Volg hier de GP Denain – Porte du Hainaut 2016
donderdag 14 april 2016 om 11:15 Volg in Google

Volg hier de GP Denain – Porte du Hainaut 2016

In het Noorden van Frankrijk maakt het peloton zich vandaag op voor de GP Denain. De Franse eendagskoers is dit jaar opgewaardeerd tot een 1.HC wedstrijd. Doorgaans wordt deze bijna 200 kilometer lange wedstrijd in de omgeving van Valenciennes beslist in een sprint.

Met AG2R La Mondiale en FDJ staan er twee WorldTour-teams aan het vertrek. Roompot Oranje Peloton is de enige Nederlandse ploeg aan de start. Raymond Kreder eindigde hier vorig jaar als vierde, in een wedstrijd die gewonnen werd door Nacer Bouhanni. De sprinter van Cofidis won eveneens in 2014, maar dit jaar ontbreekt hij.

De start is om 11:33, de aankomst wordt verwacht rond kwart voor vier. De wedstrijd wordt vanaf 14:34 live uitgezonden door Eurosport. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links
Site organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Cyclingpro.net)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
40 Reacties
14-04-2016 15:24
Er is nauwelijks van 'discussie' sprake toch ?
14-04-2016 15:27
Ik ben in elk geval blij dat Eurosport uit zendt, leuk om renners te zien die je anders weinig ziet. Zo nu Fournier in beeld, toch wel een veelbesproken renner van de laatste tijd en een renner die ik voor de laatste weken vooral kende als de man die Bohli versloeg op de kilometer op (ik denk) het EK baanwielrennen en me zo verbaasde.
14-04-2016 15:32
Zijn er al kanshebbers uitgeschakeld?
Zo las ik dat oa. Pozzato en Napolitano door het peloton achtergelaten werden... Als mijn vertaling vanuit het Frans enigszins klopt :)
14-04-2016 15:34
Pozzato is in elk geval gelost geweest, inderdaad. Geen idee of dat nog zo is, peloton is nog wel redelijk compleet.
14-04-2016 15:43
@Chaba
Helemaal mee eens!

@Redactie
Komt er nog een voorbeschouwing of een volgtopic voor de Tro Bro Léon die aankomende zondag wordt verreden?
14-04-2016 15:44
Been en Traksel beweren dat Colbrelli topfavoriet is terwijl ie vol in beeld op kop van het peloton sleurt haha. Die gaan gewoon voor Ruffoni vandaag. Net als Colbrelli de afgelopen twee jaar ook voor spek en bonen mee deed. Beentjes los fietsen voor zondag.
14-04-2016 15:56
[quote]@Redactie
Komt er nog een voorbeschouwing of een volgtopic voor de Tro Bro Léon die aankomende zondag wordt verreden?[/quote]Nee, komen we helaas niet aan toe. Wordt wel kort besproken morgen tijdens het wielerweekend.
14-04-2016 16:00
Colbrelli reed gisteren de Brabantse Pijl en zal zijn zinnen gezet hebben op de Amstel van zondag. Vandaag nog wat aan de conditie werken. Benieuwd of Ruffoni iets zal kunnen betekenen!
14-04-2016 16:04
Wat een nare val. Stomme vluchtheuvels. Dat gespring erover werkt ook niet..
14-04-2016 16:05
Ruffoni zit weer lekker te kwakken zeg
14-04-2016 16:05
errm ligt het aan mij of heb ik roompot helemaal niet gezien in de laatste kms?

Mooie sprint iig van McClay
14-04-2016 16:07
Zit er eentje bij de eerste tien. Of elf..
14-04-2016 16:07
Wat een ongelooflijke sprint zeg!
Prachtig beeld van bovenaf. Zoals hij tussen die renners door slalomde, wow!
14-04-2016 16:08
@Sephiroth: ligt aan jou, kwamen een paar keer goed naar voren met Looij in laatste positie. Konden alleen inderdaad niet in goede positie aan de sprint beginnen.
14-04-2016 16:15
ah ok, heb enkel de laatste 3km gezien op het werk, dus klein schermpje.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.