Volg hier de koninginnenrit  in de Tour of Oman 2016
vrijdag 19 februari 2016 om 07:51 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Tour of Oman 2016

In de Ronde van Oman staat vandaag een etappe met aankomst bergop op het programma. De finish op Green Mountain (Jabal Al Akhdhar) vormt het zwaartepunt van deze rittenkoers. De stijgingspercentages zijn indrukwekkend. Bijna constant schommelen deze rond de twaalf procent, waarna er ook in de slotkilometer (dertien procent gemiddeld) geen tijd is om op adem te komen.

De renner die als eerste boven komt op de 7,5 kilometer lange beklimming, gaat bijna altijd ook met de eindzege aan de haal. Sinds de introductie van de Green Mountain voltrok zich alleen in 2012 een ander scenario. Peter Velits finishte toen tien seconden achter Vincenzo Nibali, maar won wel de ronde. Wordt het vandaag opnieuw Nibali, of kunnen renners als Romain Bardet of Domenico Pozzovivo roet in het eten gooien?

De officiële start is om acht uur, de aankomst wordt verwacht tussen kwart over twaalf en kwart voor één. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing Tour of Oman 2016 (WielerFlits)
Officiële website Tour of Oman
Informatie etappe 4
Deelnemerslijst

Liveticker (organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
91 Reacties
19-02-2016 12:36
Ik ook van jou hoor don stephano :) geen idee waar ik zo een vriendelijk antwoord aan verdient heb.

on-topic: Ben benieuwd of Katusha het nou goed, cyclingnieuws is enigzins sarcastish tegenover katusha. Enfin, afwachten dan maar.
19-02-2016 12:37
Wido Ekkel ‏@snockelss 42 sec.43 seconden geleden
#TOO2016 Dumoulin celebrates his victory at the top of Green Mountain #chaos

Zou het...? :D
Of zou hij niet weten dat er een paar voor hem reden?
19-02-2016 12:38
Als Bennett hier top 10 rijdt dan heeft hij het goed gedaan!
19-02-2016 12:38
Twitteraccounts geven inmiddels 4 verschillende winnaars: nibali, fuglsang, sepulveda en dumpulin
19-02-2016 12:39
Wat een chaotische berichtgeving zeg. Niet te volgen. Ben benieuwd waar Bennett en Dumoulin nu uiteindelijk terecht zijn gekomen.
19-02-2016 12:39
Ik denk dat Hofland heeft gewonnen ;)
19-02-2016 12:40
Ik vind het ook zo grappig dat het officiële twitter-account er in de slotfase van de koers gewoon opeens helemaal mee ophoudt. Lekker amateuristisch weer, haha.
19-02-2016 12:41
PCS zet Dumoulin nu op 4
19-02-2016 12:41
José Been heeft via Wanty deze uitslag gehoord:

1. Nibali
2. Bardet
3. Fuglsang
4. Dumoulin
19-02-2016 12:42
Iedereen kan een twitteraccount maken en iemand tot winnaar uitroepen. De kans dat Katyusha daar iemand ter plekke heeft met een snelle verbinding lijkt me groter, dan dat de cyclingnieuwsen of Wido Ekkels van deze wereld goed gokken.
19-02-2016 12:42
Jose been heeft vaak wel gelijk. Wel goed van Dumoulin
19-02-2016 12:43
Bennet nu op 7 volgens pcs
19-02-2016 12:43
De nummer 108 staat bij PCS op bijna 14 minuten. Zijn ze dus toch al een tijdje binnen. Geen idee waarom het zo lang duurt voordat er bevestiging is.
19-02-2016 12:43
PCS heeft de uitslag!!
19-02-2016 12:45
wel jammer dat er geen tijdrit is, anders had Tom ze er nog wel opgelegd...
19-02-2016 12:46
@elrio: Dumoulin staat nu al wel op 40s achter Nibali, dus dan kom je er met een kort tijdritje alsnog niet.

Reacties zijn gesloten.