Volg hier de individuele tijdrit in de Eneco Tour 2016
dinsdag 20 september 2016 om 13:14 Volg in Google

Volg hier de individuele tijdrit in de Eneco Tour 2016

Met Dylan Groenewegen in de leiderstrui maakt de Eneco Tour zich op voor de eerste test voor het algemeen klassement. In en rond Breda staat een tijdrit op het programma van 9,6 kilometer. Wie deelt in het spel der seconden een eerste tik uit? 

De maandag zwaar gevallen Marco Coledan (Trek-Segafredo) start om 13.29 als eerste. Dik drie uur later rolt Groenewegen om 16.33 als laatste van het podium. De wedstrijd is live te zien bij Eurosport en L1. Bespreek het verloop van de tijdrit hier op WielerFlits.

Starttijden favorieten en laatste tien renners
14.00: flag-by Vasil Kiryienka (flag-wc)
14.01: flag-au Rohan Dennis
14.26: flag-nl Tom Dumoulin
14.28: flag-be Greg Van Avermaet
14.35: flag-cz Zdeněk Štybar
14.36: flag-at Matthias Brändle
14.31: flag-nl Jos van Emden
14.54: flag-es Ion Izagirre
14.57: flag-nl Niki Terpstra
15.00: flag-gb Geraint Thomas
15.04: flag-nl Lars Boom
15.05: flag-be Tim Wellens
15.14: flag-de Tony Martin
15.43: flag-nl Wilco Kelderman

16.15: flag-no Alexander Kristoff
16.17: flag-no Edvald Boasson Hagen
16.19: flag-nl Brian van Goethem
16.21: flag-be Bert Van Lerberghe
16.23: flag-it Matteo Bono
16.25: flag-sk Peter Sagan
16.27: flag-be Laurens De Vreese
16.29: flag-be Frederik Backaert
16.31: flag-fr Nacer Bouhanni
16.33: flag-nl Dylan Groenewegen

Links
Voorbeschouwing Eneco Tour 2016
Website organisatie

Liveticker (Organisatie, vanaf 14.45)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
88 Reacties
20-09-2016 14:39
Zwak
20-09-2016 14:39
Dumoulin 11m09.
20-09-2016 14:41
Maaaatttiiiigggg
20-09-2016 14:41
Dumoulin op 20 sec van Dennis!!!!
20-09-2016 14:41
Ook zwak
20-09-2016 14:42
Ah daar is onze roeptoeter miguelon die meteen zijn oordeel klaar heeft.
20-09-2016 14:42
Dumoulin is 14 sec.langzamer dan in 2014, dus minder goed in vorm en kan vermoedelijk de eindwinst in de Eneco Tour wel vergeten.
20-09-2016 14:43
Gelet op de verschillen tov roglic en dumoulin, denk ik niet dat er iemand nog aan de tijd van Dennis komt.
20-09-2016 14:43
Van emden 10 53
20-09-2016 14:44
Van emden wel goed, maar helaas net langzamer dan Dennis.
20-09-2016 14:44
Ook zwak, Zjoske, lieverdje, gaat over GVA, zwak over Dumoulin, over wie 'roeptoeter' ik juist vlgs jou???
20-09-2016 14:45
ik ben erg benieuwd naar Bodnar.
20-09-2016 14:46
Over allebei. Je trekt je conclusies zonder dat je weet wat er aan de hand is. Misschien is Tom wel iets tegengekomen?
20-09-2016 14:46
@Zjoske, mss moet jij eerst eens naar jezelf kijken voor je denkt anderen te beschuldigen, je was blijkbaar net niet snel genoeg met je reactie, pech gehad
20-09-2016 14:47
Iemand al een werkende livestream?
20-09-2016 14:57
@ miguelon:
als je niet verder komt dan zwak, zwak en zwak ben je toch wel aan het roeptoeteren hoor. ;)
20-09-2016 14:57
@miguelon
Verklaar je nader...?
20-09-2016 15:00
Dumoulin duidelijk niet zijn "pijnstiller" genomen zoals in rio
20-09-2016 15:03
l1.nl
20-09-2016 15:05
@Zjoske, dus jij vindt dat er bij tijdritten in het volgtopic enkel (onmiddellijk) mag gezegd worden dat iemand sterk reed, maar niet dat hij zwak reed??? Nu mag je ieder volgtopic bij tijdritten in de voorbije maanden gaan opdissen, je zal jouw opmerking honderden keren mogen neerschrijven...Probeer jezelf er toch niet zo uit te kletsen, je dacht dat ik de commentaar alleen op Dumoulin wou geven, maar helaas voor jou gaf ik die ook op GVA, laat het nu maar zo...
20-09-2016 15:08
Wtf deed Kyrienka? Gooide direct zijn drinkbusweg en reed daarna in slakkentempo het parcours. Die leek niet vrolijk te zijn. Benieuwd wat daarachter zit.
20-09-2016 15:09
Geen berichten over pech onderweg voor Dumoulin. Misschien zit er iets tussen de oren: hij riep voor de Enecotour al dat het wel moeilijk zou worden om hem te winnen. Dat lijkt op vooraf de handdoek gooien.
20-09-2016 15:11
45 seconden te laat bij vertrek, Front Runner
20-09-2016 15:12
Dumoulin valt nog uit de top 10, leek meer op een ritje voor de vorm, dit zag er niet serieus uit.
20-09-2016 15:14
"zwak". "ook zwak". "geen 'pijnstiller' genomen".

Bravo. Hier spreken echte fans. Ga maar lekker successupporteren bij de honkballers ofzo. Of azijnzeik er op los in de ArenA . Maar kom hier alsjeblieft met normaal, constructief commentaar.

On: Hele scherpe tijd van Dennis dus? Kom net thuis dus moet even alles teruglezen. De mannen van TLJ lijken aan de reacties te lezen goed te rijden; maar een goede Dennis is op een tijdrit als deze moeilijk te kloppen. Ben benieuwd of Hagen dicht genoeg komt voor een gooi naar de leiderstrui (of kennen de komende massaspurts geen boni's, wel toch?)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.