Volg hier de ingekorte slotrit van de Ronde van Zwitserland 2016
zondag 19 juni 2016 om 15:45 Volg in Google

Volg hier de ingekorte slotrit van de Ronde van Zwitserland 2016

Een spectaculaire etappe van slechts 57 kilometer vandaag in de Ronde van Zwitserland. Dit was niet het plan, maar het slechte weer op de Albulapass heeft de organisatie doen besluiten de etappe in te korten. Gaat er nog vuurwerk komen? Volg het hier op WielerFlits.

Om 16.00 uur gaan de renners eraan beginnen voor 57,7 kilometer vanuit La Punt naar Davos. Onderweg ligt nog de Flüelapass, die gaat tot boven de 2300 meter boven zeeniveau. De finish staat gepland tussen 17.10 en 17.30 uur.

Eurosport 1 zendt de koers live uit vanaf 15.50 uur. Belgische kijkers kunnen vanaf 15.55 uur inschakelen op Telenet Play Sports.

suisse

Links
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)

Livedata van renners (Velon)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
73 Reacties
19-06-2016 17:05
Ik wou net zeggen. Pantano is ontzettend rap. Dat was hij al binnen het Colombiaanse circuit.
19-06-2016 17:06
Kelderman heeft het koud, daarom gelost.

Barguil ook niet echt sterk. Deze ronde behoorlijk in de steek gelaten door Geschke en ten Dam.
19-06-2016 17:06
Wat is die Lopez sterk hier zeg, amai. Eveneens Pantano trouwens. Mooie koers zo!
19-06-2016 17:06
Eerst maar eens gaan knechten voor Kruijswijk. En de Tour voordagsuccessen.
19-06-2016 17:07
Wow, Spilak is echt heel matig dit jaar.

Eigenlijk heel Katusha, uitgezonderd Zakarin. En misschien Kristoff.
19-06-2016 17:08
En Lopez de nieuwe Quintana.

Of Quintana de oude Lopez.
19-06-2016 17:08
Team Nl, neem aan een grapje. Maar dit stelt wel erg teleur.
19-06-2016 17:08
[quote]bart12 - 19 juni 2016 om 17:01
ongekend triest kelderman[/quote]
Aldus Wielerflits.
19-06-2016 17:10
Ik denk dat ze bij TLJ toch zorgen hebben met het oog op de Tour. Gesink geen goede voorbereiding, als hij het al haalt. Kelderman gaat ook niet lekker de Tour in.
19-06-2016 17:11
Nou Lopez kunnen we ook alvast afschrijven als 'poule-verrassing' voor de Vuelta ;)
19-06-2016 17:11
Jullie zijn allemaal al vergeten volgens mij hoe Gesink rond reed in Zwitserland vorig jaar.
19-06-2016 17:11
Overigens weer Astana dat alles wegrijdt op de laatste twee dagen van een ronde.
19-06-2016 17:11
Lopez geeft fietsles.
Kelderman heeft in ieder geval niet te vroeg gepiekt.
Maar ik vrees dat hij gewoon niet goed genoeg is. Helaas.
19-06-2016 17:12
No worries Boelie, Lindeman pakt wel een paar etappes
19-06-2016 17:13
Ik snap niet zo goed wat er zo teleurstelt? Dat Kelderman niet de klimmer is waar velen zo op hopen? Dat is toch al een hele lange tijd bekend? Sterker nog, die klimmer is hij toch überhaupt nooit geweest?
19-06-2016 17:14
Reclameblok in de laatste 20km, are you kidding me?
19-06-2016 17:15
Waarom hebben ze de finish hier niet op de top gelegd? Een hele berg schrappen vanwege gevaar en dan alsnog een afdaling als deze opnemen...
19-06-2016 17:16
Kelderman was de afgelopen etappes incl. vandaag respectievelijk goed, slecht, goed en slecht. Dit kan niet aan de uitwerking van een hoogtestage worden toegeschreven. Misschien beter om dezelfde conclusie te trekken als Wellens en zich voorlopig op dagsuccessen te focussen.
19-06-2016 17:16
Maar Gesink is geen Kelderman. Gesink had ik juist wel vertrouwen in. Kelderman zie ik liever in ontsnapping meegaan, is ook aardig snel.
19-06-2016 17:16
@ iedereen

Al vergeten hoe Kelderman in de Giro 2014 reed? En de aansluitende Dauphiné?
19-06-2016 17:16
Volgens de twitter van LottoJumbo zou Wilco niet te ver achter de groep Talansky zitten
19-06-2016 17:16
@nasi nou ja, zijn meest aansprekende klassement is nog steeds Giro 2014, dat had in 2 jaar prima verbeterd kunnen worden.
19-06-2016 17:17
Dit bericht is verwijderd
19-06-2016 17:17
@nasibal
Tsja, maar Kelderman geeft iedereen telkens weer hoop dat hij het wél kan. Er is telkens wel weer iets mis, waardoor het de volgende keer wel beter zal gaan. Dat gaat het dan niet, maar dan blijkt er weer iets anders mis te zijn.. Ook probeert hij telkens weer voor een klassement te gaan, wat ons vertelt dat hij wel gelooft dat hij het kan. Dus ja, wat moet je ermee?
19-06-2016 17:18
als kelderman nu al tijd verliest tegen deze renners laat staan in frankrijk

Om te reageren moet je ingelogd zijn.