Volg hier de eerste etappe van Parijs-Nice 2016
maandag 7 maart 2016 om 11:30 Volg in Google

Volg hier de eerste etappe van Parijs-Nice 2016

Vandaag staat de eerste etappe in lijn op het programma in de Koers naar de Zon. Het lijkt een dag voor de sprinters, maar in de finale wacht de renners een aantal lastige stukken. Bovendien zijn de weersomstandigheden allesbehalve ideaal: bij de start is het zelfs aan het sneeuwen. Verrassingen zijn dus mogelijk.

De renners beginnen om kwart voor twaalf aan de wedstrijd. Het eerste deel van de koers is voornamelijk vlak, pas op het plaatselijke circuit van 23 kilometer – dat tweemaal moet worden afgelegd – krijgt het peloton een aantal hindernissen voor de kiezen. Er liggen namelijk twee onverharde stroken op het rondje van in totaal 2,1 kilometer en bovendien moeten de renners een  klimmetje van derde categorie overwinnen. De top van deze Côte du chemin du Tertre de la Motte (1 kilometer aan 3,7 procent) ligt op vier kilometer van het einde. Het laatste stuk gaat in licht dalende lijn. De verwachting is dat de winnaar tussen 16:24 en 16:51 de eindstreep gaat passeren.

Sporza en Eurosport beginnen om 15:15 aan de wedstrijd, de NOS laat de koers via een stream zien. Wie gaat vandaag winnen? Bespreek hier het verloop van de koers.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Nice 2016 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
182 Reacties
07-03-2016 15:29
Geen Kelderman! En zoiezo 2 LJ achteraan door drank te halen!!
07-03-2016 15:30
Sep is mee, maar voor de rest geen TLJ ..... Vooralsnog
07-03-2016 15:30
1 ste waaier is een feit.
07-03-2016 15:30
Nu aardig weertje hoor. Staat wel een matige wind, maar voor derest valt het nu wel mee.
07-03-2016 15:31
Sep mee en kelderman mee, mager maar de goede mannen
07-03-2016 15:32
Van Baarle goed mee
07-03-2016 15:32
Je kan ook niet even 5 minuten rustig naar de wc gaan bij dat wielrennen hè.
07-03-2016 15:32
@Jess, zeker dat Kelderman mee is?
07-03-2016 15:33
Nog < 40 km 2.15"
het is Koers. Peloton in stukken
07-03-2016 15:33
2de lotto-jumbo voor aan bij gekomen
07-03-2016 15:33
denk mannetje of 40 met iig terpstra, van baarle, kelderman, dumoulin, vanmarcke,matthews, verder veel sky, etixx en tinkoff
07-03-2016 15:34
Ja kelderman mee, kwam nog net aansluiten
07-03-2016 15:34
@Jesse, je hebt gelijk! Kelderman is mee! Iemand Dumoulin of Westra??
07-03-2016 15:34
Bling zit er ook bij. Benieuwd naar Dumoulin. Giant op kop dus ik gok van wel.
07-03-2016 15:34
Dumoulin mee in de groene trui. Ook Matthews, Contador, Kelderman, Majka, Vanmarcke, Thomas.
07-03-2016 15:34
De Kort vooraan, dus Dumoulin zal er ook wel zitten.

Ah.. groene trui natuurlijk!
07-03-2016 15:35
Geen Porte en geen Costa en geen 1 man van Katusha vooraan.
07-03-2016 15:35
Dumoulin rijdt in het groen vanwege de puntentrui.
07-03-2016 15:36
Wie niet van de klassement mannen?
07-03-2016 15:36
Slagter groep 2 volgens mij. Costa en Kruijswijk ook groep 2.
07-03-2016 15:37
Porte was ook al niet goed
07-03-2016 15:37
waaierrennen en weer mist lottoJumbo de slag. twee man in de 1e groep van zo'n 40 renners is gewoon te weinig.
07-03-2016 15:37
Costa lijkt wel een witte mummie met al die kleding ... WIL je dan überhaupt wel in de eerste waaijer zitten?

@ flyellus : de waarheid zal wel ergens in het midden liggen niet waar? Twee man mee; de juiste twee.
07-03-2016 15:37
Katyusha (Kristoff en Spilak), IAM (?) en Lampre (Costa) in het verlies.
07-03-2016 15:38
Maar als je wel je klassementsman en je klassiekerspecialist erbij hebt zitten, doe je het gewoon goed.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.