Volg hier de koninginnenrit  in de Tour of Oman 2016
vrijdag 19 februari 2016 om 07:51 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Tour of Oman 2016

In de Ronde van Oman staat vandaag een etappe met aankomst bergop op het programma. De finish op Green Mountain (Jabal Al Akhdhar) vormt het zwaartepunt van deze rittenkoers. De stijgingspercentages zijn indrukwekkend. Bijna constant schommelen deze rond de twaalf procent, waarna er ook in de slotkilometer (dertien procent gemiddeld) geen tijd is om op adem te komen.

De renner die als eerste boven komt op de 7,5 kilometer lange beklimming, gaat bijna altijd ook met de eindzege aan de haal. Sinds de introductie van de Green Mountain voltrok zich alleen in 2012 een ander scenario. Peter Velits finishte toen tien seconden achter Vincenzo Nibali, maar won wel de ronde. Wordt het vandaag opnieuw Nibali, of kunnen renners als Romain Bardet of Domenico Pozzovivo roet in het eten gooien?

De officiële start is om acht uur, de aankomst wordt verwacht tussen kwart over twaalf en kwart voor één. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing Tour of Oman 2016 (WielerFlits)
Officiële website Tour of Oman
Informatie etappe 4
Deelnemerslijst

Liveticker (organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
91 Reacties
19-02-2016 10:49
LyndaLid, Nibali weer aan het front zou top zijn. Samen met Cavendish en Boasson Hagen, herrijzen oude voorjaarshelden in 2016.
19-02-2016 10:56
@Wim
Cavendish een oude voorjaarsheld?
19-02-2016 11:01
@Purito, hij zal op MSR doelen?
19-02-2016 11:02
Ik zet mijn euro's ook op d Martin. Kon wel eens een heel mooi voorjaar gaan rijden!
19-02-2016 11:03
Martin was toch wat ziekjes?
19-02-2016 11:19
@NumberSeventeen: neen, maar aankomst op Jabal Al Akhdhar (ah die) zou ik best willen zien.
19-02-2016 11:40
@ Purito

Cav heeft toch San Remo, Kuurne en Scheldeprijs op zijn naam. Was ie in Gent-Wevelgem niet ook al goed? (niet de moeite nemend op het op te zoeken)
19-02-2016 11:41
Martin is hier overigens lang niet goed genoeg, volgens eigen zeggen althans.
19-02-2016 11:42
Het is wel onbegrijpelijk dat Qatar wel live wordt uitgezonden en deze koers niet. Natuurlijk heeft Eurosport ook de Ruta del Sol, maar die 2 bijten elkaar niet. En deze koers is toch nog een stuk interessanter dan Qatar. De enige keer dat ik dit live hebben kunnen zien was het jaar dat Robert won. Nou ja, dan maar de samenvatting vanavond.
19-02-2016 11:43
Komen ze al een beetje in de buurt van dat ding ?
19-02-2016 11:44
Nog 20km.
19-02-2016 11:44
Jammer dat deze niet live is te volgen, ik had graag de slotklim gezien (zonder voorkennis)
19-02-2016 11:45
Nog 20 km tot de finish. Dus nog 13 tot de voet
19-02-2016 11:53
Nibali, Bardet en Pozzovivo mede door de positionering van het klassement.
Martin verwacht ik niet omdat hij niet 100% is.
19-02-2016 11:54
Dan Martin voelde zich naar eigen zeggen "shit" dus schrijf die maar af.
19-02-2016 11:55
Inderdaad jammer dat we de slotklim niet kunnen zien. Zou hem zelf ook wel eens willen fietsen.
Als d Martin niet fit is dan wordt het misschien wel niets. Dat wist ik niet.
19-02-2016 11:56
Nog 10km en Katusha leidt de achtervolging. Dat is dan voor ...
19-02-2016 11:57
Jurgen!
19-02-2016 12:04
@Silent Hill: Waar zie je dat staan? Op twitteraccount al even geen update meer.
19-02-2016 12:06
Ik vind het altijd onbegrijpelijk dat koersen niet te volgen zijn via tv of een internetstream.

Er wordt toch gekoerst voor het volk? En niet voor de organisatie of de renners? Nou ja, juist bij deze woestijnkoersen is dat laatste natuurlijk wel het geval. Maar zij hebben wel weer zoveel geld dat ze er best een streaming tegenaan kunnen gooien zoals ze in de VS doen. Gelijk een mooie reclame voor het land...
19-02-2016 12:06
De Twitter van Katusha:

Team KATUSHA ‏@katushacycling · 11 min.11 minuten geleden
#TOO2016 Two minutes for the break with 11 km to go. #TeamKATUSHA leads the chase
19-02-2016 12:15
De klim zal nu wel begonnen zijn toch?
19-02-2016 12:18
@Munz

Als je zoekt op #too2016, en dan onder het kopje live, krijg je informatie van veel meer betrokkenen dan alleen de officiële liveticker. Er staat alleen wel vaak tien keer hetzelfde.
19-02-2016 12:18
Ze zouden nu ergens halverwege de klim moeten zijn.
19-02-2016 12:21
Sepulveda valt aan.. Martin en Porte kunnen niet meekomen

Reacties zijn gesloten.