bespreek op WielerFlits het verloop van deze koninginnenrit.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Officiële website
Informatie etappe 2
Deelnemerslijst

Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
82 Reacties
18-02-2016 11:56
Ik denk niet dat ze 50 per uur gemiddeld halen. Zal dus wel 17.00u worden ongeveer.
18-02-2016 12:35
ergens een stream..??
18-02-2016 12:50
bollentruitje, nee helaas niet, je zal het met Ruta del Sol moeten doen vandaag
18-02-2016 13:33
Is het niet op Eurosport? Of is dat niet live?
18-02-2016 13:34
@BasBelgie Nee dat is Andalucia op Eurosport en niet de Algarve
18-02-2016 13:35
Volgens mij ook geen samenvatting nee. Wel van de tour of Oman. Er zijn volgens mij geen camera's in Algarve, maar dat kan ik mis hebben
18-02-2016 13:38
Slotklim lijkt me niet steil genoeg te zijn voor de echte klimmers, maar het parcours is op zich wel zwaar genoeg om de koers al vroeger hard te maken.
18-02-2016 13:39
Ok bedankt voor de informatie! Maakt Tony Martin een kans vandaag? Toch al tweemaal eindwinnaar.
18-02-2016 13:44
Camera aan de finish wellicht zie etappe 1 van gisteren : https://www.youtube.com/watch?v=AiyN8HdRsnM
18-02-2016 13:58
[quote]De kopman van LottoNL-Jumbo rijdt in deze ronde in dienst van sprinter Dylan Groenewegen.[/quote]
Dit is een rondje van 5 etappes waaronder een tijdrit en 2 aankomsten bergop. Gisteren reed hij voor de sprinters en dat zal hij in de andere sprintetappe allicht ook weer doen.
18-02-2016 14:11
Naesen (IAM) De Bie (Lotto)Rast (Trek) Lastra (CJR) Cecchin (TRO), Koch (VAJ) en Mestre (W52) met een voorsprong van iets meer dan 2 min na 80km
18-02-2016 14:33
Op site van Jumbo staat dat Gesink & Roglic volle bak rijden vandaag om te kijken waar ze staan. Ik ben benieuwd!
18-02-2016 14:44
Flinke valpartij eerder op de dag al. Daardoor al een handvol opgaves. Vooral van Portugezen, maar ook David Lopez van Sky is naar het ziekenhuis afgevoerd.
18-02-2016 14:50
Ticker link is uitslag van gisteren?
18-02-2016 14:59
@tdola
Hier is de goede: http://voltaaoalgarve.com/en/direto/etapa-2/
18-02-2016 15:03
@rouvoet
Dat is wel vreemd, als je eerst onnodig tijdverlies oploopt en de dag erna toch volle bak voor een klassement gaat rijden.
18-02-2016 15:11
@tendam: kijken waar je conditioneel staat is toch niet hetzelfde als voor en klassement gaan?
18-02-2016 15:12
De eerste keer dat we Roglic in actie zien op een echte klim
18-02-2016 15:14
@tendam
gesink heeft al gemeld dat hij geen klassementsambities heeft. Ze willen gewoon kijken hoe goed ze op dit moment zijn.
18-02-2016 15:16
Je ziet toch waar je staat door het rijden van een klassement..
18-02-2016 15:19
@tendam: heeft hij die tijd verloren? Op PCS staat het wel in de rituitslag, niet in het klassement...

Edit: volgens de officiële site wel.
18-02-2016 15:25
@Bram93: je zou het denken. Maar tijdens de ronde van Zwitserland zette Gesink toch half NL op het verkeerde been: verloor tijd en dus niet helemaal top.

In de Tour stond hij er 'gewoon'. De ene renner zal dat dus meer nodig hebben dan de ander.
18-02-2016 15:28
@Bram
Dat is een mogelijkheid inderdaad, een andere optie is om één etappe te kiezen en te testen hoe goed je bent t.o.v. de rest. Zo moeilijk is het toch niet..?
18-02-2016 15:58
Moeten we het doen met de ticker of is hier ook een livestream van? Klim begint, spannend!!
18-02-2016 16:17
Alles bij elkaar met nog 30 km te gaan

Om te reageren moet je ingelogd zijn.