Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van Romandië 2018
zaterdag 28 april 2018 om 13:20 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van Romandië 2018

In Romandië staat de koninginnenrit op het programma. Primož Roglič start in de leiderstrui, maar hij verdedigt een voorsprong van slechts zes seconden op Egan Bernal. Weet de Sloveen stand te houden? Volg de wedstrijd hier op WielerFlits.

De koninginnenrit volgt van en naar Sion. Er moet maar liefst 3684 meter geklommen worden, verdeeld over vijf beklimmingen. Van deze vijf beklimmingen zijn er drie van de eerste categorie: Ovronnaz (8,8 km aan 9,5%), Vercorin (9,8 km aan 8,1%) en Les Collons (13,3 km aan 6,4%). De top van de Les Collons, de laatste beklimming van de dag, ligt op een kleine dertig kilometer van de streep. Na een lange afdaling is er een vlakke aanloop naar de finishlijn, welke wederom een beetje oploopt. Geen finish bergop in deze Ronde van Romandië. Eurosport zendt de wedstrijd vanaf 16:00 op het hoofdkanaal uit.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Romandië 2018 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
109 Reacties
28-04-2018 14:29
Nu is het 45 km tot de voet.. tijd zat Clement om terug te komen
28-04-2018 14:32
@Baik-Baik nee, niet echt. Hij is wielrenner geweest oa bij Jo Piels.. nooit een hoogvlieger. Verder ploegleider bij het RDT en de vrouwenploeg van Rabobank en trainer en vriend van Van de Breggen. Schijnt wel goed te liggen in de groep.
28-04-2018 14:33
Eurosport is niet met Been!
Dus men kan rustig kijken.
28-04-2018 14:36
Denk dat een groot deel van het peloton wel weer terug zal keren op het vlakke. Aan de andere kant zullen ze deze kopgroep niet meer dan enkele minuten ruimte gaan geven.
28-04-2018 14:40
Bij dit soort etappes zie ik graag meer dan het laatste anderhalf uur op TV.
28-04-2018 14:44
De vijf koplopers krijgen niet echt veel ruimte; ik denk niet dat die het tot het eind uit gaan zingen.
28-04-2018 14:53
Tankink en Clement op kop van het peloton.
28-04-2018 14:55
@josi
Met De Gendt erbij weet je maar nooit of er iemand vooruit blijft.
28-04-2018 15:03
Het zou voor Lotto Jumbo niet eens zo ongunstig zijn mocht de kopgroep vooruit blijven (mbt de boni's).
28-04-2018 15:25
Tankink en Clement kunnen beter temporiseren ipv verschil op 2 minuten te houden. Zo leg je de druk bij de concurrentie en spaar je je eigen renners.
28-04-2018 15:32
@Jean Dumas, Ik vermoed dat de rol van Tankink en Clement sowieso wel uitgespeeld zal zijn zodra ze aan de Vercorin beginnen. Dan is het aan Kruijswijk en Roglic zelf.
28-04-2018 15:34
met pernsteiner op 2.35 moet je toch uitkijken !
28-04-2018 15:35
@oborobo ik weet niet wie ik erger vind, Been of Vanbelleghem
28-04-2018 15:39
@Spruch

Hou eens op met zeiken man, Vanbelleghem is gewoon prima om naar te luisteren.
28-04-2018 15:42
@Johnny

Beetje op je teentjes getrapt. Mensen mogen toch een eigen mening hebben. Persoonlijk vindt ik Vanbelleghem ook uit de hoogte doen af en toe, maar hij is minder erg dan Been.
28-04-2018 15:45
Betancur afgestapt; niet echt een goed voorteken voor de Giro.
28-04-2018 15:45
3km voor de top van de Vercorin neemt Sky het commando van TLJ over.
28-04-2018 15:48
Come on, Bernal!!
28-04-2018 15:50
pernsteiner staat op 2.35,ze moeten ze niet te veel geven !
28-04-2018 15:53
Stream?
28-04-2018 15:57
Ik had meer demarrages van Sky verwacht, maar misschien toch weer hun gebruikelijke tactiek.
28-04-2018 15:59
Edit: sneu geneuzel
28-04-2018 15:59
Roglic is wel een goede daler toch? Als hij niet al te veel achter ligt na de laatste beklimming zou hij het wel goed kunnen maken.
28-04-2018 16:07
Gisteren ontdekt op ziggo hoe supersimpel het commentaar te switchen is naar Engels wanneer ik weer eens te erg last heb van de Vlaams-NL duos.
28-04-2018 16:09
Tot op heden is het ok zoals de etappe zich ontwikkeld.
Nog 2 beklimmingen te gaan en Roglic en kruijswijk hebben Clement nog in steun en Sky helpt nu mee aan kop peloton.
Go Roglic, go team stevie, go tlj!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.