Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van Kroatië 2018
donderdag 19 april 2018 om 13:00 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van Kroatië 2018

In de Ronde van Kroatië staat vandaag de koninginnenrit op het programma. De etappe speelt zich volledig af langs de westkust van Kroatië, waardoor de windgoden weleens hun partij kunnen meeblazen.

Na een honderdtal kilometer, met onderweg enkele klimmetjes, begint op 28 kilometer van de finish de slotklim. De klimgeiten zullen 1600 hoogtemeters moeten overwinnen, wat de gemiddelde hellingsgraad rond de 6% brengt.

De start is om 13:15, de aankomst wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport begint om 15:30 met de live-uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Kroatië 2018 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
30 Reacties
19-04-2018 14:15
5 renners voorop, Jon Bozic (adria), Emil Dima (msTina), Mateo Frankovic (Meridiana), Nicolaj Brochner (Holowesko) & Nick van de Lijke (roompot), inmiddels voorsprong van 5.28
19-04-2018 14:40
Benieuwd of Weening nog iets kan klaarspelen op die slotklim.
19-04-2018 15:55
Livestream voor de geïnteresseerden:
http://www.cyfo-live.com/cyfo5.html
19-04-2018 16:04
Gruwelijke slotklim
19-04-2018 16:49
Gruwelijk ja - maar schitterend om naar te kijken. Wat een landschap!
19-04-2018 16:50
De koers is trouwens ook op Ziggo Sport (voor de Ziggo-abonnees). Met Thomas Dekker als co-commentator.
19-04-2018 16:57
Heb de indruk dat Eg beter is dan Brambilla.
19-04-2018 16:58
@ditisdavid
Ik heb eigenlijk het idee dat Eg sowieso de beste van de hele groep is.
19-04-2018 17:03
Dat zou me ook niet verrassen nee.
19-04-2018 17:03
Eg goed bezig.
19-04-2018 17:07
Brambilla gaat er zo doorheen zakken.

Edit: Of niet lol.

Edit: Of toch.
19-04-2018 17:07
Mensen, wat een rots wordt hier beklommen.
19-04-2018 17:10
Trek duidelijk voor de verkeerde gekozen. Dom en zonde als je Eg ook in Abu Dhabi bezig zag. Dit is dan toch juist een rondje om een jong talent voor z'n eigen te laten rijden.
19-04-2018 17:14
Eg moet van achteren nog steeds het kopwerk doen. Geweldige tactieken daar bij Trek.
19-04-2018 17:14
Weening, wat is die sterk. Komaan.
19-04-2018 17:16
Steilste stuk moet zelfs nog komen.
19-04-2018 17:16
Toch wel bijzonder: ik zit nu een half uur naar deze koers te kijken en heb nog geen toeschouwer gezien, geloof ik.
19-04-2018 17:18
Jaaaaaa.... Weening. Daar gaat ie. Komaan volhouden nu.
19-04-2018 17:18
Ah daar gaat de Harkemaar!
19-04-2018 17:19
Mooi om Weening weer eens zo te zien.
19-04-2018 17:20
Gewoon buitenblad he. Wat een gast, wauw.
19-04-2018 17:23
Die Gidich laat hier ook zien dat hij wel meer kan dan alleen sprinten.
19-04-2018 17:24
Kom op Pieter. Blijf Harken Maar.
19-04-2018 17:25
Kan Weening ook niet een motor voor zich krijgen? Het wordt de achtervolger wel wat makkelijker gemaakt zo.
Edit: juist, dat is beter.
19-04-2018 17:28
Weening hongerklop?????

Om te reageren moet je ingelogd zijn.