Volg hier de koninginnenrit in de Ruta del Sol 2017
donderdag 16 februari 2017 om 12:00 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Ruta del Sol 2017

De tweede etappe van de Ruta del Sol 2017 is de koninginnenrit. Met drie gecategoriseerde beklimmingen, talloze ongecategoriseerde heuvels onderweg en een slotklim van eerste categorie naar Alto Peña del Águila is het parcours pittig te noemen. De Alto Peña del Águila is een korte maar steile beklimming. Over een lengte van vijf kilometer stijgt de weg gemiddeld aan 9,4 procent. Spektakel gegarandeerd!

Het startschot wordt gegeven om 12:15. De aankomst wordt verwacht tussen half vijf en vijf uur. De wedstrijd wordt vanaf 15:30 live uitgezonden op Eurosport 2 met commentaar van José Been en Bobbie Traksel. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links

Starttijden

Website Ruta del Sol
Voorbeschouwing Ruta del Sol 2017
Deelnemerslijst Ruta del Sol 2017
Parcours etappe 2

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
72 Reacties
16-02-2017 12:15
Is Eurosport 2 de betaalzender? Of gewoon overal te ontvangen op tv?
16-02-2017 12:31
Zit vaak in een aanvullend pluspakket (in ieder geval bij Ziggo)
16-02-2017 12:47
Nog maar weer eens proberen.
Volgens de ticker op Twitter is er een kopgroep in de aanval met 3"45 voor op het peloton na 16 km. Er tussenin zit Diego Rubio (Caja Rural) op 1"30 van de kopgroep. De gegeven rugnummers staan volgens PCS voor de volgende renners:

21 - Tim Wellens (Lotto-S)
76 - Antonio Nibali (Bahrein)
86 - Georg Preidler (Sunweb)
114 - Xandro Meurisse (Wanty-Groupe)
131 - Felix Grosschartner (CCC)
16-02-2017 12:55
Wellens heeft zich gisteren gespaard en gaat voor vandaag voor een lange solo (met wat helpers bij zich). Wordt er nog regen verwacht later, hetgeen zijn kansen op succes zullen vergroten...
16-02-2017 12:56
Preidler gaat lekker, zo'n renner waar je stiekem n beetje fan van kunt zijn :). Vanmiddag maar wat eerder naar huis om dit eens te kijken.
16-02-2017 13:00
De luiaard van Limburg zal zijn naam vandaag weer alle eer aan doen, zie ik.
16-02-2017 13:09
Ik had toch wel iemand van TLJ verwacht vandaag (iemand als Tolhoek bijvoorbeeld). Wellens heft vaak een neusje voor de juiste ontsnapping dus schrijf hem maar alvast op voor een mooie notering vandaag
16-02-2017 13:17
De aanvaller van TLJ moet eerst nog even inrijden. De verwachting moet dan ook nog even worden bijgesteld.
16-02-2017 13:41
@jvh93 TLJ stuurt nooit iemand mee met een ontsnapping en met de echte top kunnen ze ook niet mee. Daarom rijden ze altijd achter de feiten aan en winnen ze zo weinig.
16-02-2017 13:46
Dat is wel weer een beetje negatief @flyellus42
er zal wel degelijk een plan zijn en het is niet altijd zo dat ze niemand mee willen sturen, maar het is ook een kwestie van mee kunnen gaan en het juiste moment kiezen om mee te springen. Vanaf de zijlijn is het voor ons wel erg makkelijk praten (ook voor mij hoor)
16-02-2017 13:53
Al met al is men tevreden met het rustig meepeddelen in het peloton...
16-02-2017 14:19
Zo flyellus42 gaat het een beetje. Nog steeds boos omdat je die ene keer helemaal naar Limburg was gereisd met het openbaar vervoer om je helden in het echt te zien en toen bleek dat ze na een mindere wedstrijd geen handtekening wilden zetten op je petje? Gelukkig kan je de diepgewortelde haat die daaruit is ontstaan nu dagelijks botvieren op het internet! Chapeau.
16-02-2017 14:51
@flyellus42, lees nog maar eens de interviews met gesink terug van de vuelta van vorig jaar. Vaak is het gewoon geluk om in de juiste ontsnapping te zitten. Sommige springen overal mee, andere proberen ietsje meer te sparen en springen wat minder vaak mee met ontsnappingspogingen. Gesink vond het iig een fikse uitdaging om altijd mee te zitten in de juiste ritten.
16-02-2017 14:54
Ja maar....je hoeft toch maar op één knopje te drukken om in de ontsnapping te zitten? ;)
16-02-2017 15:04
Het woord 'tevreden' zal wel weer klinken in het TLJ-kamp, zoals zo vaak! Of, het is maar een voorbereidingskoers, de echte prijzen worden verderop in het seizoen verdeelt. Aan de andere heeft de oranjebrigade van Roompot ook de slag gemist!

Misschien Jaq Orie naar de wielrenners halen; want winnen is niet alleen fysiek maar ook zeker mentaal.
16-02-2017 15:05
@thorsen +1 - ctrl +alt = ontsnapping.
16-02-2017 15:12
Ik vind dat hier wel wat hard wordt uitgehaald naar flyellus42, ik begrijp wel wat hij bedoelt.
Je kan wel eens een ontsnapping mislopen maar over en gans jaar heeft het niets meer met geluk te maken, wel met de aard van het beestje. Feit is gewoon dat de Belgische Lotto veel agressiever koerst dan de Nederlandse. De Gendt, Wellens, Wallays, ... Allemaal hebben ze al succes gehad met een vroege vlucht. Maar ze hebben het wel meer dan 1 keer moeten proberen...!!!
16-02-2017 15:19
Iemand nog een stream?
16-02-2017 15:20
@Vinyakke: De Belgische Lotto gaat dan ook minder vaak voor een klassement bv. Zo heeft elk team wel zijn speerpunten.
16-02-2017 15:21
@Vinyakke - Gesink niet gezien tijdens de Vuelta?

Misschien dat de renners die hier rijden nog niet voldoende vorm hebben en/of gezien hun jeugdige leeftijd niet de ervaring om in de juiste ontsnapping te zitten. Wellens is een rasaanvaller, die heeft daar een neusje voor. Maar daar zijn er geen 50 van in het peloton. Het gaat allemaal om het hebben van reële verwachtingen. TLJ, rijdt hier met een minder ploeg omdat ze nog twee koersen rijden. Hopen is wat ander dan dat je het ook mag verwachten. Maar dat is voor sommige een moeilijk verschil om te begrijpen.
16-02-2017 15:22
Sven241 nog 9 minuten en kan je los op Eurosport 2, daar zal vast wel ergens een stream voor te vinden zijn.
16-02-2017 15:25
TLJ heeft eigenlijk wat meer types zoals Weening en Terpstra nodig, die wat meer aanvalslust hebben. Maar goed ik snap ook wel dat ze de kopmannen extra willen ondersteunen, maar goed als dat het waard is voor een 7e plek is dan een tweede. Dat is de afweging die ze moeten maken ivm budget waarschijnlijk.
16-02-2017 15:25
Ben niet thuis op t moment, dus t zal dan een stream worden.
16-02-2017 15:37
Van Asbroeck is het seizoen ook weer lekker begonnen zie ik, tweede DNF op rij
16-02-2017 15:37
Wellens gaat voor een 'Wellensje'

Om te reageren moet je ingelogd zijn.