Volg hier de GP Denain – Porte du Hainaut 2016
donderdag 14 april 2016 om 11:15 Volg in Google

Volg hier de GP Denain – Porte du Hainaut 2016

In het Noorden van Frankrijk maakt het peloton zich vandaag op voor de GP Denain. De Franse eendagskoers is dit jaar opgewaardeerd tot een 1.HC wedstrijd. Doorgaans wordt deze bijna 200 kilometer lange wedstrijd in de omgeving van Valenciennes beslist in een sprint.

Met AG2R La Mondiale en FDJ staan er twee WorldTour-teams aan het vertrek. Roompot Oranje Peloton is de enige Nederlandse ploeg aan de start. Raymond Kreder eindigde hier vorig jaar als vierde, in een wedstrijd die gewonnen werd door Nacer Bouhanni. De sprinter van Cofidis won eveneens in 2014, maar dit jaar ontbreekt hij.

De start is om 11:33, de aankomst wordt verwacht rond kwart voor vier. De wedstrijd wordt vanaf 14:34 live uitgezonden door Eurosport. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links
Site organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Cyclingpro.net)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
40 Reacties
14-04-2016 11:33
Dit is dé kans voor Raymond Kreder in mijn ogen.

[i]edit redactie: bedankt, aangepast[/i]
14-04-2016 11:36
En Colbrelli... die zijn ze ook lekker aan het uitknijpen. Zondag ook weer Amstel.
14-04-2016 12:11
Ik zeg barbier
14-04-2016 12:13
te volgen op Eurosport 1 vanaf 14.34
14-04-2016 12:25
Gokje, winst voor Christopher Opie
14-04-2016 12:50
Zo'n typische wedstrijd waarin Baptiste Planckaert 2de of 3de wordt.
14-04-2016 12:52
Pas op, Baptiste heeft het winnen dit jaar geleerd! (Is mss. trainingsmaatje van GVA geworden).
14-04-2016 12:59
Dumoulin, Reza, Colbrelli/Ruffoni, Smith, Kreder, Pozzato, Van Lerberghe en Planckaert zijn de namen die ik in de gaten ga houden. Tenzij Geniez de sprint kan voorkomen, dat is toch een prima renner die nu in de aanval rijdt.
14-04-2016 13:12
Andre Looy na een leegloper bij Kreder.
14-04-2016 13:26
Manzin
14-04-2016 13:28
Venturini, R. Kreder, Barbier...
14-04-2016 13:38
Drie Fransen op het podium. Barbier, Boudat, Yssaad. ;)
14-04-2016 13:39
3 koplopers op 4.10 van het peleton, Gert Joeaar (Cofidis), Alexandre Geniez (FDJ) & Tony Hurel (Direct Energie).
14-04-2016 13:41
Ben benieuwd voor wie FDJ nu kiest, de vorige keer dat Reza en Manzin samen reden met ook Chavanel er bij was het treintje: Chavanel-Reza-Manzin. Reza lijkt me op het moment nog sneller, maar Manzin zou wel eens de toekomst kunnen zijn en is hier ook niet kansloos, zo zonder wereldtoppers. Lastige keus.
14-04-2016 14:04
leuke wedstrijd, goed dat Eurosport er tijd aan besteeds. Word mooi... hoop op Reza.
14-04-2016 14:17
De voorsprong van de koplopers loopt al iets terug, de voorsprong op het peleton is nu nog 3.50
14-04-2016 14:25
ONE, AG2R, Roubaix, Delko-Marseille & Fortuneo rijden op kop van het peleton, inmiddels 3.35 voorsprong voor de koplopers
14-04-2016 14:41
Eurosport;toch niet met José Been!
14-04-2016 14:44
Mss ook eens de moment om barry markus nog eens te laten sprinten? Is zeer beloftevol binnen gekomen bij de profs, dit jaar weer geblesseerd uitgevallen in qatar maar lijkt me nu toch zo stilletjes aan weer voldoende wedstrijdritme te hebben opgedaan om zich ook nog eens aan een sprint te wagen. Wat hij enkele jaren geleden kon is hij als 25-jarige nu toch echt niet verleerd denk ik dan...
14-04-2016 14:49
@oborobo
Jawel, daar is ze weer.......

Voorsprong is inmiddels nog maar 2.25
14-04-2016 14:54
@TomVD: R.Kreder is misschien wel de beste sprinter hier, in elk geval bij de beste 3 denk ik. En dan is Looij hier ook nog. Voor Markus kiezen zou dus niet zo logisch zijn.
14-04-2016 15:08
@ hakkie2: Kreder is idd nog wel een stukje beter, daar kan ik weinig tegen inbrengen. Moest Kreder echter onderweg iets tegenkomen van valpartij of iets dergelijks dan zouden een looij en/of markus toch wel eens hun kans kunnen gaan. Ik schat Markus ook niet echt trager in dan Looij.
14-04-2016 15:12
@Tom: nee, Markus en Looij zijn denk ik gelijkwaardig. Maar Looij is natuurlijk wel 4 jaar jonger. Maar beide hebben ze nog niet echt veel kansen gehad dit jaar, om de één of andere reden rijdt Roompot altijd met alle 3 hun sprinters samen. Wat mij betreft een zeer onlogisch beleid, doet me aan Vacansoleil denken.

Looij was in de Handzame natuurlijk wel goed.
14-04-2016 15:14
De onvermijdelijke Jose Been. Bah wat een gruwel om aan te horen. Even het geluid dempen.
14-04-2016 15:17
onvermijdelijke discussie over Jose Been is veel vervelender. :)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.