Volg hier de eerste etappe van de Vierdaagse van Duinkerke 2015
woensdag 6 mei 2015 om 11:56 Volg in Google

Volg hier de eerste etappe van de Vierdaagse van Duinkerke 2015

Met een rit van Dunkerque naar Orchies gaat vandaag de 61e editie van de Vierdaagse van Duinkerke (2.HC) van start. De renners vertrekken om 12.15 uur. De aankomst wordt verwacht rond kwart voor vijf.

Aan de vijfdaagse rittenkoers doen dit jaar acht Nederlanders mee. Zij komen allemaal uit voor Roompot Oranje Peloton, het enige Nederlandse team dat meedoet. Arnaud Démare, de winnaar van de afgelopen twee edities, doet dit jaar niet mee.

De Vierdaagse van Duinkerke is dit jaar live te volgen op Eurosport. De uitzending begint om kwart over drie.

Links:
Startlijst
Tijdschema
Profiel
Website organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
33 Reacties
06-05-2015 11:59
Vandaag al een leuke rit. Een mini Parijs-Roubaix over diverse kasseistroken in de finale en een oplopende finish.
06-05-2015 12:00
Roompot zou hier wel eens een zege kunnen gaan halen.
06-05-2015 12:00
Toch goede mogelijkheden voor Roompot om van de nul af te komen in deze ronde. Het is ze gegund.
06-05-2015 12:13
Vanuit de uitslag van Parijs-Roubaix zijn Alexis Gougeard (AG2R) en Frederik Backaert (Wanty) volgens mij de twee die het hoogst zijn geëindigd. Zaten beide overigens in de kopgroep. Wat dat betreft ligt de uitslag van vandaag behoorlijk open.
06-05-2015 12:35
Alexis Gougeard neemt de etappe en geeft zijn leidersplaats nietmeer af. Dat is mijn gok.
06-05-2015 13:06
4 daagse van duinkerke duurt ook dit jaar weer 5 dagen. :p
06-05-2015 13:10
Eurosport zendt het uit, aha, mooi. Ik vond het vorig jaar een vermakelijke koers. Sterke optredens van de PC-ploegen uit België en een mooi duel tussen Demare en Chavanel. Benieuwd wat het dit jaar wordt. Er liggen kansen voor Roompot denk ik.
06-05-2015 13:10
Bij ons duurt de wandelvierdaagse ook 5 dagen. Je mag dan 1 dag in de week overslaan.
06-05-2015 15:25
Mooi man! Voor de kasseien komen ook nog oorlog door de wind!
06-05-2015 15:46
Theuns, Gaudin en Konovalovas nemen op de kasseien toch behoorlijk afstand. Een sterke Theuns weer.
06-05-2015 15:55
Lekkere strook die secteur Marc Madiot.
06-05-2015 15:57
Mooie koers. Roompot zit er ook aardig bij. Ben benieuwd of ze de drie nog terugpakken. Voor wie rijdt Europcar?
06-05-2015 16:01
Coquard, Engoulvent, Voeckler...
06-05-2015 16:07
Roompot had ook wel een mannetje mee mogen sturen met die tweede groep.
06-05-2015 16:08
Onze Roompot mannen lijken nu toch een beetje de aansluiting te verliezen. Zit ook weer niemand bij de 5 achtervolgers.
06-05-2015 16:08
Dan moet er ook maar net iemand het vermogen hebben om mee te kunnen.
06-05-2015 16:11
Coquard, Hutarovic, Thurau, Duchesne gaan aansluiten bij de kop.
06-05-2015 16:13
wie rijdt er door met Hutarovic?
06-05-2015 16:14
Het achtervolgende pelotonnetje is nog zo'n 20 man groot.
06-05-2015 16:16
Een man van Roompot aanwezig dus.
06-05-2015 16:16
Ik zie maar 1 Roompot man in de achtervolgende groep.
06-05-2015 16:19
Zit nog een groep van 25 man op zo'n 20 s. van de achtervolgende groep. Daarin meen ik 3x Roonpot gezien.
06-05-2015 16:36
Aansluiting verloren door het gootje. Midden over de kasseien blijven rijden levert zichtbaar toch het meeste rendement op.
06-05-2015 16:38
Nog 6km en 3 groepjes van zo'n 10 man achterelkaar aan op zo'n 15s en geen meter dichterbij komen.
06-05-2015 16:40
José denkt Coquard, de rest aan Hutarovic die nog niets heeft gedaan. Ik ga voor Theuns!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.