Volg hier de koninginnenrit in de Volta ao Algarve 2016
donderdag 18 februari 2016 om 11:35 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Volta ao Algarve 2016

De tweede etappe in de Volta ao Algarve 2016 is al meteen de koninginnenrit, met aankomst op de Alto da Fóia van eerste categorie. De klassementsrenners mogen gelijk aan de bak. Is de vorm van onder meer Alberto Contador, Geraint Thomas en Fabio Aru al goed genoeg voor winst?

Na een relatief makkelijke aanloop, zijn de laatste pak ‘em beet zestig kilometer zeer slopend zo aan het begin van het seizoen. Achtereenvolgens wachten de renners twee beklimmingen van de derde categorie, eentje van de tweede en tot slot de eerste categorie-klim naar Alto da Fóia. Het gemiddelde stijgingspercentage van deze klim bedraagt 5,8 procent, over een lengte van 7,5 kilometer. De kans dat we Robert Gesink op de voorposten zien in de finale, is afwachten. Mocht de klassementsrenner daar niet zitten, dan is er geen man over boord. De kopman van LottoNL-Jumbo rijdt in deze ronde in dienst van sprinter Dylan Groenewegen.

Het startschot in Lagoa klinkt vanmorgen om 11.50 Nederlandse tijd (in Portugal is het een uur eerder), terwijl men de finish op de Alto de Fóia rond de klok van vier uur verwacht. Bespreek op WielerFlits het verloop van deze koninginnenrit.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Officiële website
Informatie etappe 2
Deelnemerslijst

Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
82 Reacties
18-02-2016 16:59
@Bazz
Waarom? Ziek zijn overkomt iedere renner wel eens. Het is maar goed dat het nu gebeurt, in plaats van over een paar weken. Nu maakt het allemaal nog niet zoveel uit. Hij heeft al een goede Ronde van Valencia in de benen.

Hij won vorig jaar zelfs Baskenland na een ziekteperiode (wat hem Catalonië kostte). Dat belooft dus ;)
18-02-2016 16:59
@kilco, dit is geen steile klim he
18-02-2016 16:59
kunnen we nergens kijken! kom op gesink
18-02-2016 17:00
@KW: eens. Maar Styby moet wel eerder in vorm zijn dan Gees. Dat dan weer wel.
18-02-2016 17:00
8 sec
18-02-2016 17:00
Nog 2km, ze hebben nog 8 sec.
18-02-2016 17:00
2 kilometer nog en 8 seconden voorsprong
18-02-2016 17:01
Ze rijden de laatste minuten 60 km/u zo te lezen. ;-)
18-02-2016 17:01
Die zal balen van die 18 sec van gister zeg (gesink)
18-02-2016 17:01
Spannend toch wel zonder beeld!
18-02-2016 17:02
Oliveira doet een goede zaak mocht hij vooraan eindigen mrt het oog op de tijdrit.
18-02-2016 17:02
@ AndriesW: dan zit het met de vorm wel goed :)
18-02-2016 17:03
De snelheid van de ticker neemt weer flink af als er een Nederlander voorop rijdt :)
18-02-2016 17:04
Ben benieuwd hoeveel man nog in het peloton daarachter zitten.
18-02-2016 17:04
Ze moeten toch al aan het douchen zijn nu? ;)
18-02-2016 17:05
Luis Leon sanchez pakt em
18-02-2016 17:05
Roglic 2e, knap!
Edit: 3e, Thomas er nog tussen, maar ook knap!
18-02-2016 17:06
Luis Leon Sanchez heeft hem binnen helaas...
18-02-2016 17:06
Gesink 11e, Contador pas 20e
18-02-2016 17:06
Jammer van Gesink en goed van Roglic.
18-02-2016 17:07
[url=http://www.procyclingstats.com/race.php?id=164254]Uitslag[/url]
Op een of andere manier twittert PCS al de top 20 terwijl iedereen hier nog de ticker zit te refreshen. Knap staaltje!
18-02-2016 17:07
https://twitter.com/renatobastos89/status/700350280630726656 LLS erop en erover
18-02-2016 17:07
Gesink en roglic sterk zeg! Gesink gokt niet op de sprint en rijdt gewoon. Roglic maakt het (bijna) af
18-02-2016 17:08
De tijden zullen nog bijgewerkt gaan worden denk ik. Toch zeer knap wat Roglic laat zien.
18-02-2016 17:08
Roglic word nu als 3e aangegeven, maar wat een resultaat alsnog!!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.