Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van Romandië 2018
zaterdag 28 april 2018 om 13:20 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van Romandië 2018

In Romandië staat de koninginnenrit op het programma. Primož Roglič start in de leiderstrui, maar hij verdedigt een voorsprong van slechts zes seconden op Egan Bernal. Weet de Sloveen stand te houden? Volg de wedstrijd hier op WielerFlits.

De koninginnenrit volgt van en naar Sion. Er moet maar liefst 3684 meter geklommen worden, verdeeld over vijf beklimmingen. Van deze vijf beklimmingen zijn er drie van de eerste categorie: Ovronnaz (8,8 km aan 9,5%), Vercorin (9,8 km aan 8,1%) en Les Collons (13,3 km aan 6,4%). De top van de Les Collons, de laatste beklimming van de dag, ligt op een kleine dertig kilometer van de streep. Na een lange afdaling is er een vlakke aanloop naar de finishlijn, welke wederom een beetje oploopt. Geen finish bergop in deze Ronde van Romandië. Eurosport zendt de wedstrijd vanaf 16:00 op het hoofdkanaal uit.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Romandië 2018 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
109 Reacties
28-04-2018 16:09
iemand een stream? Eurosport hier zend het niet uit :(
28-04-2018 16:10
@ikbenprocycling,
Hoe dan? Ga ik ook eens proberen.
28-04-2018 16:11
Koppelaanvallen zijn in.
28-04-2018 16:11
Tiz cycling?
28-04-2018 16:12
Quintana lost :)
28-04-2018 16:16
Bergtrui lost ook. Jammer Marco.
28-04-2018 16:19
34 man nog in het peloton dat met 56 km te gaan nog maar 1 min achter ligt op vluchters

Edit: 42 man nu terwijl ze de teugels weer wat laten vieren en slotklim op komst is
28-04-2018 16:21
@leegloper , gewoon onder de i knop op je AB. Daar zie je (ik) soundtrack staan. Met pijltje naar rechts (joystick) krijg je Engels
28-04-2018 16:21
Clement nog in peloton?
28-04-2018 16:23
Peloton gaat voor de dagzege, Buchmann en Izagirre komen niet echt weg.
28-04-2018 16:23
Nee, die is er af....
28-04-2018 16:28
@Johnny en iLLan
Wat een sneu geneuzel van jullie, blijkbaar beiden met het verkeerde been uit bed gestapt. Ik geef gewoon aan dat ik Been echt niet zo erg vind. Er valt altijd wel wat te zeggen over het commentaar. Het gaat uiteindelijk om de wedstrijd en dan maakt commentaar wat mij betreft niet uit, zoals iLLan aangeeft. Als je het gezeik vindt iLLan, kun je ook gewoon niet reageren.

Gaat er wel leuk aan toe. Sky rijdt als trein fijn voor Roglic en Kruijswijk.
28-04-2018 16:32
Wat hadden Carty, Nieve en Pernsteiner het moeilijk in de afdaling om bij te blijven. Was het toen weer De Gendt op kop?
28-04-2018 16:33
@ikbenprocycling,
Bedankt. Bij mijn tv werkt het iets anders, maar ik heb het gevonden. Eigenlijk luister ik toch liever naar Kroon.
28-04-2018 16:37
Nu de laatste klim en dan lange afdaling.
28-04-2018 16:43
@leegloper ok :-) ik wissel af. Overigens is de mute knop soms ook een uitkomst. En ik kan echt genieten wanneer het geluid van de commentatoren even uitvalt en alleen allerlei geluid in koers ‘van de weg’ te horen is
28-04-2018 16:45
Waarom past De Gendt, terwijl hij zo sterk reed? Omdat hij morgen opnieuw wil proberen? Hij is gene gewone.
28-04-2018 16:46
Roglic ziet er weer sterk uit hoor.
28-04-2018 16:48
Skytrein haalt stofkam door groep. Wachten op Bernal nu.
28-04-2018 16:52
Vrij grote groep nog.
28-04-2018 16:56
Roglic twee vingers in de neus lijkt het.
28-04-2018 16:56
Kom op Roglic zelf nu.
28-04-2018 16:56
Daar zijn we al.
28-04-2018 16:56
Ik krijg hier een Tourmalet 2010-gevoel van.
28-04-2018 16:57
Lekker duel.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.