Volg hier de koninginnenetappe in Parijs-Nice 2017
zaterdag 11 maart 2017 om 12:20 Volg in Google

Volg hier de koninginnenetappe in Parijs-Nice 2017

Het is vandaag een uiterst belangrijke dag voor de klassementsrenners in Parijs-Nice. De koninginnenrit staat op het programma en die leidt het peloton naar het hoogste punt in de geschiedenis van de koers. 

De aankomst ligt namelijk op de 1678 meter hoge Col de la Couillole (zestien kilometer aan 7,1 procent). Hier krijgen de concurrenten van klassementsleider Julian Alaphilippe een mooie kans om hem aan te vallen. Kan de Fransman van Quick-Step Floors standhouden? Het antwoord weten we rond half zes, want dan wordt de finish verwacht. De etappe begint om 12:35. Livebeelden komen via Sporza (16:10), Eurosport 2 (na Parijs-Nice) en de website van de NOS (16:05). Bespreek hier het verloop van de koers.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Nice 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours etappe 7
Deelnemerslijst

Livestream (NOS.nl, vanaf 16:05)

Liveticker (website organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
72 Reacties
11-03-2017 14:18
@Belmonte @themax1992

Grappig dat jullie dit aanhalen. Heb gisteren net dat filmpje van die rit op Youtube zitten te kijken. Dat was toen de klim vanuit Malaucene en de finish was in Mont Serein. Dan zit je nog een aardig stuk onder de top. Volgens mij ergens rond dë 1300 meter hoogte.
11-03-2017 14:19
Ik zie het al op de link van nicolaivinovic .
11-03-2017 14:19
[quote] Livebeelden komen via Sporza (16:10), Eurosport 2 (na Parijs-Nice) [/quote] Of na de Tirreno-Adriatico.
11-03-2017 14:27
Kom op Contador, verpulver het veld. Maar goed, maybe wishful thinking here.
11-03-2017 14:36
@Themax en @alsjewint thnx voor de geschiedenisles. Was het vergeten. Alleen onthouden dat Evans toen verschrikkelijk wieltje zat te zuigen
11-03-2017 15:28
Zou natuurlijk leuk zijn een duo COntador en onze Bram in de aanval :P hahaha
11-03-2017 16:00
@ajw
Laatste stuk naar Mont Serein is hels maar als afdaling schitterend recht om boven de 100 uit te komen, wel tijdig remmen voor de naderende haar speld(wie verzon dit ooit) bocht.
11-03-2017 16:01
@Andor, hij staat zonder gekkigheid 14e in het AK, op weg naar een wereldprestatie dus!
11-03-2017 16:04
Ongelofelijk dat eurosport, koninfinnerit in Parijs Nice en tirreno en zit gvd schansspringen te kijken
11-03-2017 16:09
@Stoempen op de pedalen
Voor 4,99 euro per maand heb je gewoon Eurosport 1 en 2 zonder reclame. Een beetje wielerfan heeft dat er toch wel voor over. Vooral gezien het programma wat ze dit jaar uitzenden.
11-03-2017 16:17
sterker nog, laatste twee ritten catalonie zijn alleen op die player te zien vanwege motoGP
11-03-2017 16:43
Ik schakel net in maar zit Bram er nog bij? Zou toch eeen wereld prestatie zijn als hij in de top blijft staan
11-03-2017 16:46
Net omgeschakeld, calmejane in de aanval, gallopin gelost. Oomen er nog bij, de Tank nog niet gezien
11-03-2017 16:49
@schipperaar

Nu begin je een beetje aan mijn jeugd nostalgie te raken. Inderdaad zo'n afdaling waar je ging voor 100km/h. Ik heb dat overigens nooit kunnen halen en die bocht met samengeknepen billen maar net gehaald. Mooiste herinnering is voor mij dan toch de klim vanuit Malaucene op een prachtige dag in april waarbij de Ventoux al helemaal tot boven open was.
11-03-2017 16:53
Met Calmejane en Latour hebben die Fransen toch weer wat leuks in huis. Sunweb zou er goed aan doen om Barguil te ruilen voor 1 van die 2. Ik zie hem niet echt meer beter worden dan dit 'net niet' niveau.
11-03-2017 16:59
@bauke

De ontwikkeling van Barguil was ook zo stormachtig.
Je vergeet trouwens Gaudu, de winnaar van de laatste Tour de avenir
11-03-2017 17:01
Oomen zit er nog soepel bij, benieuwd waar hij vandaag uit kan komen. Misschien morgen vanaf de start proberen mee te zitten? Die vrijheid zou hij van het peloton en de ploeg toch wel mogen krijgen.
11-03-2017 17:03
Tja, dan hebben we net de TA gezien met een mooie, boeiende koers. En dan nu weer zo'n saaie Sky-train die de hele boel afknijpt en doodlegt.
11-03-2017 17:05
@Tuubke,
Eerste deel Terminillo was ook vrij saai. Hopelijk komt er straks nog vuurwerk.
11-03-2017 17:07
Da's waar, het is inderdaad nog wel een heel eind zie ik nu.
Edit: ik trek mijn woorden snel in, want het spel is op de wagen!
11-03-2017 17:09
Alaphillipe gelost. Oomen ook maar gaat er nu voorbij. Los Barguil, Oomen, je bent sterker.
11-03-2017 17:13
Dit bericht is verwijderd
11-03-2017 17:16
Zakarin houdt niet over. Staat op lossen
11-03-2017 17:16
Inderdaad. Oomen moet gewoon inhouden.
11-03-2017 17:17
Heerlijke stijl heeft die Latour toch haha

Om te reageren moet je ingelogd zijn.